Inlägg från: Saraaersoet |Visa alla inlägg
  • Saraaersoet

BF Augusti 2017

Hej på er! Jag har BF 4 augusti enligt min egen beräkning. Ska på mitt första ultraljud 24 januari, en jäkla evighet dit kan jag säga! Är i v11 nu så kommer va i v13 vid ultraljudet.

Mitt illamående började efter v6, morgonar och kvällar efter jobbet då jag inte orka laga mat så äter inte så mkt kvällstid.
    Kan inte dricka kaffe för jag mår ännu värre då vilket bidragit till migränliknande huvudvärk. HEMSKT!
    Jag jobbar inom barn omsorgen och har precis fått nytt fast jobb, har jätteångest för att jag snart ska berätta att jag är gravid.
    För övrigt så är jag helt mördad när jag kommer hem efter jobbet! Trodde jag var en trött människa innan graviditeten men nu inser jag att jag har varit riktigt pigg innan!!

För er som har ont i pattarna, de hade jag med en period, kunde knappt sova! Har gjort en bröstförstorning på 300ml, vet inte hur ni andra har kännt som har naturliga, men jag tog på mig min stödbh som jag fick efter operationen nu när jag blev gravid! Då låg iaf brösten på plats när jag vred och vände mig nattetid i sängen!

• Saraaersoet
    Januari2016 skrev 2017-01-12 06:56:41 följande:

Usch, så ledsamt att läsa om missfall, hoppas det snabbt blir ett plus igen för er!

Det är min största oro, är i vecka 11 nu o har berättat om det på jobbet, men nu blir jag orolig o tänk om det händer nåt o så måste ja orka berätta det för alla. Kanske dumt att ha berättat det, men har varit sjukskriven 2 veckor pga illamående o mår forfarande dåligt så går inte att hålla tyst om det heller..

Om två veckor ska jag på KUB, sen hoppas jag att jag kan slappna av.

Någon av er som börjat märka av magen redan? Jag köpte faktiskt ett par mammabyxor igår, så "svullen" om nederdelen av magen vissa dagar.. o vanliga jeansen trycker liksom mot.. minns inte när jag började använda mammakläder när jag väntade de andra barnen.

Jag har tagit blodprov inför kub på tisdag! Är supernervös verkligen! Jag och min sambo har pratat om vad vi tar för beslut beroende på kub-svar. Vi är enade båda två att vi vill ha ett barn som växer upp och får ett "normalt" liv. Men de kommer inte bli lätt att gå genom en abort om vi får tråkiga svar.

Ang magen, jag är i v 13 tror jag, vet ej riktigt. Magen är SÅ svullen, framför allt när jag har ätit med tanke på sen söliga matsmältningen! Riktigt jobbigt faktiskt... de börjar formas nertill och det är iaf roligt att se :)

Lycka till med ditt kub
  • Saraaersoet
    Vet hur det känns skrev 2017-01-21 13:29:57 följande:
    det var ett tag sen du skrev.. jag känner samma.. tror mina bröst ska sprängas. jag har 1050 cc i uhp profil.. vart ska detta sluta! längtar tills jag kan operera bort dom eller ialf lägga i max 500cc

svårt att hitta bh
    Jösses du har så mkt mer ml än mig! Förstår att du har det tufft! Hoppas de blir bättre med tiden eller att du tar dig i kragen och förminskar. De tråkiga är väl att de ofta blir en kostnadsfråga ist för vad som är bäst för ens kropp/hälsa..
  • Saraaersoet

Hej på er igen tjejer!
    Jag har beräknat datum 2 Aug, jag har en fråga till er som har varit på era första UL och kub-test.
    På mig gjorde kvinnokliniken en riskbedömning för havandeskapsförgiftning. Dom tog ett extra blodprov om jag inte minns fel, sedan kollade dom blodtryck flera ggr!
    Det visade sig att jag ligger i riskzon för havandeskapsförgiftning 1 av 18. Pga högt blodtryck, de har jag aldrig haft innan. Detta tycker jag är jättejobbigt! Äter nu trombyl (blodförtunnande tablett) och ska göra det till v36-38 där nånstans.
    Har ni fått denna riskbedömning eller har ni hört talas om de?

Barnmorskan själv sa att detta var nytt!
    Jag vill jättegärna veta om NI också har fått nån bedömning.

Kram på er!

• Saraaersoet
    Vet hur det känns skrev 2017-01-29 23:22:32 följande:
    jag har inte fått denna undersökning men va bra att du fått det. . då har dom extra koll! vilket landsting bor du i?
    Linköpings kommun...
Svar på tråden BF Augusti 2017