• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Angel in sight
    Mickiszz skrev 2016-12-09 13:27:24 följande:

Alltså hur stark växtvärk har ni haft i v 5+2? Har sån himla värk.. blir nervös ????

Jag har som mensvärk/ägglossningssvärk stundtals stark och stundtals mildare. Har haft det från och till från några dagar efter ägglossningen. Nu känns det som äggstockarna kramas om på båda sidor. Tar det som ett tecken på att livmodern växer :)
  • LillaLilja
    lillagumman85 skrev 2016-12-08 22:59:40 följande:

Oj, vad jobbigt och dramatiskt det måste varit! Förstår att ni vill vänta med att berätta. Jag en 5 åring som också längtar efter att bli storebror. ????

håller tummarna att det går vägen för oss alla!

Sonen pratar om det ganska ofta och säger att bebisen är i himlen med Akita (våran hund). Jag vet inte om han förstår så mkt men vi har försökt förklara så lätt som möjligt att det aldrig hade hunnit bli en bebis och att det blir så ibland..

Vi funderar dock på att berätta vid jul nu för det är ju ändå löttare att gå igenom sorgen vid ett eventuellt missfall om familjen vet. Det är både och, man vill ju inte göra andra ledsna men drt är ändå skönt att ha stödet om det inte går vägen..
    Första barnet 110912 MF Sept 14 BF Aug 17?
  • LillaLilja
    lillagumman85 skrev 2016-12-08 22:59:40 följande:

Oj, vad jobbigt och dramatiskt det måste varit! Förstår att ni vill vänta med att berätta. Jag en 5 åring som också längtar efter att bli storebror. ????

håller tummarna att det går vägen för oss alla!

Sonen pratar om det ganska ofta och säger att bebisen är i himlen med Akita (våran hund). Jag vet inte om han förstår så mkt men vi har försökt förklara så lätt som möjligt att det aldrig hade hunnit bli en bebis och att det blir så ibland..

Vi funderar dock på att berätta vid jul nu för det är ju ändå löttare att gå igenom sorgen vid ett eventuellt missfall om familjen vet. Det är både och, man vill ju inte göra andra ledsna men drt är ändå skönt att ha stödet om det inte går vägen..
  • LillaLilja
    Mickiszz skrev 2016-12-09 13:27:24 följande:

Alltså hur stark växtvärk har ni haft i v 5+2? Har sån himla värk.. blir nervös ????

Ganska rejäl värk första dagarna.. Nu är det mer molande.. Misstänker att det växer fort ;)
  • pigne
    Mickiszz skrev 2016-12-09 14:14:53 följande:

Min är som värre än vanlig mensvärk, var din det?

Allt är ju relativt men jag brukar ha ganska kraftig mensvärk! Ena dagen nu var växtvärken verkligen jobbig, låg i sängen med benen mot magen haha :( men det gick över sen.
  • Lady K

Hänger gärna med här jag också! Ligger dock på gränsen bf juli/augusti beroende på hur jag ska räkna vilken vecka jag är i. Enligt sista mensens första dag är jag idag i vecka 8 (7+0) men då jag vet att äl var sen pga lång cykel tror jag nog snarare jag är i vecka 7 (6+4). Jaja, hur som. Gravid är jag iaf!

Första barnet, känns helt overkligt men väldigt spännande. Inget illamående än, men trött som attan och ömma bröst.

• Kesi

Hej!

Jag hoppar gärna in i tråden med!

Jag fick ett plus igår så det är väldigt nytt än, roligt och läskigt på samma gång då det inte var speciellt planerat.

Jag har väldigt oregelbunden mens så det är svårt att säga hur långt gången jag är men jag borde vara i v. 5 eller 6.

jag har två barn sen innan som är födda dec -11 och jan -15

• Carnil

Hej :)

Plussade i måndags. 6 dagar innan bim, har vid de tidigare graviditeterna plussat svagt på bim.

Kanske det är tvillingar :O

Har 3 döttrar sedan tidigare ?

• LillaLilja

Blödning nu när jag skulle gå på toa inför natten...

Fan! Åker till akuten imorrn, sonen sover och vi har 10 mil till närmsta sjukhus.

Svar på tråden BF Augusti 2017