• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Treansresa
    Linutis skrev 2016-12-10 22:51:11 följande:

Tsunami brukar de va haha

Haha det har jag. Är helt sjukt vilken mängd
  • Ia82F
    Linutis skrev 2016-12-10 22:51:11 följande:

Tsunami brukar de va haha

Hahaha tack! Precis så
  • Freya18

Plussade den 2 december :D Fick ringa till Fertilitetskliniken och avboka IVF.

Maken har varit jätte sjuk så vi hade bara samlag 2 ggr på en hel månad. Jag blev fundersam om jag inte skulle ha fått mens förra veckan och började titta i min kalender. Just den månaden hade jag noll anteckningar (för vi tog det lugnt och väntade på IVF).

Första testet visade negativt. Sen väntade jag 4 dagar innan jag testade igen.
    Där satt jag och maken. Maken får titta på testet först. Negativt. Aajaa.. då är det väl så. "Varför har jag ingen mens då?? Jag får mens varje månad..".
    Sen sitter vi där och småpratar några minuter. Jag tar upp testet och tittar på den. "Men, men, men, men.. det är ju två streck här! 2 streck! Titta, titta!" *trycker testet i makens ansikte*.
    Maken säger att det är negativt för det är så svagt. Jag som aldrig har plussat sa att det där måste vara positivt. Stod och stirrade på dom där strecken i några goda minuter innan vi sprang till Apoteket och köpte ett digitalt test som visade "Gravid 1-2". Maken tappade hakan.. Där satt vi och bara stirrade på varandra. Hur gick det här till?

Och tänka sig! Vi är nu också ett sånt där par som blev gravida när man MINST försökte. En månad innan IVF :D

• Clefairy
    Terese86 skrev 2016-12-10 11:37:11 följande:

Hejsan! Alla ni som har BF i juni, juli eller augusti. Nu finns det en grupp på facebook för alla oss. Det finns säkert fler grupper, men är du intresserad av att gå med i gruppen så lägg till mig på facebook, sök på mailadressen tachmud@hotmail.com. Jag lägger sedan till dig i gruppen och tar bort dig som vän. Anledningen till att jag har valt att göra så här är för att gruppen ska hållas hemlig. Vore kul om vi blir ett gäng. Med vänlig hälsning, Terese

Hej Terese, vilket bra initiativ! Jag la till dig som vän, heter Mikaela och jag har en svartvit bild på mig själv som profilbild :)
  • JenLk

Jag vill också med i gruppen på FB:) testar att lägga till!

• LillaLilja
    Freya18 skrev 2016-12-11 00:19:52 följande:

Plussade den 2 december :D Fick ringa till Fertilitetskliniken och avboka IVF.

Maken har varit jätte sjuk så vi hade bara samlag 2 ggr på en hel månad. Jag blev fundersam om jag inte skulle ha fått mens förra veckan och började titta i min kalender. Just den månaden hade jag noll anteckningar (för vi tog det lugnt och väntade på IVF).

Första testet visade negativt. Sen väntade jag 4 dagar innan jag testade igen.

Där satt jag och maken. Maken får titta på testet först. Negativt. Aajaa.. då är det väl så. "Varför har jag ingen mens då?? Jag får mens varje månad..".

Sen sitter vi där och småpratar några minuter. Jag tar upp testet och tittar på den. "Men, men, men, men.. det är ju två streck här! 2 streck! Titta, titta!" *trycker testet i makens ansikte*.

Maken säger att det är negativt för det är så svagt. Jag som aldrig har plussat sa att det där måste vara positivt. Stod och stirrade på dom där strecken i några goda minuter innan vi sprang till Apoteket och köpte ett digitalt test som visade "Gravid 1-2". Maken tappade hakan.. Där satt vi och bara stirrade på varandra. Hur gick det här till?

Och tänka sig! Vi är nu också ett sånt där par som blev gravida när man MINST försökte. En månad innan IVF :D

Gud vad härligt! Exakt sådär var det för mig och sambon för 6 år sen.. Vi hade fått tid för första besöket på ivf-kliniken då prover visade att vi hade minimal chans att bli gravida på egen hand...

2 dagar innan julafton plussade jag och har nu en underbar son på 5 år :)

Stort grattis till tilk Er!!
    Första barnet 110912 MF Sept 14 BF Aug 17?
  • lillagumman85

Känner mig lite nervös.. när jag först plussade för en vecka sedan kom den molande växtvärken med en gång. Nu har det gått två dagar på raken då jag knappt känt något alls. :-/ gör nog ett test imorgon också för att se så strecket håller sig starkt å fint.

Fler som inte känner så mycket?

• Freya18
    LillaLilja skrev 2016-12-11 21:47:13 följande:
    Gud vad härligt! Exakt sådär var det för mig och sambon för 6 år sen.. Vi hade fått tid för första besöket på ivf-kliniken då prover visade att vi hade minimal chans att bli gravida på egen hand...

2 dagar innan julafton plussade jag och har nu en underbar son på 5 år :)

Stort grattis till tilk Er!!
    Tack :) Härligt med dessa speciella händelser!
  • Freya18
    lillagumman85 skrev 2016-12-11 22:47:56 följande:

Känner mig lite nervös.. när jag först plussade för en vecka sedan kom den molande växtvärken med en gång. Nu har det gått två dagar på raken då jag knappt känt något alls. :-/ gör nog ett test imorgon också för att se så strecket håller sig starkt å fint.

Fler som inte känner så mycket?

Jag upplevde likadant. När man såg plusset så startade växtvärken på en gång. Nu en vecka efter så har det avtagit ganska mycket. När jag är på jobbet så känner jag i princip ingenting och endast väldigt lite nu på kvällarna.
    Jag vet inte om det är att jag har blivit van med känslan?
Svar på tråden BF Augusti 2017