Inlägg från: pelleandersson |Visa alla inlägg
  • pelleandersson

BF Augusti 2017

Hej!

Gjorde ivf i november och plussade 6 december. Det var första ivf försöket så vi är överlyckliga! Hoppas att den vill stanna. Enligt mina beräkningar är jag i v.5 så det är tidigt. Hoppas verkligen den vill stanna! Vi har försökt i 2 år och har aldrig någonsin plussat innan. Så det här är sjukt spännande!

• pelleandersson
    idahen skrev 2016-12-13 18:25:52 följande:

Grattis till er och gu va spännande ! Jag och min sambo har också försökt i 2 år, gjorde vårt första IVF försök i November. Vi plussade den 5 december och nu är vi i vecka 6. Lite tidigt och vi vågar knappt tro att det ska gå vägen men det känns så spännande och jag har verkligen massor med gravid symtom ! Vi har heller aldrig plussat tidigare ! Jag håller tummarna för er ???? När har ni återbesök på kliniken för UL ?

Men gud vad kul! Det var som att läsa om sig själv! Vi går i Linköping på RMC och ska på första UL den 2 januari... det känns så himla långt bort! Hur går det för er? När ska ni på UL??
  • pelleandersson
    idahen skrev 2016-12-17 20:37:42 följande:

Haha ja men eller hur!! Vi går på RMC i Uppsala dit vi ska på vårt första UL den 4 januari. Jag håller med dig, det känns som en evighet dit !! Det går bra för oss, har alla möjliga graviditets symtom och bara njuuter av dem! Till och med illamåendet ! Det känns så fantastiskt! Samtidigt som vi är lite oroliga ovh inte tar något föregivet. Vi håller tummarna för att allt ser bra ut den 4/1. Hur går det för er ? Jag håller tummarna !

Det går bra, känner mig också lite orolig för att den inte ska vilja stanna kvar liksom. Men det är bara att hålla ut tills UL... det går inte göra så mkt annat.
  • pelleandersson
    Angel in sight skrev 2016-12-16 20:58:14 följande:

Åh! Vill också gärna få tidigt ultraljud. Bor i Stockholm och här får man bara det vanliga i v 18-20. Om man inte har en riskgraviditet. Funderar på att betala själv gör att göra ul innan.

Om du känner dig orolig så kan du ju alltid få gå till gynjouren. Annars tycker jag v 18 låter jäkligt sent! Förstår att du tycker det blir en jobbig väntan!
Svar på tråden BF Augusti 2017