• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Clefairy

Jag har inte heller symtom, igår mådde jag lite illa men inte så att jag kräktes. Bara lite allmänt illamående. Testade positivt för en vecka sen, tog idag mitt andra clearblue digital för att vara säker på att graviditeten fortskrider, haha. Det här har känns som den längta veckan i mitt liv! Och att ens tänka på hur länge det är kvar till rul får mig att vilja gråta av frustration, haha.

Hoppas på att få kub, mest för att se att jag inte inbillat mig typ, men får verkligen alla som vill ha det? Jag är ju bara 26, utan indikationer på kromosomfel...

• idahen
    pelleandersson skrev 2016-12-13 16:32:33 följande:

Hej!

Gjorde ivf i november och plussade 6 december. Det var första ivf försöket så vi är överlyckliga! Hoppas att den vill stanna. Enligt mina beräkningar är jag i v.5 så det är tidigt. Hoppas verkligen den vill stanna! Vi har försökt i 2 år och har aldrig någonsin plussat innan. Så det här är sjukt spännande!

• idahen

Hej!

Gjorde ivf i november och plussade 6 december. Det var första ivf försöket så vi är överlyckliga! Hoppas att den vill stanna. Enligt mina beräkningar är jag i v.5 så det är tidigt. Hoppas verkligen den vill stanna! Vi har försökt i 2 år och har aldrig någonsin plussat innan. Så det här är sjukt spännande!

Grattis till er och gu va spännande ! Jag och min sambo har också försökt i 2 år, gjorde vårt första IVF försök i November. Vi plussade den 5 december och nu är vi i vecka 6. Lite tidigt och vi vågar knappt tro att det ska gå vägen men det känns så spännande och jag har verkligen massor med gravid symtom ! Vi har heller aldrig plussat tidigare ! Jag håller tummarna för er ???? När har ni återbesök på kliniken för UL ?
  • Madfih072

Någon av er runt vecka 4-5 som inte har några symtom alls? Jag är verkligen helt symtomfri vilket gör mig lite orolig :/ Hoppas såklart att jag bara är väldigt lyckosam än så länge!

• Electrocutionist

Efter några månaders försök och 3 positiva test så vågar jag äntligen tro att det är sant!

BF runt den 20e augusti! :)

• Electrocutionist
    Electrocutionist skrev 2016-12-13 19:53:00 följande:

Efter några månaders försök och 3 positiva test så vågar jag äntligen tro att det är sant!

BF runt den 20e augusti! :)

• Emmeelie

Hej allihopa! Vi har efter ca 1,5 års kämpande äntligen plussat på stickan. Detta efter IVF. Känslan är total och vi är nu i vecka 5+5. Ägget befruktades den 18 december.

Jag har sedan tidigare barn men inte min fästman. I söndags fick jag dock en sparsam blödning och har haft lite bruna flytningar. Har gråtit och varit livrädd...

Har även spända bröst, extrem trötthet, smått illamående och molvärk. Någon mer som har värk likt mensvärk? ?

• Emmeelie

Hej!

Vad roligt att läsa. Vi gjorde vårt första IVF med äggplock den 18 nov och plussade den 6 december. ????
  • Emmeelie
    Emmeelie skrev 2016-12-13 21:01:26 följande:

Hej allihopa! Vi har efter ca 1,5 års kämpande äntligen plussat på stickan. Detta efter IVF. Känslan är total och vi är nu i vecka 5+5. Ägget befruktades den 18 december.

Jag har sedan tidigare barn men inte min fästman. I söndags fick jag dock en sparsam blödning och har haft lite bruna flytningar. Har gråtit och varit livrädd...

Har även spända bröst, extrem trötthet, smått illamående och molvärk. Någon mer som har värk likt mensvärk? ?

18e november såklart
  • Diana V
    Madfih072 skrev 2016-12-12 21:59:34 följande:

Hej, får man vara med här? Plussade idag på Bim så bf 21 augusti :) Var sjätte försöker till ett syskon till vår snart treåring här hemma. Har inga symtom alls, inga ömma bröst och inte ens många flytningar därav svårt att tro att detta är sant! Hoppas det kommer igång snart men är gravid i alle fall enligt clearblue digital 1-2 veckor :) Och det borde man väl kunna lita på?

Hej ja absolut de kan du lita på. Kul då är vi beräknad samma dag...:) lycka
Svar på tråden BF Augusti 2017