• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Misscaswell
    NillaGreve skrev 2016-12-22 10:17:10 följande:

Såg nu att dettta var för första barnet. Kollar om det finns en annan grupp... :P

Hur ser man det? Jag ser bara "Bf augusti 2017".
  • Angel in sight
    NillaGreve skrev 2016-12-22 10:15:42 följande:

Hejsan alla!

Jag hoppar gärna in här. Är gravid igen efter flera MA i rad. Detta blir mitt tredje barn och hoppas verkligen att det går vägen denna gång.

Jag har idag fått vara på ett tidigt VUL för att minska oron lite, och det visade ett (såg inga fler iaf) foster med fina hjärtslag <3. Fick samma vecka som jag själv räknade, dvs 7+4.

Själv mår jag skit, mkt illamående och väldigt ömma bröst. Dessutom svullen mage så får bara på mej mkt lösa leggings.

Välkommen! Jag väntar också tredje barnet och jag tror detta är en blandad grupp med både förstföderskor och de som redan har barn.

Mysigt att få se bebis i magen. Beklagar att du behövt vara med om MA. Jag har inte haft något missfall men vi har försökt ett år innan det tog sig så jag känner stort behov av att få se att det är ett foster och att det lever så jag kan slappna av mer. Googlar för mycket och har läst om alla sorters hemska upplevelser.

Jag har mått superilla från och med v 7, alltså 6+0. Nu är det 6+3 och det är riktigt tufft. Vet att jag mådde illa fram till v 14 med min andra dotter men då var det överkomligt på nåt sätt. Nu är det konstant förutom när jag sover. Har också nästäppa och nyser flera gånger per dag och känner mig frusen.
  • Linels2

Hej alla! Jag väntar med mitt första barn i augusti, är beräknad till 3augusti har precis påbörjat v9. Var på ett tidigt ultraljud igår för att se så att allt såg bra ut. Och det gjorde det, så kan andas ut lite. Annars så mår jag väldigt illa i nuläget och är galet trött. Men det är såklart värt det! Fick lergigan comp utskrivet igår och tror att det hjälper lite.

• NillaGreve
    Misscaswell skrev 2016-12-22 11:29:56 följande:

Hur ser man det? Jag ser bara "Bf augusti 2017".

Om man kollar på vä sida så ser man att första barnet är som "ämne".
    Angel in sight skrev 2016-12-22 11:48:59 följande:

Välkommen! Jag väntar också tredje barnet och jag tror detta är en blandad grupp med både förstföderskor och de som redan har barn.

Mysigt att få se bebis i magen. Beklagar att du behövt vara med om MA. Jag har inte haft något missfall men vi har försökt ett år innan det tog sig så jag känner stort behov av att få se att det är ett foster och att det lever så jag kan slappna av mer. Googlar för mycket och har läst om alla sorters hemska upplevelser.

Jag har mått superilla från och med v 7, alltså 6+0. Nu är det 6+3 och det är riktigt tufft. Vet att jag mådde illa fram till v 14 med min andra dotter men då var det överkomligt på nåt sätt. Nu är det konstant förutom när jag sover. Har också nästäppa och nyser flera gånger per dag och känner mig frusen.

Ja det har inte riktigt varit en dans på rosor men nu hoppas man verkligen att bulan (mitt arbetsnamn på bebis) vill hålla sej kvar.

Har haft minijul idag, svårt att parera illamåendet då vi helst inte berättar än men nu är det avklarat och jag får vila upp mej för julafton.
  • Misscaswell

Sitter i bilen på väg till julfirande 50 mil bort och käkar upp sonens majskrokar XD Grymt bra mot illamående!

• carrolinea
    NillaGreve skrev 2016-12-22 10:17:10 följande:

Såg nu att dettta var för första barnet. Kollar om det finns en annan grupp... :P

Det har jag med missat. Kanske beror på om man sitter vid dator eller ej? För mig är det andra barnet :)
  • carrolinea
    Ia82F skrev 2016-12-21 23:07:20 följande:

Ja jag har också berätta för mitt arbetslag skönt att de närmaste på jobbet vet. Ja att små äta verkar fungera hyfsat. Clementiner funkar ganska bra

Just nu är jag lite nojjig över att jag har en del bruna flytningar. Inget på pappret... :-/

Hur mår du idag?

