Inlägg från: Angel in sight |Visa alla inlägg
  • Angel in sight

BF Augusti 2017

Jag plussade i söndags efter 1 års försök att få ett tredje barn. Vi har två födda 2007 och 2010 som blev gjorda på första försöket så denna gång fick vi kämpa lite mer. Är chockad/superlycklig/orolig.

Tidigt ännu, bara v 5 (4+2). Bf 13/8

Kul att vara med i en grupp där man kan prata lite.

• Angel in sight
    Monikame skrev 2016-12-07 10:01:53 följande:

Grattis till alla som plussade.

Känner ni av redan några symtom?

Mina symtom som gjorde att jag fick upp hoppet om att det tagit sig denna gång var: ganska stark molvärk/som mensvärk redan äl+4 som höll i sig flera dagar. Hela veckan innan jag plussade var jag mycket nära till gråt och allmänt stingslig vilket jag bara brukar vara 1-2 dagar innan mens. Fick urinvägsinfektion några dagar innan plus och jag brukar få urinvägsinfektion när jag är gravid. Hade också rikliga vita/genomskinliga flytningar hela tiden från äl.

Symtom som jag märkt nu efter plusset är att båda brösten ömmar. Brukar bara vara höger bröst som ömmar och det släpper alltid dagen innan mens. Svagt illamående på morgnarna som startade igår. Väldigt lös i magen från igår (ursäkta den ofräscha infon). Det har jag haft båda mina tidigare graviditeter. Känner också allmän molvärk. Fortfarande nära till gråt.

Känner du av några symtom?
  • Angel in sight
    Valoe skrev 2016-12-07 13:43:17 följande:

GRATTIS TILL ALLA SOM PLUSSAT! 

Jag plussade så sent som i går. Så är i v. 5 (4+2), detta blir 3e knytet, men eftersom det va 5 år sen sist så känns det lite som första haha

kram

Tack och Grattis själv! Då är vi exakt samma, är också i v 5, 4+2. Kul! Här är det också tredje bebisen och känns som nåt nytt. Mina andra barn är nämligen 9 och snart 7 år så det var ett tag sen man var gravid.
  • Angel in sight
    Monikame skrev 2016-12-07 11:51:07 följande:

O jaa.

Som sagt brjade må illa redan några dagar efter ägglossningen men trodde från brjan att det var maten då vi var utomlands. Ömmande bröst och humörsvängningar är värst. Jag brukar har väldig intensiv pms men det här känndes som riktig stark cocktail.

Alla detta symptom hade jag fram tills på söndag ( då min förväntade mens uteblivit)

Nu känner jag nästan ingentig förutom illamående då å då.

Ang dina "ofräscha infon" Det är min första barn jag väntar och all fäsch eller ofräsh info är uppskattad. ????

Haha ja iofs är det ju ett symtom likväl som alla andra. Ja bubblig, gasig och lös i magen var något jag hade främst med första dottern precis nån dag innan bim och nån vecka framåt. Med henne så var jag inte lika ivrig och testade först i v 6 så jag skrev om magsymtomen i en dagbok jag hade då och undrade om det var ett tecken. Har för mig min mage var orolig även med andra dottern. Då testade jag negativt på bim och positivt 5 dagar efter.

Nu blev det svagt positivt på en rfsu sticka bim-1 och bekräftat digitalt på bim.
  • Angel in sight
    pigne skrev 2016-12-07 17:34:32 följande:

De symptomen jag har i dagsläget (5+0) är i princip bara (väldigt) ömma bröst! Lite gasig också kanske, haha. Har även haft som mensvärk vilket jag läst till mig kan vara växtvärk i livmodern. Idag har jag känt av som spänningar i högra äggledaren och det oroar mig av någon anledning... Men inget illamående än som tur är!

