• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Frusnb

Hej! Jag har just plussat, väntar vårat 3:e barn 27/8. Har två tjejer födda -13 och -15.

Har det skapats någon fb grupp?

• Ia82F
    Madfih072 skrev 2016-12-16 05:47:06 följande:

Jag är örebroare och i vecka 5 :) Inga symtom än alls och mår superbra! Nojjig så jag vet inte vad!!!

Hej!! Vad kul! Jag är i vecka 6. Inte jättemycket symptom heller, mer trött och ont i tuttarna bara

Var på hälsobesök i går och fick träffa min barnmorska!
  • Misscaswell

Får tidigt UL, men vet inte exakt när. Innan årsskiftet. Har känt något som känns EXAKT som små små sparkar. Bm tror det är nerver som påverkas av att livmodern växer alt tarmbubbel, men de vill ändå kolla så jag inte är mycket längre gången än vi tror. Intressant.

• Misscaswell

Fundering: har ni märkt några cravings eller förändrad aptit än? Jag kan dricka kaffe som tur är (det klarade jag inte förra graviditeten) men har gått från att vara ett jäkla sockertroll till att inte vara ett dugg sugen på sött. Vill bara ha salta grejer.

• Mickiszz
    Januari2016 skrev 2016-12-16 05:47:33 följande:

Jo, så har jag också. Igår på jobbet var jag tvungen att sätta mig ner flera gånger under dagen då jag trodde att jag skulle svimma pga yrseln.

Känns som jag inte kommer kunna hålla det hemligt jätte länge då jag mår konstant illa o nu yrseln också..

Ja usch, jag tycker yrsel är hemsk :) har själv inte mkt till illamående, men förstår att det blir svårt för dig att dölja det om du har båda!
  • Kiiwi00
    Misscaswell skrev 2016-12-16 12:37:07 följande:

Fundering: har ni märkt några cravings eller förändrad aptit än? Jag kan dricka kaffe som tur är (det klarade jag inte förra graviditeten) men har gått från att vara ett jäkla sockertroll till att inte vara ett dugg sugen på sött. Vill bara ha salta grejer.

Inga speciella cravings eller så, mår mest bara illa varje gång jag äter. Åt ett äpple tidigare. Rätt litet. Mår fortfarande illa efter det. Annars finns inget jag inte klarar av än så länge :)
  • Lady K
    Misscaswell skrev 2016-12-16 12:37:07 följande:

Precis samma här! Älskar sötsaker vanligtvis men nu är jag inte ett dugg sugen...
  • Frusnb

Hej, spammar som en took! Men vill så gärna komma med i en fb grupp ???? Ni verkar super trevliga och jag har två grupper för tidigare döttrarna och det har verkligen varit kanon! Någon som vill hjälpa mig?

• Januari2016
    Frusnb skrev 2016-12-16 16:28:54 följande:

Hej, spammar som en took! Men vill så gärna komma med i en fb grupp ???? Ni verkar super trevliga och jag har två grupper för tidigare döttrarna och det har verkligen varit kanon! Någon som vill hjälpa mig?

Tror det finns någon grupp.. kolla några sidor bakåt i tråden.. jag är inte med i den ännu då jag inte är så kunnig så jag förstår mig på om den är helt hemlig, vill inte riskera att någon ser mitt namn/att jag är med i en sån grupp. Om nån månad hänger jag gärna med i en fb grupp
  • mixXi
    Frusnb skrev 2016-12-16 16:28:54 följande:

Pm-a mig namn och profilbild så kan jag lägga till dig som vän och sedan i gruppen
Svar på tråden BF Augusti 2017