Inlägg från: LillaLilja |Visa alla inlägg
  • LillaLilja

BF Augusti 2017

Hej! Hoppar gärna in här om jag får.

En son född -11 och i september -14 fick jag ett missfall, då beslutade vi oss för att vänta ett tag.. Satt in spiral ett tag efter mf och tpg ut den nu i maj..

plussade i förrgår på bim-2 med ett suuuuupersvagt streck. Köpte digitalt som visade gravid 1-2 veckor.

Bf 14/8.

Första barnet 110912 MF Sept 14 BF Aug 17?
  • LillaLilja

Vi tänker vänta eller iaf försöka vänta med att berätta. Det vire ju superkul att berätta vid jul men förra graviditeten fick jag missfall i v. 12+1 så jag kommer inte kunna andas ut förrän efter RUL eller ett Ul..

Sonen på 5år läääängtar efter att bli storebror så han berättar vi nog för snart, men vi kommer förklara att det aldrig är säkert att det kommer en bebis... Han visste om förra graviditeten och vet vad som hände. Han var med när ambulansen hämtade mig och såg hur jag blödde.. Han var 3 år då...

• LillaLilja
    lillagumman85 skrev 2016-12-08 22:59:40 följande:

Oj, vad jobbigt och dramatiskt det måste varit! Förstår att ni vill vänta med att berätta. Jag en 5 åring som också längtar efter att bli storebror. ????

håller tummarna att det går vägen för oss alla!

Sonen pratar om det ganska ofta och säger att bebisen är i himlen med Akita (våran hund). Jag vet inte om han förstår så mkt men vi har försökt förklara så lätt som möjligt att det aldrig hade hunnit bli en bebis och att det blir så ibland..

Vi funderar dock på att berätta vid jul nu för det är ju ändå löttare att gå igenom sorgen vid ett eventuellt missfall om familjen vet. Det är både och, man vill ju inte göra andra ledsna men drt är ändå skönt att ha stödet om det inte går vägen..
  • LillaLilja
    lillagumman85 skrev 2016-12-08 22:59:40 följande:

Oj, vad jobbigt och dramatiskt det måste varit! Förstår att ni vill vänta med att berätta. Jag en 5 åring som också längtar efter att bli storebror. ????

håller tummarna att det går vägen för oss alla!

Sonen pratar om det ganska ofta och säger att bebisen är i himlen med Akita (våran hund). Jag vet inte om han förstår så mkt men vi har försökt förklara så lätt som möjligt att det aldrig hade hunnit bli en bebis och att det blir så ibland..

Vi funderar dock på att berätta vid jul nu för det är ju ändå löttare att gå igenom sorgen vid ett eventuellt missfall om familjen vet. Det är både och, man vill ju inte göra andra ledsna men drt är ändå skönt att ha stödet om det inte går vägen..
  • LillaLilja
    Mickiszz skrev 2016-12-09 13:27:24 följande:

Alltså hur stark växtvärk har ni haft i v 5+2? Har sån himla värk.. blir nervös ????

Ganska rejäl värk första dagarna.. Nu är det mer molande.. Misstänker att det växer fort ;)
  • LillaLilja

Blödning nu när jag skulle gå på toa inför natten...

Fan! Åker till akuten imorrn, sonen sover och vi har 10 mil till närmsta sjukhus.

• LillaLilja

Pratade med 1177 och enligt dom är det jättevanligt med blödningar tidigt i graviditeten.. Jag avvaktar och ser vad som händer..

Brunt i trosan, men blodblandad ljus flytning på papperet när jag torkade.. Tog ett till gravtest (1 i måndags, 1 i onsdags och 1 nu) som var rejält mycket starkare än dom första där det bara varit en svagt svagt streck var det nu ett lika starkt som kontrollstrecket.. Borde ju ändå vara positivt?

• LillaLilja
    Freya18 skrev 2016-12-11 00:19:52 följande:

Plussade den 2 december :D Fick ringa till Fertilitetskliniken och avboka IVF.

Maken har varit jätte sjuk så vi hade bara samlag 2 ggr på en hel månad. Jag blev fundersam om jag inte skulle ha fått mens förra veckan och började titta i min kalender. Just den månaden hade jag noll anteckningar (för vi tog det lugnt och väntade på IVF).

Första testet visade negativt. Sen väntade jag 4 dagar innan jag testade igen.

Där satt jag och maken. Maken får titta på testet först. Negativt. Aajaa.. då är det väl så. "Varför har jag ingen mens då?? Jag får mens varje månad..".

Sen sitter vi där och småpratar några minuter. Jag tar upp testet och tittar på den. "Men, men, men, men.. det är ju två streck här! 2 streck! Titta, titta!" *trycker testet i makens ansikte*.

Maken säger att det är negativt för det är så svagt. Jag som aldrig har plussat sa att det där måste vara positivt. Stod och stirrade på dom där strecken i några goda minuter innan vi sprang till Apoteket och köpte ett digitalt test som visade "Gravid 1-2". Maken tappade hakan.. Där satt vi och bara stirrade på varandra. Hur gick det här till?

Och tänka sig! Vi är nu också ett sånt där par som blev gravida när man MINST försökte. En månad innan IVF :D

Gud vad härligt! Exakt sådär var det för mig och sambon för 6 år sen.. Vi hade fått tid för första besöket på ivf-kliniken då prover visade att vi hade minimal chans att bli gravida på egen hand...

2 dagar innan julafton plussade jag och har nu en underbar son på 5 år :)

Stort grattis till tilk Er!!
  • LillaLilja

Här är en till som är typ symptomfri :( Fick ju en bödning i helgen, mörkbrunt typ.. Sen lite små blödningar men inte alls som sist jag fick missfall..

Känns inte som att jag fått missfall men svårt att glädjas när jag inte har några symptom alls..

Innan blödningen hade jag ont i brösten och växtvärk, nu är det inget alls förutom flytningar..

Vill köpa ett nytt gravtest men sambon blir lite smått vansinnig när jag vill testa hela tiden.. :P

Hoppas ni andra mår bra :)

Svar på tråden BF Augusti 2017