• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Angel in sight
    CF86 skrev 2017-02-25 06:59:23 följande:

Hej

Lite nyfiken har ni känt några rörelser ännu?

Jag har väntat med spänning några veckor nu. Började nämligen känna min andra dotter i v 14, som ett fladder. Men denna lilla har inte känts så alls. Från början på denna vecka, v 16 har jag känt som små knäpp/duttar i magen där bebis borde vara. Jag förmodar att det är bebis för det är distinkt annorlunda, inte som tarmarna. Spännande är det i alla fall :).
  • CF86

Ja har också kännt små knäpp ibland men längtar efter att känna den på riktigt ????????

• Angel in sight

Hur mår ni här inne? Undrar om de flesta är med i nån Facebook-grupp och det är därför alla gravidtrådar jag är med i blivit tysta? Har några varit på ultraljud? Vet vad det är för kön? Vårt ultraljud är om knappa två veckor, kommer då vara i v 20 (19+0).

• Isolinde
    Angel in sight skrev 2017-03-07 15:49:42 följande:

Hur mår ni här inne? Undrar om de flesta är med i nån Facebook-grupp och det är därför alla gravidtrådar jag är med i blivit tysta? Har några varit på ultraljud? Vet vad det är för kön? Vårt ultraljud är om knappa två veckor, kommer då vara i v 20 (19+0).

Jag är med i en Facebookgrupp och skriver om allting där istället, det blir så mycket smidigare med alla notifikationer tycker jag! :) Själv har jag BF 21a augusti och har RUL 20/3, kommer då vara vi v18+0.
  • Januari2016

Måste fråga er en privat fråga :) i min gravidapp står det att vid v 18 kan sexlusten öka pga att man blir piggare.. veta att det inte stämmer på alla, men tänkte ändå höra om det bara är jag som har svårt att tänka/njuta av sex.. magen ömmar o känns liksom så svullen så känner mig så sjukt osexig o när jag inte kan röra mig som vanligt pga foglossning osv..

Blir även lite stressad o tänker att jag borde se till att ha sex nu innan man verkligen blir stor o klumpig... så tankarna stressar ju mig också o då blir det en ond cirkel o man blir ju inte alls sugen ...

Sambon säger att det inte spelar någon roll om vi har sex eller inte, men jag vet ju att hans lust även i vanligt fall brukar va större än min...

• Angel in sight
    Januari2016 skrev 2017-03-09 10:15:31 följande:

Måste fråga er en privat fråga :) i min gravidapp står det att vid v 18 kan sexlusten öka pga att man blir piggare.. veta att det inte stämmer på alla, men tänkte ändå höra om det bara är jag som har svårt att tänka/njuta av sex.. magen ömmar o känns liksom så svullen så känner mig så sjukt osexig o när jag inte kan röra mig som vanligt pga foglossning osv..

Blir även lite stressad o tänker att jag borde se till att ha sex nu innan man verkligen blir stor o klumpig... så tankarna stressar ju mig också o då blir det en ond cirkel o man blir ju inte alls sugen ...

Sambon säger att det inte spelar någon roll om vi har sex eller inte, men jag vet ju att hans lust även i vanligt fall brukar va större än min...

Känner igen det där! Min sambo känns kanske lite mer besviken än din. Jag är inte sugen på sex alls. Är i v 18 nu. Har också läst det där om att nu kanske sexlusten ökar för någon vecka sedan. Men alla är ju olika. Jag känner egentligen inget sug, mina bröst spänner mycket, har haft urinvägsinfektion i omgångar och svamp då och då, får lätt svamp efter sex också. Jag sover dåligt och är ofta trött. Har ont i magen ofta pga stökiga tarmar. Min kille har generellt lite mer sug än jag men vi hade ganska mycket sex medan vi försökte bli gravida och det är ju en markant skillnad från då till nu. Känns som att för killar behöver inget stämma mer än suget, de behöver inte känna sig fräsch eller i form eller nåt. För mig spelar så mycket in.

Jag känner att jag inte kan göra så mycket åt det så då får det vara som det är för tillfället. Kanske kommer mer sexlust sen. Har för mig vid mina andra graviditeter att det fanns lite mer sug runt v 25-35.

Försök och ta det lugnt och inte känna nån press gällande sex. Det är mycket som händer i kroppen vid en graviditet. Fokusera på att försöka må bra.
  • mixXi
    Januari2016 skrev 2017-03-09 10:15:31 följande:

Känner igen mig helt. Är i v17 nu. Jag och sambon har haft sex en gång sen jag blev gravid. Är trött, känner mig osexigt, har inget sug alls. Sambon säger att det är helt okej men såklart jag vet att han gärna hade haft sex innerst inne. Så försöker vid några tillfällen och har tillfredsställt honom ett par gånger också för att jag tycker synd om honom. Jag är mest stressad att lusten inte kommer tillbaka och suget lär ju vara ännu mindre när bebisen väl kommit.
  • Angel in sight
    Isolinde skrev 2017-03-08 09:31:40 följande:

Jag är med i en Facebookgrupp och skriver om allting där istället, det blir så mycket smidigare med alla notifikationer tycker jag! :) Själv har jag BF 21a augusti och har RUL 20/3, kommer då vara vi v18+0.

Vi har också rul idag! :). V 19+0. Ska bli spännande. Känner mig smått nervös. Hoppas det går bra för er och oss :)
  • Vet hur det känns
    Angel in sight skrev 2017-03-20 12:08:05 följande:

Vi har också rul idag! :). V 19+0. Ska bli spännande. Känner mig smått nervös. Hoppas det går bra för er och oss :)

Lycka till idag. Ska ni kolla kön?
Svar på tråden BF Augusti 2017