Clefairy skrev 2016-12-07 20:45:34 följande:
Usch, det låter som att du haft det riktigt jobbigt :( men de saker du nämner känns ju som en anledning för dig att kunna få ett tidigt vul för att kolla att det är okej! Om inte annat tar det ju bort din oro om du får se att barnet verkligen ligger på rätt plats. Tror att det kommer att gå bra för dig! <3
Jag funderar allvarligt på att köpa ett storpack med teststickor bara för att kunna testa varje vecka och se att jag fortfarande är gravid. Eller varför inte varje dag...!! Min största rädsla är att få en missed abortion :( tempar varje dag fortfarande trots också, bara för att kunna se en eventuell dip.
Tur att det är jul snart så att man kan tänka på annat!
Tack för ditt fina svar. Ja det har varit en del kroppsliga besvär för mig. Misstänker även nåt slags fel i mag/tarmkanal då jag länge haft besvär med tarmar och magont. Skulle precis få göra gastroskopi och koloskopi men hann få reda på att jag var gravid och då göra ingen sådan undersökning. Men det försvårar min känsla för vilken ömhet som kommer från tjejmagen och andra magen. Det ömmande på höger sida kan ju likaväl vara tarmar. Som tur är började jag sent igår även känna stickningar på vänster sida så då tänkte jag att antingen är det tarmar eller så är det ligament eller nåt på båda sidor som stretar när livmodern växer :).
Jag har några test hemma och har läst ungefär hur hcg ökar så jag tänkte testa imorgon och sen i mitten på nästa vecka för att se så det ökar. Framförallt vill jag få starkt utslag på en clearblue som visar ett riktigt plus för sådana tog jag när jag väntade mina döttrar och ett plus ger ju en viss känsla tycker jag mer än två streck bredvid varandra på andra test.
Känns som det vore bra om både du och jag kunde slappna av mer :). Den ständiga oron är inte bra men just nu vet jag inte hur jag ska göra för att slippa den. Det här med tidigt vul vill jag ju helst inte göra förrän hjärtat börjar slå så man både ser att bebis ligger rätt men också få bekräftat att den lever. Så då tänker jag att det är bra att vänta till v 8.
Håller tummarna både för dig och mig. Det kommer gå bra! :)