Inlägg från: Misscaswell |Visa alla inlägg
  • Misscaswell

BF Augusti 2017

Jag hoppar in! Väntar nr 2 den 9/8 nästa år, blivande storebror är nu 15 mån :)

• Misscaswell

Får tidigt UL, men vet inte exakt när. Innan årsskiftet. Har känt något som känns EXAKT som små små sparkar. Bm tror det är nerver som påverkas av att livmodern växer alt tarmbubbel, men de vill ändå kolla så jag inte är mycket längre gången än vi tror. Intressant.

• Misscaswell

Fundering: har ni märkt några cravings eller förändrad aptit än? Jag kan dricka kaffe som tur är (det klarade jag inte förra graviditeten) men har gått från att vara ett jäkla sockertroll till att inte vara ett dugg sugen på sött. Vill bara ha salta grejer.

• Misscaswell
    Angel in sight skrev 2016-12-16 20:56:17 följande:
    Jag är också en sockergalning i vanliga fall. Nu vill jag ha salt! Brukar älska choklad. Nu känner jag typ avsmak när jag tänker på choklad. Måste äta mindre portioner oftare för jag mår illa främst på morgon/förmiddag. Är generellt inte lika sugen på saker.
    Åh det låter precis som jag! :)
  • Misscaswell
    imaturtle skrev 2016-12-17 13:19:55 följande:

Hejsan :)

Jag och min sambo har försökt i ca 1 år och vi har plussat och så om vi räknat rätt blir det en augusti bebis :P Känns jätte spännande och roligt samtidigt som jag är rädd då det blir min första graviditet. :)

Grattis och välkommen! :)
  • Misscaswell
    Madfih072 skrev 2016-12-18 13:09:44 följande:

Bara en fråga! Nu när jag äntligen plussat som vi längtat så länge efter så kan jag inte sluta oroa mig för MA. Har aldrig haft något men har ju inga symtom alls och vecka 5 närmar sig sitt slut.... kan man ta ett nytt granitest som nu kanske visar 2-3, eller betala privat för ett tidigt vul eller bara hoppas att det kickar igång någon gång? Har inte ens ömma bröst eller något alls och det hade jag med dottern och man jämför ju tyvärr graviditet med graviditet....

Som du säkert redan vet behöver man ju inte ha symptom. Men be om ultraljud! Jag bor i sthlm och ska få tidigt ul eftersom jag är så osäker på min sista mens. Man kan alltså få det av lite olika anledningar. Men de vill helst inte göra det före v 7 eftersom det knappt går att se något innan det.
  • Misscaswell

Närmar mig slutet av v 7. Mår småilla hela tiden. Spyr inte och kan äta, men tycker det mesta är illaluktande och oaptitligt... var tvungen att lämna ett möte idag för att jag inte stod ut med den intensiva kaffedoften där inne :/ Var inte alls så doftkänslig förra gången!

• Misscaswell
    Ia82F skrev 2016-12-20 17:47:22 följande:
    Ja verkligen välbehövligt! Vet inte riktigt när jag tänkte berätta, det beror nog på när det börjar synas. Iallafall inte före vecka 12

Just nu på eftermiddag drog illamåendet igång rejält! Några bra tips eller råd?

Kram
    För mig funkar det att småäta saker som knäckebröd och chips (heh...). Alltså torra, knapriga och gärna lite salta grejer. Men det är ju olika för alla :)
  • Misscaswell
    NillaGreve skrev 2016-12-22 10:17:10 följande:

Såg nu att dettta var för första barnet. Kollar om det finns en annan grupp... :P

Hur ser man det? Jag ser bara "Bf augusti 2017".
  • Misscaswell

Sitter i bilen på väg till julfirande 50 mil bort och käkar upp sonens majskrokar XD Grymt bra mot illamående!

Svar på tråden BF Augusti 2017