• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Januari2016

Ska snart till läkare, var i torsdags o fick då medicin utskrivet mot illamåendet. När jag kom tillbaks till jobbet såg jag att det dels står att man inte får köra bil (hur ja nu då ska komma till o från jobbet när det inte finns nån kollektivtrafik vet jag inte..) sen var biverkningarna trötthet. Hela julhelgen har jag antingen varit fem före att spy eller legat och halvsovit på soffan...

idag tvingade jag mig på jobb, första två timmarna gick åt att springa till toaletten då jag trodde jag sku kräkas. Fy fan.. tog sen en tablett, hjälpte mot den mest akuta illamående men nu är jag totalt slut o trött.

Ringde vårdcentralen och nästan grät i telefon så fick en ny läkartid idag. Vet inte hur de ska kunna hjälpa mig, men som det är nu känns ohållbart.. ska ju även försöka orka med de tre barnen o hemma har jag en make som idag tydligen har feber....

Försöker tänka positivt,att vi får en bebis till hösten, men efter 3 veckor av illamående så börjar det va väldigt svårt

• Angel in sight
    Januari2016 skrev 2016-12-27 12:03:16 följande:

Ska snart till läkare, var i torsdags o fick då medicin utskrivet mot illamåendet. När jag kom tillbaks till jobbet såg jag att det dels står att man inte får köra bil (hur ja nu då ska komma till o från jobbet när det inte finns nån kollektivtrafik vet jag inte..) sen var biverkningarna trötthet. Hela julhelgen har jag antingen varit fem före att spy eller legat och halvsovit på soffan...

idag tvingade jag mig på jobb, första två timmarna gick åt att springa till toaletten då jag trodde jag sku kräkas. Fy fan.. tog sen en tablett, hjälpte mot den mest akuta illamående men nu är jag totalt slut o trött.

Ringde vårdcentralen och nästan grät i telefon så fick en ny läkartid idag. Vet inte hur de ska kunna hjälpa mig, men som det är nu känns ohållbart.. ska ju även försöka orka med de tre barnen o hemma har jag en make som idag tydligen har feber....

Försöker tänka positivt,att vi får en bebis till hösten, men efter 3 veckor av illamående så börjar det va väldigt svårt

Förstår dig helt och hållet! Illamåendet är verkligen skit! Fy så jobbigt det är. Hela mina dagar går åt till att parera illamåendet. Det är så jobbigt! Är jätteglad över bebis men det betyder ju inte att man måste vara glad över symtomen. Vad för tablett fick du? Hur gick läkarbesöket? Jag vet inte hur länge jag orkar utan att kontakta läkare. Äter just nu b6-vitamin och äter varannan timme för att bryta värsta illamåendet. Det funkar väl inte optimalt men typ hanterbart. Men det sliter på mig. Jag mår allmänt dåligt, känner mig hängig, trött och småsjuk. Ingen dans på rosor för tillfället.
  • pigne

Är det någon som börjar få mage än? Vet att det är tidigt men är så nyfiken!

• Madfih072
    pigne skrev 2016-12-28 18:34:05 följande:

Jag tycker mig fått mage i alle fall på kvällstid :)
  • nadiana

Livmodern når väl inte över blygdbenet än. Däremot funkar ju magen lite långsammare, så man kan se skillnad - men det är inte "bebismage" än. Själv har jag nog varma-mackor-mage, äter sjukt många på en dag eftersom det är det enda som funkar att äta med illamående just nu...????
  • Silkworm

Jag tycker mig också se en skillnad på min mage. Putar lite mer (än vanligt ;)). 

För övrigt är varma mackor en favorit här också! :D 

• Summerchild

Ligger vid gränsen ....min bf enligt mig 29 juli och enligt vul hittills nånstans 31juli-2 augusti så vi syns snart kanske:) jobbigt å inte veta vart man tillhör :( ....antingen blir jag en av dom minst gångna lr mest ..hihi

• Angel in sight

Jag var mer platt än vanligt de första veckorna men nu börjar den se svullen ut, främst kvällstid. Tror det mest handlar om att jag äter riktigt dåligt. Äter mest bröd och kräm och mjölk för det mår jag inte illa av. Det är inte det bästa för min mage.
  • Januari2016
    Angel in sight skrev 2016-12-28 16:57:21 följande:

Förstår dig helt och hållet! Illamåendet är verkligen skit! Fy så jobbigt det är. Hela mina dagar går åt till att parera illamåendet. Det är så jobbigt! Är jätteglad över bebis men det betyder ju inte att man måste vara glad över symtomen. Vad för tablett fick du? Hur gick läkarbesöket? Jag vet inte hur länge jag orkar utan att kontakta läkare. Äter just nu b6-vitamin och äter varannan timme för att bryta värsta illamåendet. Det funkar väl inte optimalt men typ hanterbart. Men det sliter på mig. Jag mår allmänt dåligt, känner mig hängig, trött och småsjuk. Ingen dans på rosor för tillfället.

Jag fick nån sorts åksjuketabletter (jag bor i Finland så misstänker att de heter något annat i Sverige..), men hon på Apoteket sa att de även fanns som receptfria så du kanske kan gå in o fråga om det finns nåt du kan ta, om du inte ännu vill uppsöka läkare.

Nu i tisdags blev jag sjukskriven av en annan läkare, då hon ansåg att det inte går att jobba pga tröttheten av tabletterna. Så nu hoppas jag att jag kan äta o vila o bli bättre! (Igår började det göra ont i halsen o nu känns det som taggtråd o är jätteförkyld.. allt på en gång bara..)
  • Januari2016

Haha, jag håller också på att äter varma mackor just nu! Har inte gjort det på evigheter men nu är det typ det enda jag kan känna mig lite sugen på i matväg

Svar på tråden BF Augusti 2017