• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • lillagumman85
    Lady K skrev 2016-12-12 16:24:18 följande:

Känner verkligen igen mig i det där med att ont i brösten och utebliven mens är de enda tecknen på att jag är gravid...Är nu drygt två veckor sedan jag plussade och på nåt sätt känns det som om jag kanske drömt alltihop...haha. Känner mig ju inte särskilt annorlunda! Visserligen är jag väldigt trött på kvällarna men känner mig annars som vanligt.

Antar att jag ska vara tacksam för att jag mår bra och slipper illamåendet, men samtidigt blir man ju så lätt orolig att nåt är galet för att man inte har massor av symptom...

Exakt... kände igår kväll att allt nog var en dröm.

Sedan drömde jag även att jag testade igen och att min syster råkade se och jag försökte bortförklara att det syntes ett plus för att jag ville hålla det hemligt. Haha

Vi får vara glada att vi mår bra helt enkelt!
  • LillaLilja

Här är en till som är typ symptomfri :( Fick ju en bödning i helgen, mörkbrunt typ.. Sen lite små blödningar men inte alls som sist jag fick missfall..

Känns inte som att jag fått missfall men svårt att glädjas när jag inte har några symptom alls..

Innan blödningen hade jag ont i brösten och växtvärk, nu är det inget alls förutom flytningar..

Vill köpa ett nytt gravtest men sambon blir lite smått vansinnig när jag vill testa hela tiden.. :P

Hoppas ni andra mår bra :)

Första barnet 110912 MF Sept 14 BF Aug 17?
  • Treansresa

Jag känner mig också nästan symtomfri. Flytningar i massor, och ibland lätt illamående. Eller ja grymt trött är ja men de brukar jag vara nu i dec då de är bäcksvart.Annars mår jag toppen. Hade gärna kännt lite mer vissa gånger samtidigt som jag är glad att vardagen ej är så påverkad

• Stellan11

Konstig man är... Först rädd för att det aldrig ska ta sig å när de väl gör de är man livrädd för att vakna upp på morgonen å allt bara är borta :/

• Madfih072

Hej, får man vara med här? Plussade idag på Bim så bf 21 augusti :) Var sjätte försöker till ett syskon till vår snart treåring här hemma. Har inga symtom alls, inga ömma bröst och inte ens många flytningar därav svårt att tro att detta är sant! Hoppas det kommer igång snart men är gravid i alle fall enligt clearblue digital 1-2 veckor :) Och det borde man väl kunna lita på?

• baralillamig

Hej har oxå plussat idag.. enligt mina beräkningar 4+0 och bf 23 augusti..

Har varit i stor chock hela dagen då vi ej försökt (men jag har längtat.. blir mitt andra (son på 6 år) men pappans första ??

• Tussilago6
    Clefairy skrev 2016-12-12 06:45:06 följande:

Åh nej :( har inga tips eller råd att ge, men håller tummarna för dig och ditt barn :( <3

Tack, det har inte kommit nåt mer nu så det känns lite bättre igen!
  • lillagumman85
    Tussilago6 skrev 2016-12-13 05:47:16 följande:

Tack, det har inte kommit nåt mer nu så det känns lite bättre igen!

Skönt att höra! Det ska nog gå bra denna gång ska du se, känner det på mig.
  • Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-12-13 07:35:46 följande:

Skönt att höra! Det ska nog gå bra denna gång ska du se, känner det på mig.

Tack! Jag har faktiskt också en bra känsla denna gång, känner mig så gravid liksom! Men blod gör en ju alltid hispig... Hur mår du?
  • pelleandersson

Hej!

Gjorde ivf i november och plussade 6 december. Det var första ivf försöket så vi är överlyckliga! Hoppas att den vill stanna. Enligt mina beräkningar är jag i v.5 så det är tidigt. Hoppas verkligen den vill stanna! Vi har försökt i 2 år och har aldrig någonsin plussat innan. Så det här är sjukt spännande!

Svar på tråden BF Augusti 2017