• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Tellan81

Hej, jag bor i Tyresö! Tredje barnet, är i vecka 6 nu. Är ni från Stockholm med i nån grupp? Jag träffar gärna andra mammor i närheten så man kan följas åt. Kompisarna pratar ju inte direkt om samma saker

• Angel in sight
    Annikatt skrev 2016-12-15 00:04:07 följande:

Jag bor i Stockholm, i söderort. Fler från Stockholm här? Väntar 3:e barnet.

Jag bor i Hässelby (västerort). :)
  • andem8491
    emmamaria80 skrev 2016-12-15 14:59:15 följande:

Hej alla! Jag plussade i måndags efter första försöket med IVF. Känns overkligt. ???? Har BP 18:e augusti. Mina symptom är främst spända bröst, spänd uppblåst mage med lite molvärk och illamående av och till.

Hej! Vi har samma bf och samma symtom!! Coolt! Grattis till plusset!!
  • Mickiszz

Nån annan som känner att de håller på att tuppa av när man rör sig? Är själv yr, och känns typ, som när man reser sig för fort bara av att tex vrida/röra på sig?? :0 är förövrigt i v. 6+3

• Madfih072
    Ia82F skrev 2016-12-15 20:36:34 följande:

Örebroare?

Jag är örebroare och i vecka 5 :) Inga symtom än alls och mår superbra! Nojjig så jag vet inte vad!!!
  • Januari2016
    Mickiszz skrev 2016-12-16 00:36:10 följande:

Nån annan som känner att de håller på att tuppa av när man rör sig? Är själv yr, och känns typ, som när man reser sig för fort bara av att tex vrida/röra på sig?? :0 är förövrigt i v. 6+3

Jo, så har jag också. Igår på jobbet var jag tvungen att sätta mig ner flera gånger under dagen då jag trodde att jag skulle svimma pga yrseln.

Känns som jag inte kommer kunna hålla det hemligt jätte länge då jag mår konstant illa o nu yrseln också..
  • pelleandersson
    idahen skrev 2016-12-13 18:25:52 följande:

Grattis till er och gu va spännande ! Jag och min sambo har också försökt i 2 år, gjorde vårt första IVF försök i November. Vi plussade den 5 december och nu är vi i vecka 6. Lite tidigt och vi vågar knappt tro att det ska gå vägen men det känns så spännande och jag har verkligen massor med gravid symtom ! Vi har heller aldrig plussat tidigare ! Jag håller tummarna för er ???? När har ni återbesök på kliniken för UL ?

Men gud vad kul! Det var som att läsa om sig själv! Vi går i Linköping på RMC och ska på första UL den 2 januari... det känns så himla långt bort! Hur går det för er? När ska ni på UL??
Svar på tråden BF Augusti 2017