• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • naturtjejen

Hej

Har plusat för 2v sedan, Enligt mina beräkningar ska jag vara i vecka 6. Man känner sig lycklig med lycklig. Är lite orolig för att man fick ett missfall föra gången i aug 2016. Så man är orolig för att det ska hända igen denna gången med.

Jag har nämligen varit lite gammal dax. Jag är ju 30år och har inte velat skaffa barn från jag verkligen hittat den rätte. NU HAR JAG HITTAT HAN! :)

Där av att jag är lite äldre o inte skaffat barn sen innan. Jag är kanske inte äldre. Känns bara som man skaffar barn tidigt nu mera. :P.

Huvudsaken är att det är rätt för en ju.

O ja illamåndet går upp o ner, öma bröst, enorm trötthet. Inget snack om saken att man känner sig gravid.

Någon av er snacka något om molande i magen. Kan ni utväckla hur det känns. Har något men vet inte hur jag ska förklara?

Grattis till alla där ute som har plusat. Håller tummarna för oss alla. :)

• andem8491
    Astridsmama15 skrev 2016-12-14 14:00:40 följande:

Igår testade jag ett cb med veckoindiktator. Lyckan är total! Samtidigt som jag är orolig. Hade mf i november så det verkar som att vi blev gravida direkt. Någon mer som blivit gravid direkt efter mf?

Grattis till alla som plussat!

Hej! Jag hade också MF i november och blev gravid direkt efter. Plussade 12/12 :) första barnet här..
  • Evca

Jag plussade för 2 veckor sedan BF 7aug, 3:e barnet. Har haft värk i magen och ömma bröst till och från, men sista dagarna mest från. Igår och idag är det första jag märker av med illamående men så länge jag tar en frukt direkt så går det över och det är inte i sån omfattning att jag lider av det. Var på hälsosamtal på mvc förra veckan samt lämnade prover och fick idag besked om att mina järndepåer är låga så måste redan börja med järntabletter.

Fler som fått börja så tidigt med järntabletter?

• Jullan anonym

Jag vill också bli medlem på facebook men fick inte upp när jag sökte på den mailadressen. Kan någon hjälpa mig? Bf 7/8

• vad ska man heta
    Monstermama skrev 2016-12-14 13:21:54 följande:

Hej!

Jag plussade idag, 2 dagar innan bim, med bf 23/8. Mitt tredje barn, och mitt och min mans andra gemensamma. Spännande!

Jag har med nyss plussat. Jag ska ha min mens imorgon egentligen. Mitt 4e barn med en ny man. De andra 3 har samma pappa.

När ska du ringa för inskrivning? Haha jag har glömt bort när man gör sånt
  • nadiana
    Clefairy skrev 2016-12-13 17:12:46 följande:

Jag har inte heller symtom, igår mådde jag lite illa men inte så att jag kräktes. Bara lite allmänt illamående. Testade positivt för en vecka sen, tog idag mitt andra clearblue digital för att vara säker på att graviditeten fortskrider, haha. Det här har känns som den längta veckan i mitt liv! Och att ens tänka på hur länge det är kvar till rul får mig att vilja gråta av frustration, haha.

Hoppas på att få kub, mest för att se att jag inte inbillat mig typ, men får verkligen alla som vill ha det? Jag är ju bara 26, utan indikationer på kromosomfel...

Det beror på var du bor, i vissa landsting får alla göra KUB.
  • Emmeelie
    naturtjejen skrev 2016-12-14 17:09:14 följande:

Hej

Har plusat för 2v sedan, Enligt mina beräkningar ska jag vara i vecka 6. Man känner sig lycklig med lycklig. Är lite orolig för att man fick ett missfall föra gången i aug 2016. Så man är orolig för att det ska hända igen denna gången med.

Jag har nämligen varit lite gammal dax. Jag är ju 30år och har inte velat skaffa barn från jag verkligen hittat den rätte. NU HAR JAG HITTAT HAN! :)

Där av att jag är lite äldre o inte skaffat barn sen innan. Jag är kanske inte äldre. Känns bara som man skaffar barn tidigt nu mera. :P.

Huvudsaken är att det är rätt för en ju.

O ja illamåndet går upp o ner, öma bröst, enorm trötthet. Inget snack om saken att man känner sig gravid.

Någon av er snacka något om molande i magen. Kan ni utväckla hur det känns. Har något men vet inte hur jag ska förklara?

Grattis till alla där ute som har plusat. Håller tummarna för oss alla. :)

Hej och grattis! Jag har molvärk. Känns ungefär som mensvärk och kommer av och till. Läste att det var någon typ av växtvärk i livmodern ????
  • 87mli

Grattis till alla! Testade positivt i helgen, är vårt andra barn har lagt in i två gravidappar som visar olika bf-datum; 18 och 22 aug. Hur har ni andra beräknat ert bf?

• carrolinea

Hallå!

Vi plussade för ca 1 vecka sen beräknad f 15/8. Kul att följas åt. Men jag är så dålig på att logga in här så har skapat en Facebook-grupp om ngn vill hänga på. Den är hemlig så skriv ett meddelande här eller på kik (anvnamn carrolinea82) så berättar jag hur man går med

• carrolinea
    87mli skrev 2016-12-14 20:46:37 följande:

Grattis till alla! Testade positivt i helgen, är vårt andra barn har lagt in i två gravidappar som visar olika bf-datum; 18 och 22 aug. Hur har ni andra beräknat ert bf?

Grattis, vi väntar med vårt andra barn :). När föddes ert första? Vi har bf 15/8
Svar på tråden BF Augusti 2017