• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Angel in sight

Har bokat ett tidigt ultraljud nästa vecka. Kommer vara i v 10 (9+3). Jättespännande! Är både nervös och känner glädje. Förhoppningsvis kommer allt vara bra och då kan vi berätta för barnen sen och därefter resterande familj.

Mår fortsatt illa. Har precis varit dunderförkyld i några dagar. Idag mår jag lite bättre. Hoppas ni mår bra! God fortsättning.

• Januari2016

Var på UL idag! Är i v 10 (o inte 9 som vi trodde), o hjärtat tickade på! Så skönt, jag har varit så orolig då det hänt så mycket tråkigheter för mig o mina vänner senaste åren när vi försökt få barn. Men nu känner jag att lite av oron försvunnit. Vet att det ändå kan hända tråkiga saker men nu tänker jag våga mig på att börja hoppas o längta lite mer!

Illamåendet har minskat lite, idag är andra dagen som jag sluppit ta tabletterna mot det! Sjukskriven den här veckan till, hoppas jag blir pigg till nästa vecka!

Hur mår ni andra?

• Madfih072

Idag var jag på tidigt vul! Såg ett tickande hjärta och en liten snäcka :) Blev tillbakaflyttad till 6+5 och bf 25 augusti! Så skönt att se att allt är bra än så länge eftersom jag mår prima förutom lite trötthet :) Hoppas det håller i sig och att det går lika bra på kub i februari!

• Silkworm

Jag mår fortfarande illa. Har yrsel, vilket är jätteläskigt - är så rädd för att svimma när jag är ensam. Sedan gråter jag vissa dagar, för ingenting. Man känner sig så dum, för man känner inte igen sig själv.

Jag ska till BM för inskrivning nästa vecka, då ska de ta blodprover. Kanske kan jag få järntabletter mot yrsel.. :) Hoppas! 

• honeybadger7717

Är det någon mer som har huvudvärk? Jag har haft ont i huvudet i två veckor nu och det verkar inte gå över. Har aldrig ont i huvudet annars, så det har definitivt med graviditeten att göra. Mitt Hb var på gränsen till för lågt så min barnmorska rekommenderade järntillskott. Äter det, men antagligen är det väl bara att vänta på att huvudvärken går över av sig självt Rynkar på näsan

• Januari2016
    honeybadger7717 skrev 2017-01-03 19:06:41 följande:

Är det någon mer som har huvudvärk? Jag har haft ont i huvudet i två veckor nu och det verkar inte gå över. Har aldrig ont i huvudet annars, så det har definitivt med graviditeten att göra. Mitt Hb var på gränsen till för lågt så min barnmorska rekommenderade järntillskott. Äter det, men antagligen är det väl bara att vänta på att huvudvärken går över av sig självt 

Jag har haft mer huvudvärk än vanligt, men antar att det är hormoner som spökar o oron.. mitt hb var på 134 trots att jag trodde det sku va lågt pga trötthet o yrsel. Men yrseln berodde nog på att jag hade/har lågt blodtryck.

Känns som det bara är krämpor för min del denna graviditet. Håller tummarna att det är bara nu i början o att testen av den löper på smidigt o smärtfritt :)
  • MartinaAdele

Jag har inte fått exakt datum ännu, men det är nån gång i Augusti-17 jag ska få..

Brösten är en pina, de gör ont bara jag tittar på dom känns det som!

Jag har sån oro för att få missfall.. Hur hanterar ni det?

• pigne
    MartinaAdele skrev 2017-01-06 00:21:05 följande:

Jag har inte fått exakt datum ännu, men det är nån gång i Augusti-17 jag ska få..

Håller med angående brösten! Helt fruktansvärt ömma!! Ibland kommer det dessutom som en ilning i bröstvårtan som är fruktansvärt obehaglig... uscha!

Angående missfall så är det bara att försöka att inte tänka på det tror jag! Händer det så händer det, finns inget man kan göra för att motverka det tyvärr... I perioder får jag för mig att det inte alls är något där inne och att all test och allt bara har varit missförstånd eller något sånt. Tänk om jag fått missfall utan att märka det? Finns mycket att övertänka men inte så mycket att göra åt det tyvärr!
  • Angel in sight
    MartinaAdele skrev 2017-01-06 00:21:05 följande:

Grattis :). Oron för missfall var värst för mig första veckan när jag fick plus på testet (v 5). Då kändes allt så skört. Efter det har oron successivt minskat men är lite olika dag till dag, är i v 9 nu. Känns fortfarande lite overkligt och har känt att jag måste få bekräftat att det är en bebis och att den lever. Så har bokat ett ultraljud på torsdag. Det inte inte oron som styr det egentligen utan mest känslan av att behöva bevis.

Så jag hoppas din oro också avtar. Som pigne skriver så har jag också försökt tänka på att missfall är något som man inte kan styra.

Försök njuta av din graviditet. Något jag själv har svårt för nu men försöker så gott det går. Mår så otroligt illa sedan 3 veckor tillbaka, det tar liksom över helt.
  • Freya18

En liten uppdatering från våran sida:

Dagen innan julafton var vi på vaginalt ultraljud (vecka 7+3) och läkaren informerade innan att det kan vara för tidigt att se hjärtaktivitet. En liten ostbåge hittade han där inne och ett visst mönster av ett pumpande hjärta såg vi! Läkaren var konstigt nog lite osäker, men maken utbrast "men det är ju klart att det är hjärtat det där! Det ser man ju klart och tydligt." ;) Haha.
    Han vill att vi ska återkomma nästa vecka för ett till ultraljud då han vill vara säker på att allting utvecklar sig i normal takt.

Anledningen till dessa tidiga ultraljud är på grund av att vi är inskrivna hos Fertilitetskliniken och skulle ha genomgått IVF i år, men lyckades bli gravida en månad innan mötet. Läkaren vill skriva ut oss efter ultraljudet.
    Dock så har jag nu blivit osäker på varför vi ska utföra ett till ultraljud ifall vi redan har sett hjärtaktivitet. Vet dom någonting som inte jag vet? Ja.. lite nojig blir man ju.. Jag var inte alls nervös inför första ultraljudet. Man tar det som det kommer, men nu är jag fruktansvärt nervös helt plötsligt. Knepigt.

Svar på tråden BF Augusti 2017