CF86 skrev 2017-02-06 23:03:45 följande:
Hej är i v 12 nu och i helgen ska vi berätta för familjen men jag är tyvärr lite orolig då min bror och hans fru har försökt länge att bli gravida men det har inte funkat för dem av olika anledningar. Även vi har kämpat då jag både fått operera bort en äggstock och det sedan tog 9 månader innan vi lyckades. Vi är ju helt underbart lyckliga att vi äntligen lyckats men vet inte hur framförallt min brors fru kommer reagera. Vi har idag en fin kontakt och jag vill inte förlora den. Någon som varit i liknande situation eller har några råd till mig?
Min mans syster har precis (i sommras) fått reda på att hon inte kan få barn alls.. Hon gjorde två aborter som ung, 19 och 24 år så hon anklagar sig själv.. Dom har försökt i några år och nu sörjer dom så klart detta.. Även vi i morföräldrarna.
Jag/vi kännde samma sak som du gör Ang att berätta och på vilket sätt.. Vi valde att bjuda hem systern och hennes man på middag och berättade då att jag är gravid och att det kommer en bebis. Dom blev jätte glada för vår skull och hon frågade om vi skulle kunna tänka oss att hon får vara med under förlossningen då hon gärna vill uppleva en då hon inte kan själv. Så blev det. Systern kommer få vara med på förlossningen den dagen bebis föds. Känns jätte bra.
Nu i efterhand så vet jag att jag inte skulle varit rädd att berätta.. Dom är glada för vår skull... Och att bli gravid kan ju ta olika lång tid. Var inte nervös, Lycka till!!