Angel in sight skrev 2016-12-28 16:57:21 följande:
Förstår dig helt och hållet! Illamåendet är verkligen skit! Fy så jobbigt det är. Hela mina dagar går åt till att parera illamåendet. Det är så jobbigt! Är jätteglad över bebis men det betyder ju inte att man måste vara glad över symtomen. Vad för tablett fick du? Hur gick läkarbesöket? Jag vet inte hur länge jag orkar utan att kontakta läkare. Äter just nu b6-vitamin och äter varannan timme för att bryta värsta illamåendet. Det funkar väl inte optimalt men typ hanterbart. Men det sliter på mig. Jag mår allmänt dåligt, känner mig hängig, trött och småsjuk. Ingen dans på rosor för tillfället.
Jag fick nån sorts åksjuketabletter (jag bor i Finland så misstänker att de heter något annat i Sverige..), men hon på Apoteket sa att de även fanns som receptfria så du kanske kan gå in o fråga om det finns nåt du kan ta, om du inte ännu vill uppsöka läkare.
Nu i tisdags blev jag sjukskriven av en annan läkare, då hon ansåg att det inte går att jobba pga tröttheten av tabletterna. Så nu hoppas jag att jag kan äta o vila o bli bättre! (Igår började det göra ont i halsen o nu känns det som taggtråd o är jätteförkyld.. allt på en gång bara..)