• Monikame

BF Augusti 2017

Hej allihopa!

Jag och min man försökte bli med barn i många månader men det gick inte. Till slut bestämde vi att ta en paus. Vi gifte oss och åkte på bröllopsresa ..och just då lyckades vi.

Bara en vecka efter ägglossningen började jag må illa och tog en test . Den plusade . Var faktiskt förvånad att den kännde av graviditeten redan efter 8 dagar. Undrar om det kan vara tvillingar ( hoppas lite naivt:)

Finns det någon mer som väntar sin bejbis i augusti. Berätta gärna hur blev det för dig.

• Svar på tråden BF Augusti 2017
  • Angel in sight
    Monikame skrev 2016-12-07 11:51:07 följande:

O jaa.

Som sagt brjade må illa redan några dagar efter ägglossningen men trodde från brjan att det var maten då vi var utomlands. Ömmande bröst och humörsvängningar är värst. Jag brukar har väldig intensiv pms men det här känndes som riktig stark cocktail.

Alla detta symptom hade jag fram tills på söndag ( då min förväntade mens uteblivit)

Nu känner jag nästan ingentig förutom illamående då å då.

Ang dina "ofräscha infon" Det är min första barn jag väntar och all fäsch eller ofräsh info är uppskattad. ????

Haha ja iofs är det ju ett symtom likväl som alla andra. Ja bubblig, gasig och lös i magen var något jag hade främst med första dottern precis nån dag innan bim och nån vecka framåt. Med henne så var jag inte lika ivrig och testade först i v 6 så jag skrev om magsymtomen i en dagbok jag hade då och undrade om det var ett tecken. Har för mig min mage var orolig även med andra dottern. Då testade jag negativt på bim och positivt 5 dagar efter.

Nu blev det svagt positivt på en rfsu sticka bim-1 och bekräftat digitalt på bim.
  • idahen

Varmt grattis till alla som plussat ????

Jag och min sambo har försökt länge och till sist fick vi göra IVF nu i November. Jag har egentligen test dag nu på Söndag men är så nyfiken och har så mycket "symtom" -att jag inte kunde låta bli att testa i Måndags och det blev ett super tydligt plus på direkten! ????

Det är väldigt tidigt ännu, idag är jag i v. 5 (4+5), men känns så kul att vi är flera i samma tid ????

• idahen

Oj förlåt, de där frågetecknen är smilisar som tydligen inte fungerar.. är lite ovan i detta forum än !

• pigne

De symptomen jag har i dagsläget (5+0) är i princip bara (väldigt) ömma bröst! Lite gasig också kanske, haha. Har även haft som mensvärk vilket jag läst till mig kan vara växtvärk i livmodern. Idag har jag känt av som spänningar i högra äggledaren och det oroar mig av någon anledning... Men inget illamående än som tur är!

• CamillA_S

Kul att läsa om alla era plus! Jag och sambon pulsade för första gången i lördags. Det blir vårt första och väldigt efterlängtade barn. Men just nu är det både oro och glädje i kroppen. Vill ju bara att allt ska gå vägen :)

• pigne
    CamillA_S skrev 2016-12-07 17:39:54 följande:

Kul att läsa om alla era plus! Jag och sambon pulsade för första gången i lördags. Det blir vårt första och väldigt efterlängtade barn. Men just nu är det både oro och glädje i kroppen. Vill ju bara att allt ska gå vägen :)

Åh vi plussade också i lördags! Är superorolig att det inte ska gå vägen... håller tummarna för dig!
  • Lindis1980

Plussade för en vecka sedan,är i vecka 6 (5+1). Vi har försökt i 1.5 år och gått utredning,har låg äggreserv och skulle göra IVf när vi oväntat blev gravida spontant. Bf 7/8.

• Clefairy

Hej alla blivande mammor! Jag har också plussar i förrgår, är i vecka 4+4 idag! :) trots tre test fattar jag inte det. Är otroligt rädd för missfall. Detta är min första graviditet, jag var tidigare säker på att jag aldrig kunde bli gravid, haha.

Jag har noll och inga symtom, annat än lite konstig mage.

Nån mer som är jätteorolig för missfall?

• CamillA_S
    pigne skrev 2016-12-07 18:00:01 följande:
    Åh vi plussade också i lördags! Är superorolig att det inte ska gå vägen... håller tummarna för dig!
    Så häftig känsla! Läste att du också är gasig i magen, samma här ;) har även haft lite ont i magen från i lördags tills igår. Det var även så jag misstänkte att jag kanske vara gravid, plus utebliven mens. Men idag har jag inte känt något. Är även väldigt frusen, men vet inte om det beror på graviditeten. Blir det ert första barn?
  • Ia82F

Hej! Hoppar in här oxå. Plussade i söndags och är i vecka 5 (4+4). Det är mitt tredje barn men känns som min första då yngsta barnet är 9år.

Jag har molvärk och extremt känsliga bröst. Samt lätt illamående men det kommer mer framåt eftermiddag/kvällen. Jag har oxå en hel del flytningar.

Delar eran oro för att det inte ska gå vägen! Hoppas sååå att det ska gå vägen!!!

Kram på er och grattis till era pluss <3

Svar på tråden BF Augusti 2017