Inlägg från: carrolinea |Visa alla inlägg
  • carrolinea

BF Augusti 2017

Hallå!

Vi plussade för ca 1 vecka sen beräknad f 15/8. Kul att följas åt. Men jag är så dålig på att logga in här så har skapat en Facebook-grupp om ngn vill hänga på. Den är hemlig så skriv ett meddelande här eller på kik (anvnamn carrolinea82) så berättar jag hur man går med

• carrolinea
    87mli skrev 2016-12-14 20:46:37 följande:

Grattis till alla! Testade positivt i helgen, är vårt andra barn har lagt in i två gravidappar som visar olika bf-datum; 18 och 22 aug. Hur har ni andra beräknat ert bf?

Grattis, vi väntar med vårt andra barn :). När föddes ert första? Vi har bf 15/8
  • carrolinea
    semlan24 skrev 2016-12-14 15:57:50 följande:

Hoppar in här jag med! Plussade för några v sedan och bf blir 4/8! Har en dotter sen tidigare på 2 år, så detta blir andra barnet om det vill sig :) Mår illa som sjutton och har yrsel och magkatarr :/

Tänkte kolla, var kommer alla ifrån? Själv bor jag i Uppsala och skulle va kul att veta om det är fler härifrån :)

Jag är uppväxt i uppsala men bor i Stockholm nu :)
  • carrolinea

Tack :). Sonen är född september 2015

87mli skrev 2016-12-14 22:02:16 följande:

Tack och grattis till er! åh va kul, dottern är född juni-15, eran då?

• carrolinea
    Annikatt skrev 2016-12-15 00:04:07 följande:

Jag bor i Stockholm, i söderort. Fler från Stockholm här? Väntar 3:e barnet.

Vi bor i Nacka, väntar andra barnet :). Var i Stockholm bor ni? Hur gamla är dina barn som du har nu?
  • carrolinea
    Angel in sight skrev 2016-12-16 20:58:14 följande:

Åh! Vill också gärna få tidigt ultraljud. Bor i Stockholm och här får man bara det vanliga i v 18-20. Om man inte har en riskgraviditet. Funderar på att betala själv gör att göra ul innan.

Jag fick i vecka 9 förra grav då gick vi på mama Mia på götgatan :)
  • carrolinea
    Januari2016 skrev 2016-12-16 18:29:02 följande:

Tror det finns någon grupp.. kolla några sidor bakåt i tråden.. jag är inte med i den ännu då jag inte är så kunnig så jag förstår mig på om den är helt hemlig, vill inte riskera att någon ser mitt namn/att jag är med i en sån grupp. Om nån månad hänger jag gärna med i en fb grupp

Gruppen är helt hemlig ingen ser att du går med, skicka meddelande med din mail så kan jag bjuda in dig :)
  • carrolinea
    Frusnb skrev 2016-12-16 16:28:54 följande:

Hej, spammar som en took! Men vill så gärna komma med i en fb grupp ???? Ni verkar super trevliga och jag har två grupper för tidigare döttrarna och det har verkligen varit kanon! Någon som vill hjälpa mig?

Har du kommit med i gruppen? Annars skicka meddelande till mig med din mailadress så lägger jag till dig :)

Gäller även er andra som vill gå med i gruppen. Den är hemlig så ingen ser att du har gått med, vi kanske gör den sluten senare men kommer dröja tills alla vill det, eftersom man då kan se vilka som är med i gruppen.
  • carrolinea
    Gullan8212 skrev 2016-12-17 11:21:16 följande:

Vad heter gruppen? :) Är med i en redan, kanske är den!

Gravid bf augusti 2017
  • carrolinea
    mariama skrev 2016-12-18 10:19:16 följande:

Hoppar in! Fick äntligen positivt idag på fjärde försöket efter ett MA i augusti! Så BF runt 28/8 då. Kan inte fatta att det är sant ens?!

Grattis :) hoppas allt går bra.
  • carrolinea
    Ia82F skrev 2016-12-20 11:44:46 följande:

Hej! Vecka 7 började för oss i lördags! Mår som du, men har legat i influensa också, så det har varit extra jobbigt... Börjar iallafall må mycket bättre! Snart jullov oxå jag som jobbar som lärare får några extra vilodagar

Kram

Hej, roligt med fler lärare :) ska bli grymt skönt med jullov. När kommer du berätta för dina elever?

Här börjar vecka 7 imorgon och mår illa vissa dagar och som idag galen halsbränna, men är mest trött
  • carrolinea
    Ia82F skrev 2016-12-20 17:47:22 följande:

Ja verkligen välbehövligt! Vet inte riktigt när jag tänkte berätta, det beror nog på när det börjar synas. Iallafall inte före vecka 12

Just nu på eftermiddag drog illamåendet igång rejält! Några bra tips eller råd?

Kram

Inte jag heller före vecka 12. Några av mina kollegor vet, tänker att det kan vara skönt om några vet. Eleverna tidigast vecka tolv men är så svullen redan ????, men hoppas det blir bättre. Mot illamåendet har jag köpt digestivekex förra grav blev det en del nötter men får inte ha det på jobbet. Kram
  • carrolinea
    NillaGreve skrev 2016-12-22 10:17:10 följande:

Såg nu att dettta var för första barnet. Kollar om det finns en annan grupp... :P

Det har jag med missat. Kanske beror på om man sitter vid dator eller ej? För mig är det andra barnet :)
  • carrolinea
    Ia82F skrev 2016-12-21 23:07:20 följande:

Ja jag har också berätta för mitt arbetslag skönt att de närmaste på jobbet vet. Ja att små äta verkar fungera hyfsat. Clementiner funkar ganska bra

Just nu är jag lite nojjig över att jag har en del bruna flytningar. Inget på pappret... :-/

Hur mår du idag?

Ja men verkligen :).

Mår bättre nu när jag är ledig, hur mår du?
Svar på tråden BF Augusti 2017