Freya18 skrev 2016-12-11 00:19:52 följande:
Plussade den 2 december :D Fick ringa till Fertilitetskliniken och avboka IVF.
Maken har varit jätte sjuk så vi hade bara samlag 2 ggr på en hel månad. Jag blev fundersam om jag inte skulle ha fått mens förra veckan och började titta i min kalender. Just den månaden hade jag noll anteckningar (för vi tog det lugnt och väntade på IVF).
Första testet visade negativt. Sen väntade jag 4 dagar innan jag testade igen.
Där satt jag och maken. Maken får titta på testet först. Negativt. Aajaa.. då är det väl så. "Varför har jag ingen mens då?? Jag får mens varje månad..".
Sen sitter vi där och småpratar några minuter. Jag tar upp testet och tittar på den. "Men, men, men, men.. det är ju två streck här! 2 streck! Titta, titta!" *trycker testet i makens ansikte*.
Maken säger att det är negativt för det är så svagt. Jag som aldrig har plussat sa att det där måste vara positivt. Stod och stirrade på dom där strecken i några goda minuter innan vi sprang till Apoteket och köpte ett digitalt test som visade "Gravid 1-2". Maken tappade hakan.. Där satt vi och bara stirrade på varandra. Hur gick det här till?
Och tänka sig! Vi är nu också ett sånt där par som blev gravida när man MINST försökte. En månad innan IVF :D
Gud vad härligt! Exakt sådär var det för mig och sambon för 6 år sen.. Vi hade fått tid för första besöket på ivf-kliniken då prover visade att vi hade minimal chans att bli gravida på egen hand...
2 dagar innan julafton plussade jag och har nu en underbar son på 5 år :)
Stort grattis till tilk Er!!