• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Angel in sight
    LillaLilja skrev 2016-12-09 21:34:45 följande:

Blödning nu när jag skulle gå på toa inför natten...

Fan! Åker till akuten imorrn, sonen sover och vi har 10 mil till närmsta sjukhus.

Å nej! Hoppas det bara är en blödning och inget missfall. Håller tummarna för dig. Stor kram!
  • mixXi

Hoppar in här! Precis plussat. Överlycklig efter nästan ett års försökande. Första barnet =) Spännande och läskigt. Livrädd för missfall. Menmen. Blir några jobbiga månader nu känns det som =/

• LillaLilja

Pratade med 1177 och enligt dom är det jättevanligt med blödningar tidigt i graviditeten.. Jag avvaktar och ser vad som händer..

Brunt i trosan, men blodblandad ljus flytning på papperet när jag torkade.. Tog ett till gravtest (1 i måndags, 1 i onsdags och 1 nu) som var rejält mycket starkare än dom första där det bara varit en svagt svagt streck var det nu ett lika starkt som kontrollstrecket.. Borde ju ändå vara positivt?

Första barnet 110912 MF Sept 14 BF Aug 17?
  • Miss Julie

Hoppar på här jag också. Bf i början av augusti ?

Lillalilja håller tummarna för dig!

• Treansresa
    LillaLilja skrev 2016-12-09 22:03:20 följande:

Pratade med 1177 och enligt dom är det jättevanligt med blödningar tidigt i graviditeten.. Jag avvaktar och ser vad som händer..

Brunt i trosan, men blodblandad ljus flytning på papperet när jag torkade.. Tog ett till gravtest (1 i måndags, 1 i onsdags och 1 nu) som var rejält mycket starkare än dom första där det bara varit en svagt svagt streck var det nu ett lika starkt som kontrollstrecket.. Borde ju ändå vara positivt?

Jag håller tummarna för dig. Jag fick en liten blödning samma dag jag plussade och har nu sett hjärtat slå så var ingen fara.
  • Angel in sight

Är det någon här som har börjat få svårt att sova? Jag sover för det mesta jättebra. Vaknar sällan och har lätt att somna om. Nu har jag svårt att somna, vaknar flera gånger per natt och har svårt att somna om och vaknar sedan för dagen långt innan klockan ringer. Hur länge ska man ha det så? Svårt att orka jobba när man sover som en kratta :(.

• Tussilago6

Hoppar in här jag med, har precis plussat med vårt första gemensamma men för mig sjätte barn. Hade ett tidigt mf för tre månader sedan och hoppas så på att det ska gå bättre nu.

• Januari2016
    Angel in sight skrev 2016-12-10 05:34:56 följande:

Är det någon här som har börjat få svårt att sova? Jag sover för det mesta jättebra. Vaknar sällan och har lätt att somna om. Nu har jag svårt att somna, vaknar flera gånger per natt och har svårt att somna om och vaknar sedan för dagen långt innan klockan ringer. Hur länge ska man ha det så? Svårt att orka jobba när man sover som en kratta :(.

Jag sover också helt värdelöst dåligt nu. vaknad upp mitt i natten o tar 1-2timmar att somna om, o sen vaknar jag tidigt, eller blir väckt av något o kan inte somna om fast jag är jättetrött..
  • Terese86
    Hejsan! Alla ni som har BF i juni, juli eller augusti. Nu finns det en grupp på facebook för alla oss. Det finns säkert fler grupper, men är du intresserad av att gå med i gruppen så lägg till mig på facebook, sök på mailadressen [email protected]. Jag lägger sedan till dig i gruppen och tar bort dig som vän. Anledningen till att jag har valt att göra så här är för att gruppen ska hållas hemlig. Vore kul om vi blir ett gäng. Med vänlig hälsning, Terese
  • Ia82F

En lite äcklig fråga, men hur har ni det med era flytningar tjejer?? Här är det en hel del fast inte färgade dock! Är det normalt med mycket flytningar? Minns inte hur det ska vara

Svar på tråden BF Augusti 2017