Inlägg från: Freya18 |Visa alla inlägg
  • Freya18

BF Augusti 2017

Plussade den 2 december :D Fick ringa till Fertilitetskliniken och avboka IVF.

Maken har varit jätte sjuk så vi hade bara samlag 2 ggr på en hel månad. Jag blev fundersam om jag inte skulle ha fått mens förra veckan och började titta i min kalender. Just den månaden hade jag noll anteckningar (för vi tog det lugnt och väntade på IVF).

Första testet visade negativt. Sen väntade jag 4 dagar innan jag testade igen.
    Där satt jag och maken. Maken får titta på testet först. Negativt. Aajaa.. då är det väl så. "Varför har jag ingen mens då?? Jag får mens varje månad..".
    Sen sitter vi där och småpratar några minuter. Jag tar upp testet och tittar på den. "Men, men, men, men.. det är ju två streck här! 2 streck! Titta, titta!" *trycker testet i makens ansikte*.
    Maken säger att det är negativt för det är så svagt. Jag som aldrig har plussat sa att det där måste vara positivt. Stod och stirrade på dom där strecken i några goda minuter innan vi sprang till Apoteket och köpte ett digitalt test som visade "Gravid 1-2". Maken tappade hakan.. Där satt vi och bara stirrade på varandra. Hur gick det här till?

Och tänka sig! Vi är nu också ett sånt där par som blev gravida när man MINST försökte. En månad innan IVF :D

• Freya18
    LillaLilja skrev 2016-12-11 21:47:13 följande:
    Gud vad härligt! Exakt sådär var det för mig och sambon för 6 år sen.. Vi hade fått tid för första besöket på ivf-kliniken då prover visade att vi hade minimal chans att bli gravida på egen hand...

2 dagar innan julafton plussade jag och har nu en underbar son på 5 år :)

Stort grattis till tilk Er!!
    Tack :) Härligt med dessa speciella händelser!
  • Freya18
    lillagumman85 skrev 2016-12-11 22:47:56 följande:

Känner mig lite nervös.. när jag först plussade för en vecka sedan kom den molande växtvärken med en gång. Nu har det gått två dagar på raken då jag knappt känt något alls. :-/ gör nog ett test imorgon också för att se så strecket håller sig starkt å fint.

Fler som inte känner så mycket?

Jag upplevde likadant. När man såg plusset så startade växtvärken på en gång. Nu en vecka efter så har det avtagit ganska mycket. När jag är på jobbet så känner jag i princip ingenting och endast väldigt lite nu på kvällarna.
    Jag vet inte om det är att jag har blivit van med känslan?
  • Freya18
    pigne skrev 2016-12-12 08:33:20 följande:
    Jag har haft precis likadant! Efter att vi plussat hade jag växtvärk några dagar och efter det har jag inte känns någonting! Förutom att jag har väldigt ont i brösten plus att min mens inte kommit så känner jag mig knappt gravid.

Inatt vaknade jag dock av att jag hade så ont i magen... blev lite orolig och undrar vad det beror på? Vill så gärna att detta ska hålla sig! Ska till BVC på onsdag.
    Vi ska också till BVC på onsdag. :)
    Skulle egentligen ha varit dit idag på första besök, men min mage bestämde sig för att strejka.. just idag. Suck.

• Freya18

En liten uppdatering från våran sida:

Dagen innan julafton var vi på vaginalt ultraljud (vecka 7+3) och läkaren informerade innan att det kan vara för tidigt att se hjärtaktivitet. En liten ostbåge hittade han där inne och ett visst mönster av ett pumpande hjärta såg vi! Läkaren var konstigt nog lite osäker, men maken utbrast "men det är ju klart att det är hjärtat det där! Det ser man ju klart och tydligt." ;) Haha.
    Han vill att vi ska återkomma nästa vecka för ett till ultraljud då han vill vara säker på att allting utvecklar sig i normal takt.

Anledningen till dessa tidiga ultraljud är på grund av att vi är inskrivna hos Fertilitetskliniken och skulle ha genomgått IVF i år, men lyckades bli gravida en månad innan mötet. Läkaren vill skriva ut oss efter ultraljudet.
    Dock så har jag nu blivit osäker på varför vi ska utföra ett till ultraljud ifall vi redan har sett hjärtaktivitet. Vet dom någonting som inte jag vet? Ja.. lite nojig blir man ju.. Jag var inte alls nervös inför första ultraljudet. Man tar det som det kommer, men nu är jag fruktansvärt nervös helt plötsligt. Knepigt.

• Freya18

Tyvärr så blir det inge bebis i augusti för våran del :'(

Var på VUL idag och ostbågen som vi såg sist hade "försvunnit". Det såg bara smågrynigt ut i ena hörnet.. Man såg mera i v. 7+3 än vad man gjorde nu när jag skulle ha varit i v. 10+0. Ska tillbaka om 2 veckor för ett till ultraljud.
    Läkaren säger att det är missed abortion.

Jag har haft en riktigt otäck känsla den sista tiden och såg inte fram emot ultraljudet. Nu förstår man vart den dåliga magkänslan kom ifrån.
    Nu är det bara att vänta på att kroppen ska agera naturligt och att jag börjar blöda. Jag är dock förvånansvärt lugn idag och har redan accepterar hur det har blivit. Det kanske beror på att jag har inte känt mig gravid på flera dagar och alla symptom har försvunnit.

All lycka till er andra! Jag hoppar in i en annan månad sen ;)

• Freya18

Tack för era värmande ord <3

Jag mår rätt bra. Såklart så är man ledsen, men jag har inte gråtit mer än den dagen vi fick reda på dom dåliga nyheterna.
    Tur nog så har vi inte berättat för någon att vi väntar barn, så då slipper vi den jobbiga biten iallafall. Och läkaren sa att dessa oroliga tankar som man har under en graviditet ingår och påverkar inte fostret på ett negativt sätt (om man inte hamnar i en djup depression). Vi hade inte kunnat göra någonting annorlunda.

Jag är glad över många saker fast det slutade med MA. Nu vet jag iallafall att jag KAN bli gravid. Jag fick uppleva mysiga gravidsymptom. Jag slutade helt med nikotin (snusat i 15 år), jag slutade med kaffe och alkohol och har aldrig känt mig fräschare! ;) Nu blir det snart nya tag och ett nytt kapitel för oss igen.
    Ni andra får njuta för fullt och lycka till med allt! Kram!

Svar på tråden BF Augusti 2017