• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Saraaersoet
    Vet hur det känns skrev 2017-01-29 23:22:32 följande:
    jag har inte fått denna undersökning men va bra att du fått det. . då har dom extra koll! vilket landsting bor du i?
    Linköpings kommun...
  • Isolinde

Hej allihopa!

Det finns en hemlig facebookgrupp för alla oss som har BF i augusti 2017. Om det är någon som vill vara med så skicka ett meddelande till mig här på Familjeliv så berättar jag mer! :)

• FruEja

Hej,

Ny här, har bf 31/8. Har två härliga ungar sedan tidigare, stora tjejen blir 11 år och lillkillen blir 8 år nu i februari. Har mått otroligt illa med denna lilla, medan jag med de två första mådde toppen från början till slut, så detta var helt oväntat. Men jag hoppas det går över snart, gick in i vecka 11 idag så med lite tur är det snart över... Det är skönt att de stora är så stora att de inte kräver ens fulla fokus längre utan de kan tvärtom vara stöttande och komma med mysiga kramar när man mår som sämst.

• KarinMedK
    Isolinde skrev 2017-02-02 15:29:11 följande:

Hej allihopa!

Det finns en hemlig facebookgrupp för alla oss som har BF i augusti 2017. Om det är någon som vill vara med så skicka ett meddelande till mig här på Familjeliv så berättar jag mer! :)

Alla kanske inte vill vara med i en grupp i FB. Även om den är hemlig så avslöjas ju ens identitet för de i gruppen och det kanske man inte vill.
  • Isolinde
    KarinMedK skrev 2017-02-03 09:32:28 följande:

Alla kanske inte vill vara med i en grupp i FB. Även om den är hemlig så avslöjas ju ens identitet för de i gruppen och det kanske man inte vill.

Ingen tvingar någon att vara med, det är helt frivilligt. Ville bara informera om att det finns för de som är intresserade.
  • Januari2016

Woho, igår var första dagen sen v 6 som jag inte mådde illa alls (är i v 15 nu), vågar inte hoppas att det är gått över helt nu men herregud vad skönt med en hel dag utan illamående!! Har varit illamående konstant o varit sjukskriven 4 av de veckorna

• Angel in sight
    Januari2016 skrev 2017-02-05 11:16:22 följande:

Woho, igår var första dagen sen v 6 som jag inte mådde illa alls (är i v 15 nu), vågar inte hoppas att det är gått över helt nu men herregud vad skönt med en hel dag utan illamående!! Har varit illamående konstant o varit sjukskriven 4 av de veckorna

Håller tummarna för dig! Jag vågade inte heller hoppas när jag förra veckan märkte att jag inte mådde illa en dag. Men det höll i sig! Hallelujah-moment.
  • CF86

Hej är i v 12 nu och i helgen ska vi berätta för familjen men jag är tyvärr lite orolig då min bror och hans fru har försökt länge att bli gravida men det har inte funkat för dem av olika anledningar. Även vi har kämpat då jag både fått operera bort en äggstock och det sedan tog 9 månader innan vi lyckades. Vi är ju helt underbart lyckliga att vi äntligen lyckats men vet inte hur framförallt min brors fru kommer reagera. Vi har idag en fin kontakt och jag vill inte förlora den. Någon som varit i liknande situation eller har några råd till mig?

• Vet hur det känns
    CF86 skrev 2017-02-06 23:03:45 följande:

Hej är i v 12 nu och i helgen ska vi berätta för familjen men jag är tyvärr lite orolig då min bror och hans fru har försökt länge att bli gravida men det har inte funkat för dem av olika anledningar. Även vi har kämpat då jag både fått operera bort en äggstock och det sedan tog 9 månader innan vi lyckades. Vi är ju helt underbart lyckliga att vi äntligen lyckats men vet inte hur framförallt min brors fru kommer reagera. Vi har idag en fin kontakt och jag vill inte förlora den. Någon som varit i liknande situation eller har några råd till mig?

Min mans syster har precis (i sommras) fått reda på att hon inte kan få barn alls.. Hon gjorde två aborter som ung, 19 och 24 år så hon anklagar sig själv.. Dom har försökt i några år och nu sörjer dom så klart detta.. Även vi i morföräldrarna.

Jag/vi kännde samma sak som du gör Ang att berätta och på vilket sätt.. Vi valde att bjuda hem systern och hennes man på middag och berättade då att jag är gravid och att det kommer en bebis. Dom blev jätte glada för vår skull och hon frågade om vi skulle kunna tänka oss att hon får vara med under förlossningen då hon gärna vill uppleva en då hon inte kan själv. Så blev det. Systern kommer få vara med på förlossningen den dagen bebis föds. Känns jätte bra.

Nu i efterhand så vet jag att jag inte skulle varit rädd att berätta.. Dom är glada för vår skull... Och att bli gravid kan ju ta olika lång tid. Var inte nervös, Lycka till!!
Svar på tråden BF Augusti 2017