• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Mila
    CamillA_S skrev 2016-12-08 13:16:48 följande:

Grattis!!!

Jag känner inte något i mina bröst ännu. Men känner igen din beskrivning av hugg och molvärk.

Angel in sight skrev 2016-12-08 13:33:45 följande:

Grattis! :) Som jag förstår det så kan symtomen pendla så det säger egentligen inte så mycket om själva graviditeten. Positivt att testet var starkare! Jag förstår och känner igen mig i din oro. Jag har också en del oro som du kan läsa lite längre upp i tråden.. Dock har jag ingen erfarenhet av missfall så jag förstår om det blir extra jobbigt för er som varit med om en sådan hemsk upplevelse.

Molande och stickningar i magen har jag som varierar från höger och vänster och mitten och diffus överallt.

Kul att följas åt här!

Tack.

Ja efter ett mf så är man nog mer orolig. Jag har tid till ett vul 22/2, men känns som en evighet till dess :(

Känner lite ömt i bröstvårtorna så det är väl kanske positivt iaf.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Januari2016

Jag hoppar också in här, testade förra fredagen o fick ett pluss! Vi har försökt i 1 år, o hade ett missfall som gjorde att jag blödde i 6-7 veckor.. efter det har mensen varit väldigt oregelbunden så det kändes osannolikt att det faktiskt var ett pluss.

Oron är större än tidigare graviditeter, hade inget missfall med mina andra två barn. Så har inte riktigt börjat glädja mig fullt ut än. Idag är jag v 5+0

• pigne
    Mickiszz skrev 2016-12-08 15:28:20 följande:

Nån annan som har rätt ordentlig"mensvärk" alltså växtvärk?

Jag har haft det! Nu har det varit lugnt några dagar men kände verkligen av det ett tag!
  • Treansresa

Jag vet inte riktigt vart jag hör hemma nu så hoppar in här också. Blivit flyttad på vul så har bf 1/8. Varken jag eller läkaren fattar något men hjärtat slår så fint där inne. V 6+2 idag. Så jag kör nog dubbelgrupp och ser vart jag passar bäst:) känns snopet att ha förlorat 2 veckor men är glad att bebis lever

• Mickiszz
    pigne skrev 2016-12-08 15:33:49 följande:

Jag har haft det! Nu har det varit lugnt några dagar men kände verkligen av det ett tag!

Ja herregud har haft det i någon dag nu! Vilken vecka är du i?
  • Icnivad
    CamillA_S skrev 2016-12-08 13:14:31 följande:

Det finns en FB grupp som heter gravida med BF 2017. Men vågar inte gå med där ännu, då minna vänner kan se att jag gått med i gruppen. Så väntar ett tag till.

Vore ju kul med en FB grupp för oss som är beräknade i augusti också ??

Precis så jag tänkte med. Vill vara med i en hemlig grupp för bara de med bf augusti-17!
  • pigne
    Mickiszz skrev 2016-12-08 16:22:38 följande:

Ja herregud har haft det i någon dag nu! Vilken vecka är du i?

Nu är jag i vecka 5+1 :) du då?
  • Mickiszz
    pigne skrev 2016-12-08 16:59:36 följande:

Nu är jag i vecka 5+1 :) du då?

5+2 här :)
Svar på tråden BF Augusti 2017