• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Freya18

Tyvärr så blir det inge bebis i augusti för våran del :'(

Var på VUL idag och ostbågen som vi såg sist hade "försvunnit". Det såg bara smågrynigt ut i ena hörnet.. Man såg mera i v. 7+3 än vad man gjorde nu när jag skulle ha varit i v. 10+0. Ska tillbaka om 2 veckor för ett till ultraljud.
    Läkaren säger att det är missed abortion.

Jag har haft en riktigt otäck känsla den sista tiden och såg inte fram emot ultraljudet. Nu förstår man vart den dåliga magkänslan kom ifrån.
    Nu är det bara att vänta på att kroppen ska agera naturligt och att jag börjar blöda. Jag är dock förvånansvärt lugn idag och har redan accepterar hur det har blivit. Det kanske beror på att jag har inte känt mig gravid på flera dagar och alla symptom har försvunnit.

All lycka till er andra! Jag hoppar in i en annan månad sen ;)

• Angel in sight
    Freya18 skrev 2017-01-10 22:47:42 följande:

Tyvärr så blir det inge bebis i augusti för våran del :'(

Var på VUL idag och ostbågen som vi såg sist hade "försvunnit". Det såg bara smågrynigt ut i ena hörnet.. Man såg mera i v. 7+3 än vad man gjorde nu när jag skulle ha varit i v. 10+0. Ska tillbaka om 2 veckor för ett till ultraljud.

Jag har haft en riktigt otäck känsla den sista tiden och såg inte fram emot ultraljudet. Nu förstår man vart den dåliga magkänslan kom ifrån.

Nu är det bara att vänta på att kroppen ska agera naturligt och att jag börjar blöda. Jag är dock förvånansvärt lugn idag och har redan accepterar hur det har blivit. Det kanske beror på att jag har inte känt mig gravid på flera dagar och alla symptom har försvunnit.

All lycka till er andra! Jag hoppar in i en annan månad sen ;)

Åh så tråkigt! Sådant man inte vill behöva vara med om. Jag beklagar. Hoppas att det går bra på naturlig väg och att ni sen blir gravida snart igen. Kram
  • Madfih072

[quote=77297499][quote-nick]Freya18 skrev 2017-01-10 22:47:42 följande:[/quote-nick]Tyvärr så blir det inge bebis i augusti för våran del :'(

All lycka till er andra! Jag hoppar in i en annan månad sen ;)[/

Beklagar så mycket! Det är min värsta rädsla att drabbas utav MA... jag var på vul för drygt en vecka sen och såg då ett pickande hjärta men har idag en vecka senare inte kvar mina ömma bröst utan är bara trött som symtom. Längtar efter kub som är om 4 veckor innan jag börjar tro att detta ska gå vägen :/ Jag tänker att så här bra kan jag inte må utan det är säkert något fel med bebis men hoppas såklart att jag har fel....

• Januari2016

Usch, så ledsamt att läsa om missfall, hoppas det snabbt blir ett plus igen för er!

Det är min största oro, är i vecka 11 nu o har berättat om det på jobbet, men nu blir jag orolig o tänk om det händer nåt o så måste ja orka berätta det för alla. Kanske dumt att ha berättat det, men har varit sjukskriven 2 veckor pga illamående o mår forfarande dåligt så går inte att hålla tyst om det heller..

Om två veckor ska jag på KUB, sen hoppas jag att jag kan slappna av.

Någon av er som börjat märka av magen redan? Jag köpte faktiskt ett par mammabyxor igår, så "svullen" om nederdelen av magen vissa dagar.. o vanliga jeansen trycker liksom mot.. minns inte när jag började använda mammakläder när jag väntade de andra barnen.

