• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Januari2016

Att ha problem med sköldkörteln verkar orsaka ännu mer problem när man är gravid. Har redan ökat medicinmängden för en månad sedan, men nu ringde läkaren på nytt efter gårdagens blodprover och sa att värdet ännu var för högt :( så nu måste jag öka på medicinerna ännu mer. Antagligen är det en orsak att jag är så fruktansvärt trött..

hoppas värdet blir bra nu efter den här ändringen! Nya prover om en månad.

Är hemma på dagarna nu, sjukskriven pga foglossning.. kommer bli lååååångt till augusti om jag inte alls kommer kunna jobba. Men bara jag blir piggare så kanske jag orkar sysselsätta mig med något vettigt på dagarna. Nu blir det mest Netflix o läsa böcker medans mannen är på jobb och barnen i skolan.

• Vet hur det känns
    Januari2016 skrev 2017-03-23 08:15:43 följande:

Att ha problem med sköldkörteln verkar orsaka ännu mer problem när man är gravid. Har redan ökat medicinmängden för en månad sedan, men nu ringde läkaren på nytt efter gårdagens blodprover och sa att värdet ännu var för högt :( så nu måste jag öka på medicinerna ännu mer. Antagligen är det en orsak att jag är så fruktansvärt trött..

hoppas värdet blir bra nu efter den här ändringen! Nya prover om en månad.

Är hemma på dagarna nu, sjukskriven pga foglossning.. kommer bli lååååångt till augusti om jag inte alls kommer kunna jobba. Men bara jag blir piggare så kanske jag orkar sysselsätta mig med något vettigt på dagarna. Nu blir det mest Netflix o läsa böcker medans mannen är på jobb och barnen i skolan.

Får jag fråga vad dina värden ligger på? Jag äter också Levaxin och har haft problem hela graviditeten med dos, värde osv.

Jag har också foglossning.. kan inte gå utan äter maxdos Alvedon (som inte hjälper) kan inte sova eller något. Allt gör ont. Ska ringa bm imorgon och höra vad jag ska göra..jobbar fortfarande 100% fram tills 1/6 då jag går på graviditetspenning.. men jag vet inte om det kommer gå. Min chef och kollegor lider med mig. Var det din BM som hjälpte dig att få kontakt med läkaren inför sjukskrivning? Eller tog du själv kontakt med läkaren?
  • Januari2016
    Vet hur det känns skrev 2017-03-23 12:27:44 följande:

Får jag fråga vad dina värden ligger på? Jag äter också Levaxin och har haft problem hela graviditeten med dos, värde osv.

Jag har också foglossning.. kan inte gå utan äter maxdos Alvedon (som inte hjälper) kan inte sova eller något. Allt gör ont. Ska ringa bm imorgon och höra vad jag ska göra..jobbar fortfarande 100% fram tills 1/6 då jag går på graviditetspenning.. men jag vet inte om det kommer gå. Min chef och kollegor lider med mig. Var det din BM som hjälpte dig att få kontakt med läkaren inför sjukskrivning? Eller tog du själv kontakt med läkaren?

Mittt tsh värde var 3,82, efter höjning av medicin var det nu 3,33 men min läkare sa att som gravid behövde det va under 3.

Ja, jag ringde till min bm och hon bokade in en tid till läkare pga foglossningen. Den läkaren verkade inte jätte övertygad att det på nåt sätt går att förebygga foglossning o att ända sätter var sjukskrivning..jag hade gärna velat testa akupunktur eller vad som helst som kunde ha minskat värken..

ska till bm nästa torsdag så ska fråga henne om hon jan skriva remiss för akupunktur.

Imorgon ska jag och mina systrar till Stockholm över helgen..o jag är rädd över hur min kropp ska klara av det. Jag vill verkligen åka då det sällan är så att vi kan umgås helt utan män o barn (jag har tre, äldsta systern 5 och yngsta systern 4 barn..)

Men vi får väl försöka ta många fika pauser så jag orkar :)
  • Isolinde
    Angel in sight skrev 2017-03-21 17:25:29 följande:

Glömde skriva grattis till pojken :). Blev ett datum flyttat något? Vi hade 13e augusti och fick nu 11e augusti så inte så stor skillnad.

Haha tack och grattis själv! :D

Ja vi blev flyttade från 20/8 till 23/8, så inte heller så stor skillnad! Han kommer säkert inte komma på BF ändå :)
  • pigne

Finns det någon aktiv Facebook-grupp för oss som är beräknade i början av augusti? Vill vara med isåfall!

• Isolinde
    pigne skrev 2017-04-01 23:59:17 följande:

Finns det någon aktiv Facebook-grupp för oss som är beräknade i början av augusti? Vill vara med isåfall!

Ja, jag är med i en aktiv Facebookgrupp! Vi har några platser kvar innan vi blir 50st och tänker stänga gruppen :) Sök på "Bark & Mossa 817" och ansök om att få gå med i gruppen så lägger admin till dig!
  • pigne
    Isolinde skrev 2017-04-02 12:20:11 följande:

Ja, jag är med i en aktiv Facebookgrupp! Vi har några platser kvar innan vi blir 50st och tänker stänga gruppen :) Sök på "Bark & Mossa 817" och ansök om att få gå med i gruppen så lägger admin till dig!

Tack! Har ansökt nu och hoppas på insläpp :)
  • linnea2

Hej !
    Hoppar också in här :)
    Andra barnet på väg i slutet av augusti . Är i vecka 21(20+4) nu

• Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-03-23 12:27:44 följande:

Hur mår din bebis? Sparkar mkt? Vill egentligen ut å gå men är sjukt seg å trött. Känner du samma eller är du aktiv? Var det en pojke/flicka du väntade eller vet du inte? Min pojke har ett namn klart... köpte en åkpåse som märket nordlys var förstört så fick välja lite reducering av pris och istället sydde jag hans namn där. Så gulligt blev det :)

sist att föda i gruppen antar det... men får inte gå längre än till 2a augusti iaf. Pga diabetesen. Skönt å veta det.
  • BK1986

Har ansökt om att få gå med i gruppen. Är gravid i 20+4 och BF 23/8. :)

Svar på tråden BF Augusti 2017