Ja men verkligen :).

Mår bättre nu när jag är ledig, hur mår du?
  • pigne

Bestämde mig för att berätta för min mamma om ärtan i magen pga att jag mår såpass dåligt så det är svårt att dölja nu. Hittade en fylla-i-bok som heter "mitt barnbarn och jag" som jag slog in som en julklapp och gav henne. Roligt sätt att berätta och hon var hysterisk (glad) i ca 10 minuter innan hon lugnade ner sig haha!

Någon mer som levererade denna julklappen nu i helgen?

• imaturtle

Hej alla!

Vi berättade nu i jul att det ska komma en bebis i augusti ( idag är jag i 7(6+2) och min sambos tjejer blev jätte glada den yngsta hängde inte riktigt med då vi hade skrivit ett litet brev och en body i ett paket (för att se om dom förstod vad som är på gång) men så fort dom förstod det är en bebis i min mage blev dom jätte glada. Herrarna i familjen var mer "jaha vad roligt" och blivande mormorn och farmorn blev jätte glada :) Det känns jätte skönt att få ha berättat för dom närmsta i familjen. 

För mig är det första gången jag är gravid och jag har kollat runt på hemsidor med "vad du behöver till din bebis" listor. Jösses amalia vad det står saker som man borde ha.....jag försöker nämlingen göra något typ av sparande(då det är knapert med pengar) så det inte ska bli allt för dyrt att köpa barnvagn osv. Men dom där listorna får mig att tro att jag inte kommer fixa det då det ska vara ditten och datten....

Någon mer än jag som föröker ta reda på hur mycket man borde fundera på att spara ihop? och hur mycket saker behöver man köpa igentligen? 

Kram =)

• Muffins2017
    imaturtle skrev 2016-12-26 18:50:56 följande:

Hej alla!

Vi berättade nu i jul att det ska komma en bebis i augusti ( idag är jag i 7(6+2) och min sambos tjejer blev jätte glada den yngsta hängde inte riktigt med då vi hade skrivit ett litet brev och en body i ett paket (för att se om dom förstod vad som är på gång) men så fort dom förstod det är en bebis i min mage blev dom jätte glada. Herrarna i familjen var mer "jaha vad roligt" och blivande mormorn och farmorn blev jätte glada :) Det känns jätte skönt att få ha berättat för dom närmsta i familjen. 

För mig är det första gången jag är gravid och jag har kollat runt på hemsidor med "vad du behöver till din bebis" listor. Jösses amalia vad det står saker som man borde ha.....jag försöker nämlingen göra något typ av sparande(då det är knapert med pengar) så det inte ska bli allt för dyrt att köpa barnvagn osv. Men dom där listorna får mig att tro att jag inte kommer fixa det då det ska vara ditten och datten....

Någon mer än jag som föröker ta reda på hur mycket man borde fundera på att spara ihop? och hur mycket saker behöver man köpa igentligen? 

Kram =)

Förlåt, har inte skrivit här ännu då jag inte riktigt vågar pga rädd för missfall. Men jag måste i alla fall svara att du knappt behöver någonting!

Ordentligt och bra babyskydd behövs och det ska helst köpas helt nytt.

Sen behövs ju kläder och det kan du köpa begagnat riktigt billigt.

Ammar du sparar du massor med pengar på ersättning och flaskor. En bärsjal i trikå kan du köpa begagnat. Billig behagnad vagn.

en snor sug och en nagelsax för baby kan vara bra.

Blöjor såklart och dom kostar ju en del.

Sen behöver du typ inget mer..

spjälsäng använde vi inte alls för ungen vill inte sova där, skötbord behövs heller inte utan du kan ha en handuk du byter på.

Sen KAN man ju köpa saker till förbannelse om man vill och har råd men mkt används ju inte.. och även om du snålar in på mycket så kan man ju köpa efterhand om man upplever att ngt saknas. Ett bra skötbord kan ju va skönt för man har grejer åtkomligt osv men det behövs absolut inte för bebisens skull. Hen behöver bara vara ren och torr, få amma/ersättning och få massor av närhet och kärlek.
Svar på tråden BF Augusti 2017