• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • carrolinea
    Gullan8212 skrev 2016-12-17 11:21:16 följande:

Vad heter gruppen? :) Är med i en redan, kanske är den!

Gravid bf augusti 2017
  • idahen
    pelleandersson skrev 2016-12-16 09:26:20 följande:

Men gud vad kul! Det var som att läsa om sig själv! Vi går i Linköping på RMC och ska på första UL den 2 januari... det känns så himla långt bort! Hur går det för er? När ska ni på UL??

Haha ja men eller hur!! Vi går på RMC i Uppsala dit vi ska på vårt första UL den 4 januari. Jag håller med dig, det känns som en evighet dit !! Det går bra för oss, har alla möjliga graviditets symtom och bara njuuter av dem! Till och med illamåendet ! Det känns så fantastiskt! Samtidigt som vi är lite oroliga ovh inte tar något föregivet. Vi håller tummarna för att allt ser bra ut den 4/1. Hur går det för er ? Jag håller tummarna !
  • vad ska man heta
    89Mamma10o12 skrev 2016-12-17 16:43:47 följande:

Jag å min nuvarande har plussat (jag har 3 barn sen tidigare och han har två) är i vecka 7+3 idag å har problem med världens illamående. Till saken hör att vi bor 16 mil ifrån varandra å har våra egna barn på deltid vilket gör att ja är själv med mina barn å de enda ja gör är å kräkas hela tiden. ???? Sushi är det enda som hjälper kortvarigt kan inte minnas att ja haft de så här tidigare vid någon av mina 5 tidigare graviditeter.. Nån som har nå liknande otrevliga symtom?

Oj hur ska ni göra senare? Planerar ni att flytta ihop? Jag har med 2 barn och min kille har 2st sedan tidigare. Vårt första gemensamma barn. Känns lite pirrigt. Har du samma pappa till de andra barnen?
  • mariama

Hoppar in! Fick äntligen positivt idag på fjärde försöket efter ett MA i augusti! Så BF runt 28/8 då. Kan inte fatta att det är sant ens?!

• carrolinea
    mariama skrev 2016-12-18 10:19:16 följande:

Hoppar in! Fick äntligen positivt idag på fjärde försöket efter ett MA i augusti! Så BF runt 28/8 då. Kan inte fatta att det är sant ens?!

Grattis :) hoppas allt går bra.
  • pelleandersson
    idahen skrev 2016-12-17 20:37:42 följande:

Haha ja men eller hur!! Vi går på RMC i Uppsala dit vi ska på vårt första UL den 4 januari. Jag håller med dig, det känns som en evighet dit !! Det går bra för oss, har alla möjliga graviditets symtom och bara njuuter av dem! Till och med illamåendet ! Det känns så fantastiskt! Samtidigt som vi är lite oroliga ovh inte tar något föregivet. Vi håller tummarna för att allt ser bra ut den 4/1. Hur går det för er ? Jag håller tummarna !

Det går bra, känner mig också lite orolig för att den inte ska vilja stanna kvar liksom. Men det är bara att hålla ut tills UL... det går inte göra så mkt annat.
  • pelleandersson
    Angel in sight skrev 2016-12-16 20:58:14 följande:

Åh! Vill också gärna få tidigt ultraljud. Bor i Stockholm och här får man bara det vanliga i v 18-20. Om man inte har en riskgraviditet. Funderar på att betala själv gör att göra ul innan.

Om du känner dig orolig så kan du ju alltid få gå till gynjouren. Annars tycker jag v 18 låter jäkligt sent! Förstår att du tycker det blir en jobbig väntan!
  • Madfih072

Bara en fråga! Nu när jag äntligen plussat som vi längtat så länge efter så kan jag inte sluta oroa mig för MA. Har aldrig haft något men har ju inga symtom alls och vecka 5 närmar sig sitt slut.... kan man ta ett nytt granitest som nu kanske visar 2-3, eller betala privat för ett tidigt vul eller bara hoppas att det kickar igång någon gång? Har inte ens ömma bröst eller något alls och det hade jag med dottern och man jämför ju tyvärr graviditet med graviditet....

• mariama
    carrolinea skrev 2016-12-16 21:36:30 följande:

Har du kommit med i gruppen? Annars skicka meddelande till mig med din mailadress så lägger jag till dig :)

Gäller även er andra som vill gå med i gruppen. Den är hemlig så ingen ser att du har gått med, vi kanske gör den sluten senare men kommer dröja tills alla vill det, eftersom man då kan se vilka som är med i gruppen.

Jag skickade meddelande till dig, hoppas det är okej att vara med :)
  • Misscaswell
    Madfih072 skrev 2016-12-18 13:09:44 följande:

Bara en fråga! Nu när jag äntligen plussat som vi längtat så länge efter så kan jag inte sluta oroa mig för MA. Har aldrig haft något men har ju inga symtom alls och vecka 5 närmar sig sitt slut.... kan man ta ett nytt granitest som nu kanske visar 2-3, eller betala privat för ett tidigt vul eller bara hoppas att det kickar igång någon gång? Har inte ens ömma bröst eller något alls och det hade jag med dottern och man jämför ju tyvärr graviditet med graviditet....

Som du säkert redan vet behöver man ju inte ha symptom. Men be om ultraljud! Jag bor i sthlm och ska få tidigt ul eftersom jag är så osäker på min sista mens. Man kan alltså få det av lite olika anledningar. Men de vill helst inte göra det före v 7 eftersom det knappt går att se något innan det.
Svar på tråden BF Augusti 2017