Inlägg från: imaturtle |Visa alla inlägg
  • imaturtle

BF Augusti 2017

Hejsan :)

Jag och min sambo har försökt i ca 1 år och vi har plussat och så om vi räknat rätt blir det en augusti bebis :P Känns jätte spännande och roligt samtidigt som jag är rädd då det blir min första graviditet. :)

• imaturtle

Hej alla!

Vi berättade nu i jul att det ska komma en bebis i augusti ( idag är jag i 7(6+2) och min sambos tjejer blev jätte glada den yngsta hängde inte riktigt med då vi hade skrivit ett litet brev och en body i ett paket (för att se om dom förstod vad som är på gång) men så fort dom förstod det är en bebis i min mage blev dom jätte glada. Herrarna i familjen var mer "jaha vad roligt" och blivande mormorn och farmorn blev jätte glada :) Det känns jätte skönt att få ha berättat för dom närmsta i familjen. 

För mig är det första gången jag är gravid och jag har kollat runt på hemsidor med "vad du behöver till din bebis" listor. Jösses amalia vad det står saker som man borde ha.....jag försöker nämlingen göra något typ av sparande(då det är knapert med pengar) så det inte ska bli allt för dyrt att köpa barnvagn osv. Men dom där listorna får mig att tro att jag inte kommer fixa det då det ska vara ditten och datten....

Någon mer än jag som föröker ta reda på hur mycket man borde fundera på att spara ihop? och hur mycket saker behöver man köpa igentligen? 

Kram =)

Svar på tråden BF Augusti 2017