• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Angel in sight
    Misscaswell skrev 2016-12-16 12:37:07 följande:

Fundering: har ni märkt några cravings eller förändrad aptit än? Jag kan dricka kaffe som tur är (det klarade jag inte förra graviditeten) men har gått från att vara ett jäkla sockertroll till att inte vara ett dugg sugen på sött. Vill bara ha salta grejer.

Jag är också en sockergalning i vanliga fall. Nu vill jag ha salt! Brukar älska choklad. Nu känner jag typ avsmak när jag tänker på choklad. Måste äta mindre portioner oftare för jag mår illa främst på morgon/förmiddag. Är generellt inte lika sugen på saker.
  • Angel in sight
    pelleandersson skrev 2016-12-16 09:26:20 följande:

Men gud vad kul! Det var som att läsa om sig själv! Vi går i Linköping på RMC och ska på första UL den 2 januari... det känns så himla långt bort! Hur går det för er? När ska ni på UL??

Åh! Vill också gärna få tidigt ultraljud. Bor i Stockholm och här får man bara det vanliga i v 18-20. Om man inte har en riskgraviditet. Funderar på att betala själv gör att göra ul innan.
  • Misscaswell
    Angel in sight skrev 2016-12-16 20:56:17 följande:
    Jag är också en sockergalning i vanliga fall. Nu vill jag ha salt! Brukar älska choklad. Nu känner jag typ avsmak när jag tänker på choklad. Måste äta mindre portioner oftare för jag mår illa främst på morgon/förmiddag. Är generellt inte lika sugen på saker.
    Åh det låter precis som jag! :)
  • carrolinea
    Angel in sight skrev 2016-12-16 20:58:14 följande:

Åh! Vill också gärna få tidigt ultraljud. Bor i Stockholm och här får man bara det vanliga i v 18-20. Om man inte har en riskgraviditet. Funderar på att betala själv gör att göra ul innan.

Jag fick i vecka 9 förra grav då gick vi på mama Mia på götgatan :)
  • carrolinea
    Januari2016 skrev 2016-12-16 18:29:02 följande:

Tror det finns någon grupp.. kolla några sidor bakåt i tråden.. jag är inte med i den ännu då jag inte är så kunnig så jag förstår mig på om den är helt hemlig, vill inte riskera att någon ser mitt namn/att jag är med i en sån grupp. Om nån månad hänger jag gärna med i en fb grupp

Gruppen är helt hemlig ingen ser att du går med, skicka meddelande med din mail så kan jag bjuda in dig :)
  • carrolinea
    Frusnb skrev 2016-12-16 16:28:54 följande:

Hej, spammar som en took! Men vill så gärna komma med i en fb grupp ???? Ni verkar super trevliga och jag har två grupper för tidigare döttrarna och det har verkligen varit kanon! Någon som vill hjälpa mig?

Har du kommit med i gruppen? Annars skicka meddelande till mig med din mailadress så lägger jag till dig :)

Gäller även er andra som vill gå med i gruppen. Den är hemlig så ingen ser att du har gått med, vi kanske gör den sluten senare men kommer dröja tills alla vill det, eftersom man då kan se vilka som är med i gruppen.
  • Gullan8212
    carrolinea skrev 2016-12-16 21:36:30 följande:
    Har du kommit med i gruppen? Annars skicka meddelande till mig med din mailadress så lägger jag till dig :)

Gäller även er andra som vill gå med i gruppen. Den är hemlig så ingen ser att du har gått med, vi kanske gör den sluten senare men kommer dröja tills alla vill det, eftersom man då kan se vilka som är med i gruppen.
    Vad heter gruppen? :) Är med i en redan, kanske är den!
  • imaturtle

Hejsan :)

Jag och min sambo har försökt i ca 1 år och vi har plussat och så om vi räknat rätt blir det en augusti bebis :P Känns jätte spännande och roligt samtidigt som jag är rädd då det blir min första graviditet. :)

• Misscaswell
    imaturtle skrev 2016-12-17 13:19:55 följande:

Hejsan :)

Jag och min sambo har försökt i ca 1 år och vi har plussat och så om vi räknat rätt blir det en augusti bebis :P Känns jätte spännande och roligt samtidigt som jag är rädd då det blir min första graviditet. :)

Grattis och välkommen! :)
  • 89Mamma10o12

Jag å min nuvarande har plussat (jag har 3 barn sen tidigare och han har två) är i vecka 7+3 idag å har problem med världens illamående. Till saken hör att vi bor 16 mil ifrån varandra å har våra egna barn på deltid vilket gör att ja är själv med mina barn å de enda ja gör är å kräkas hela tiden. ???? Sushi är det enda som hjälper kortvarigt kan inte minnas att ja haft de så här tidigare vid någon av mina 5 tidigare graviditeter.. Nån som har nå liknande otrevliga symtom?

Svar på tråden BF Augusti 2017