Inlägg från: Clefairy |Visa alla inlägg
  • Clefairy

BF Augusti 2017

Hej alla blivande mammor! Jag har också plussar i förrgår, är i vecka 4+4 idag! :) trots tre test fattar jag inte det. Är otroligt rädd för missfall. Detta är min första graviditet, jag var tidigare säker på att jag aldrig kunde bli gravid, haha.

Jag har noll och inga symtom, annat än lite konstig mage.

Nån mer som är jätteorolig för missfall?

• Clefairy
    Angel in sight skrev 2016-12-07 20:31:59 följande:

Idag tycker jag också jag känt spänningar i högra sidan av magen, möjligen äggledaren. Är orolig för utomkvedshavandeskap. Läste om ökade risken för detta om man tex har endometrios, gjort operation i buken, haft infektion i livmodern och haft brusten blindtarm. Allt detta har hänt i min kropp de senaste åren :(. Så nu är jag nojig. Usch vad man önskar man kunde slappna av mer.

Usch, det låter som att du haft det riktigt jobbigt :( men de saker du nämner känns ju som en anledning för dig att kunna få ett tidigt vul för att kolla att det är okej! Om inte annat tar det ju bort din oro om du får se att barnet verkligen ligger på rätt plats. Tror att det kommer att gå bra för dig! <3

Jag funderar allvarligt på att köpa ett storpack med teststickor bara för att kunna testa varje vecka och se att jag fortfarande är gravid. Eller varför inte varje dag...!! Min största rädsla är att få en missed abortion :( tempar varje dag fortfarande trots också, bara för att kunna se en eventuell dip.

Tur att det är jul snart så att man kan tänka på annat!
  • Clefairy

Blir det för tidigt att berätta för familjen i jul? Jag ringde mamma igår och småpratade, och då sa hon att hennes killes dotter ska få barn, också i augusti!!! Alltså vilket sammanträffande. Det var sjukt svårt att inte säga att hon inte bara ska bli plastmattor utan även riktig mormor i augusti.

Har tänkt berätta i jul, kommer vara i vecka 6+6 enligt kalendrar då.

• Clefairy

Jag har bara väldigt lindrig mensvärksliknande smärta just nu. Önskar nästan man kände mer, men vill samtidigt gärna slippa må illa! ;)

Vi ska berätta för föräldrar i jul, men be dem inte säga åt någon. Just nu vet bara min bästis, en kollega/vän och min partners bästis+fru. Så inte så många än, men känns kul att nån vet :)

• Clefairy
    Terese86 skrev 2016-12-10 11:37:11 följande:

Hejsan! Alla ni som har BF i juni, juli eller augusti. Nu finns det en grupp på facebook för alla oss. Det finns säkert fler grupper, men är du intresserad av att gå med i gruppen så lägg till mig på facebook, sök på mailadressen tachmud@hotmail.com. Jag lägger sedan till dig i gruppen och tar bort dig som vän. Anledningen till att jag har valt att göra så här är för att gruppen ska hållas hemlig. Vore kul om vi blir ett gäng. Med vänlig hälsning, Terese

Hej Terese, vilket bra initiativ! Jag la till dig som vän, heter Mikaela och jag har en svartvit bild på mig själv som profilbild :)
  • Clefairy
    Tussilago6 skrev 2016-12-12 05:23:13 följande:

Jag vaknade upp till en liten blödning idag hoppas på att den beror på att vi hade sex igår. När jag fick missfall för några månader sen så kände jag direkt att det var kört. Det liksom nöp till i magen och sen kom mörkt blod. Nu var det liksom ljusa blodstrimmor... Men varför kan man bara inte få slippa, man blir ju sååå orolig!!

Åh nej :( har inga tips eller råd att ge, men håller tummarna för dig och ditt barn :( <3
  • Clefairy

Jag har inte heller symtom, igår mådde jag lite illa men inte så att jag kräktes. Bara lite allmänt illamående. Testade positivt för en vecka sen, tog idag mitt andra clearblue digital för att vara säker på att graviditeten fortskrider, haha. Det här har känns som den längta veckan i mitt liv! Och att ens tänka på hur länge det är kvar till rul får mig att vilja gråta av frustration, haha.

Hoppas på att få kub, mest för att se att jag inte inbillat mig typ, men får verkligen alla som vill ha det? Jag är ju bara 26, utan indikationer på kromosomfel...

Svar på tråden BF Augusti 2017