• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • pigne

Vi väntar också barn i augusti! Vi har pratat mycket om barn det senaste året och som det ser ut nu så plussade vi direkt efter att jag fått mens efter att tagit ut min spiral i slutet av oktober. Vågar knappt tro att det är sant än! Är så rädd att det ska gå åt skogen eller att gravtestet visat fel... men vi hoppas på det bästa såklart!

• Emelieeme

Vi plussade igår. Är i vecka 6 = 5+3. Vågar ej hoppas för mycket då vi fick missfall sist. Är så himla orolig att vi ska få de igen. Andra barnet här :)

• Annikatt

Jag väntar vårt tredje barn i augusti, plussade i torsdags. Fortfarande lite smått chockad eftersom det var första försöket :)

Har två söker sedan innan, födda 2012 och 2015.

Fortfarande bara i vecka 5 (4+5).

Kul om vi blir några som följs åt här!

• Angel in sight

Jag plussade i söndags efter 1 års försök att få ett tredje barn. Vi har två födda 2007 och 2010 som blev gjorda på första försöket så denna gång fick vi kämpa lite mer. Är chockad/superlycklig/orolig.

Tidigt ännu, bara v 5 (4+2). Bf 13/8

Kul att vara med i en grupp där man kan prata lite.

• Huuumlan_

Hej, första inlägget på forumet!

Plussade i måndags :) tog ut min spiral i slutet på september. Hade en oplanerad graviditet för tre årsedan som blev ett utomkvedshavandeskap. Var hos läkaren igår och gjorde ett ultraljud och det satt rätt men haft lite blödningar så han kunde inte säga om de var ett MF. Men håller tummarna :) bf 7/8 :)

• Angel in sight
    Monikame skrev 2016-12-07 10:01:53 följande:

Grattis till alla som plussade.

Känner ni av redan några symtom?

Mina symtom som gjorde att jag fick upp hoppet om att det tagit sig denna gång var: ganska stark molvärk/som mensvärk redan äl+4 som höll i sig flera dagar. Hela veckan innan jag plussade var jag mycket nära till gråt och allmänt stingslig vilket jag bara brukar vara 1-2 dagar innan mens. Fick urinvägsinfektion några dagar innan plus och jag brukar få urinvägsinfektion när jag är gravid. Hade också rikliga vita/genomskinliga flytningar hela tiden från äl.

Symtom som jag märkt nu efter plusset är att båda brösten ömmar. Brukar bara vara höger bröst som ömmar och det släpper alltid dagen innan mens. Svagt illamående på morgnarna som startade igår. Väldigt lös i magen från igår (ursäkta den ofräscha infon). Det har jag haft båda mina tidigare graviditeter. Känner också allmän molvärk. Fortfarande nära till gråt.

Känner du av några symtom?
  • Monikame

O jaa.

Som sagt brjade må illa redan några dagar efter ägglossningen men trodde från brjan att det var maten då vi var utomlands. Ömmande bröst och humörsvängningar är värst. Jag brukar har väldig intensiv pms men det här känndes som riktig stark cocktail.

Alla detta symptom hade jag fram tills på söndag ( då min förväntade mens uteblivit)

Nu känner jag nästan ingentig förutom illamående då å då.

Ang dina "ofräscha infon" Det är min första barn jag väntar och all fäsch eller ofräsh info är uppskattad. ????

• Valoe

GRATTIS TILL ALLA SOM PLUSSAT! Skrattande
    Jag plussade så sent som i går. Så är i v. 5 (4+2), detta blir 3e knytet, men eftersom det va 5 år sen sist så känns det lite som första haha

kram

• Angel in sight
    Valoe skrev 2016-12-07 13:43:17 följande:

GRATTIS TILL ALLA SOM PLUSSAT! 

Jag plussade så sent som i går. Så är i v. 5 (4+2), detta blir 3e knytet, men eftersom det va 5 år sen sist så känns det lite som första haha

kram

Tack och Grattis själv! Då är vi exakt samma, är också i v 5, 4+2. Kul! Här är det också tredje bebisen och känns som nåt nytt. Mina andra barn är nämligen 9 och snart 7 år så det var ett tag sen man var gravid.
Svar på tråden BF Augusti 2017