• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Lady K

Har precis gått in i vecka 9(8+1) och har mått bra tills för tre dagar sedan då jag blev helt extremt luktkänslig med kväljningar som följd. Jobbar i lagård och där uppstår en hel del mindre angenäma dofter...Tur att det bara är kossorna där när jag går och ulkar...

• Ia82F
    carrolinea skrev 2016-12-20 14:32:21 följande:

Hej, roligt med fler lärare :) ska bli grymt skönt med jullov. När kommer du berätta för dina elever?

Här börjar vecka 7 imorgon och mår illa vissa dagar och som idag galen halsbränna, men är mest trött

Ja verkligen välbehövligt! Vet inte riktigt när jag tänkte berätta, det beror nog på när det börjar synas. Iallafall inte före vecka 12

Just nu på eftermiddag drog illamåendet igång rejält! Några bra tips eller råd?

Kram
  • Angel in sight
    Ia82F skrev 2016-12-20 17:47:22 följande:

Ja verkligen välbehövligt! Vet inte riktigt när jag tänkte berätta, det beror nog på när det börjar synas. Iallafall inte före vecka 12

Kram

Jag försöker hålla mig sysselsatt för då fokuserar jag på nåt annat än illamåendet. Sen äter jag mindre portioner oftare. Det hjälper lite.
  • Misscaswell

Kram
    För mig funkar det att småäta saker som knäckebröd och chips (heh...). Alltså torra, knapriga och gärna lite salta grejer. Men det är ju olika för alla :)
  • carrolinea

Kram

Inte jag heller före vecka 12. Några av mina kollegor vet, tänker att det kan vara skönt om några vet. Eleverna tidigast vecka tolv men är så svullen redan ????, men hoppas det blir bättre. Mot illamåendet har jag köpt digestivekex förra grav blev det en del nötter men får inte ha det på jobbet. Kram
  • Ia82F
    carrolinea skrev 2016-12-21 18:17:59 följande:

Inte jag heller före vecka 12. Några av mina kollegor vet, tänker att det kan vara skönt om några vet. Eleverna tidigast vecka tolv men är så svullen redan ????, men hoppas det blir bättre. Mot illamåendet har jag köpt digestivekex förra grav blev det en del nötter men får inte ha det på jobbet. Kram

Ja jag har också berätta för mitt arbetslag skönt att de närmaste på jobbet vet. Ja att små äta verkar fungera hyfsat. Clementiner funkar ganska bra

Just nu är jag lite nojjig över att jag har en del bruna flytningar. Inget på pappret... :-/

Hur mår du idag?
  • NillaGreve

Hejsan alla!

Jag hoppar gärna in här. Är gravid igen efter flera MA i rad. Detta blir mitt tredje barn och hoppas verkligen att det går vägen denna gång.

Jag har idag fått vara på ett tidigt VUL för att minska oron lite, och det visade ett (såg inga fler iaf) foster med fina hjärtslag <3. Fick samma vecka som jag själv räknade, dvs 7+4.

Själv mår jag skit, mkt illamående och väldigt ömma bröst. Dessutom svullen mage så får bara på mej mkt lösa leggings.

• Januari2016
    NillaGreve skrev 2016-12-22 10:17:10 följande:

Såg nu att dettta var för första barnet. Kollar om det finns en annan grupp... :P

Jag såg också att det är "första barnet", men för mig är det tredje..

men tror det är fler som har barn från tidigare.
  • Silkworm

Hej alla blivande mammor! 

Jag har första besök med BM idag, och det är så spännande att ha börjat detta äventyr. Även om det hittills mest bestått av illamående och trötthet. Är i 6+6. 

Har ni berättat för nära och kära ännu?

Jag tänkte berätta för mina föräldrar på julafton. Har skrivit ett julkort med en liten dikt, och signerat med mitt namn, min sambos namn, och "masken". Hehe, hoppas de snappar upp det!  

Svar på tråden BF Augusti 2017