• Freya18

Tack för era värmande ord <3

Jag mår rätt bra. Såklart så är man ledsen, men jag har inte gråtit mer än den dagen vi fick reda på dom dåliga nyheterna.
    Tur nog så har vi inte berättat för någon att vi väntar barn, så då slipper vi den jobbiga biten iallafall. Och läkaren sa att dessa oroliga tankar som man har under en graviditet ingår och påverkar inte fostret på ett negativt sätt (om man inte hamnar i en djup depression). Vi hade inte kunnat göra någonting annorlunda.

Jag är glad över många saker fast det slutade med MA. Nu vet jag iallafall att jag KAN bli gravid. Jag fick uppleva mysiga gravidsymptom. Jag slutade helt med nikotin (snusat i 15 år), jag slutade med kaffe och alkohol och har aldrig känt mig fräschare! ;) Nu blir det snart nya tag och ett nytt kapitel för oss igen.
    Ni andra får njuta för fullt och lycka till med allt! Kram!

• Saraaersoet

Hej på er! Jag har BF 4 augusti enligt min egen beräkning. Ska på mitt första ultraljud 24 januari, en jäkla evighet dit kan jag säga! Är i v11 nu så kommer va i v13 vid ultraljudet.

Mitt illamående började efter v6, morgonar och kvällar efter jobbet då jag inte orka laga mat så äter inte så mkt kvällstid.
    Kan inte dricka kaffe för jag mår ännu värre då vilket bidragit till migränliknande huvudvärk. HEMSKT!
    Jag jobbar inom barn omsorgen och har precis fått nytt fast jobb, har jätteångest för att jag snart ska berätta att jag är gravid.
    För övrigt så är jag helt mördad när jag kommer hem efter jobbet! Trodde jag var en trött människa innan graviditeten men nu inser jag att jag har varit riktigt pigg innan!!

För er som har ont i pattarna, de hade jag med en period, kunde knappt sova! Har gjort en bröstförstorning på 300ml, vet inte hur ni andra har kännt som har naturliga, men jag tog på mig min stödbh som jag fick efter operationen nu när jag blev gravid! Då låg iaf brösten på plats när jag vred och vände mig nattetid i sängen!

• Silmation

BF 2017-08-13 (än så länge). Första, spontant efter 2,5 års försök och misslyckat ivf <3
    Ta bort från mina favoriter

• Valoe

oj haha måste nog logga in mer här Tungan ute har missat en hel del.

Illamåendet och tröttheten är ÄNTLIGEN borta, känner mig som mig själv igen, massa energi på jobbet och även efter jobbet. Det ända är magen som växer snabbare än innan, för att snart vara i 3e månaden ser det ut som jag är kanske i 5e. Stämmer det att magen växer snabbare efter fler barn? har ju 2 tjejer, men kan inte minnas att magen växte så här snabbt...o nej jag är inte gasig eller förstoppad hahah bara rund o go som man säger...

hur upplever ni er era magar?

Kramar Emmily 

• Silmation
    Valoe skrev 2017-01-20 09:04:24 följande:

oj haha måste nog logga in mer här Tungan ute har missat en hel del.

Illamåendet och tröttheten är ÄNTLIGEN borta, känner mig som mig själv igen, massa energi på jobbet och även efter jobbet. Det ända är magen som växer snabbare än innan, för att snart vara i 3e månaden ser det ut som jag är kanske i 5e. Stämmer det att magen växer snabbare efter fler barn? har ju 2 tjejer, men kan inte minnas att magen växte så här snabbt...o nej jag är inte gasig eller förstoppad hahah bara rund o go som man säger...

Kramar Emmily 

Vilken V är du i?
  • pigne
    Valoe skrev 2017-01-20 09:04:24 följande:

oj haha måste nog logga in mer här  har missat en hel del.

Kramar Emmily 

Min barnmorska sa att magens muskler "ger efter" snabbare om man varit gravid tidigare. För mig som är gravid för första gången så håller mina magmuskler tillbaka lite mer och därför kan det ta längre tid innan det syns! Är kanske inte så för alla men det lät ju ändå ganska vettigt!
Svar på tråden BF Augusti 2017