Idag tycker jag också jag känt spänningar i högra sidan av magen, möjligen äggledaren. Är orolig för utomkvedshavandeskap. Läste om ökade risken för detta om man tex har endometrios, gjort operation i buken, haft infektion i livmodern och haft brusten blindtarm. Allt detta har hänt i min kropp de senaste åren :(. Så nu är jag nojig. Usch vad man önskar man kunde slappna av mer.
  • Angel in sight
    Clefairy skrev 2016-12-07 20:45:34 följande:

Usch, det låter som att du haft det riktigt jobbigt :( men de saker du nämner känns ju som en anledning för dig att kunna få ett tidigt vul för att kolla att det är okej! Om inte annat tar det ju bort din oro om du får se att barnet verkligen ligger på rätt plats. Tror att det kommer att gå bra för dig! <3

Jag funderar allvarligt på att köpa ett storpack med teststickor bara för att kunna testa varje vecka och se att jag fortfarande är gravid. Eller varför inte varje dag...!! Min största rädsla är att få en missed abortion :( tempar varje dag fortfarande trots också, bara för att kunna se en eventuell dip.

Tur att det är jul snart så att man kan tänka på annat!

Tack för ditt fina svar. Ja det har varit en del kroppsliga besvär för mig. Misstänker även nåt slags fel i mag/tarmkanal då jag länge haft besvär med tarmar och magont. Skulle precis få göra gastroskopi och koloskopi men hann få reda på att jag var gravid och då göra ingen sådan undersökning. Men det försvårar min känsla för vilken ömhet som kommer från tjejmagen och andra magen. Det ömmande på höger sida kan ju likaväl vara tarmar. Som tur är började jag sent igår även känna stickningar på vänster sida så då tänkte jag att antingen är det tarmar eller så är det ligament eller nåt på båda sidor som stretar när livmodern växer :).

Jag har några test hemma och har läst ungefär hur hcg ökar så jag tänkte testa imorgon och sen i mitten på nästa vecka för att se så det ökar. Framförallt vill jag få starkt utslag på en clearblue som visar ett riktigt plus för sådana tog jag när jag väntade mina döttrar och ett plus ger ju en viss känsla tycker jag mer än två streck bredvid varandra på andra test.

Känns som det vore bra om både du och jag kunde slappna av mer :). Den ständiga oron är inte bra men just nu vet jag inte hur jag ska göra för att slippa den. Det här med tidigt vul vill jag ju helst inte göra förrän hjärtat börjar slå så man både ser att bebis ligger rätt men också få bekräftat att den lever. Så då tänker jag att det är bra att vänta till v 8.

Håller tummarna både för dig och mig. Det kommer gå bra! :)
  • Angel in sight
    pigne skrev 2016-12-07 21:05:15 följande:

Det är jag också orolig för trots att jag inte gått igenom det du har! Läste även någonstans att spänningarna i äggledaren inte behöver betyda något. Håller tummarna för oss!

Tack! Ja började också känna något på vänster sida igårkväll och nu. Oklart om det är tarmar eller tjejmagen men det minskar min oro lite. Måste relaxa och känns att allt är bra och kommer bli bra. Jag är inte orolig konstant bara ibland.. Mest tycker jag ändå jag känner mig lycklig och tänker att jag är gravid! :)
  • Angel in sight
    Valoe skrev 2016-12-08 10:10:39 följande:

Men åh va roligt!! Då går vi igenom exakt samma sak :) Känner mig mer "nojjig" nu än dom 2 gångerna innan, lite jobbigt, men jag ska nog få ordning på det med. hur känner du?

// Emmily

Ja superkul :). Jag känner mig också mer nojig denna gång. Både pga att vi försökt bli gravida ett år och att jag ju blivit äldre än sist och att min kropp varit med om saker som gör att jag känner mig skörare än när mina döttrar föddes. Det är så tidigt än och det är väl det som oroar, att man inte fått bekräftat att bebis ligger rätt och att hjärtat slår. Gravid känner jag ju mig så det känns bra att må lite illa och gråta titt som tätt och ha ömma bröst och molvärk. Sådant gör ju en glad för det blir mer verkligt att det sker saker i kroppen.

När ringer du mvc?
  • Angel in sight
    Mila skrev 2016-12-08 12:07:06 följande:

Jag hoppar också in här. Har följt denna tråd men inte vågat skriva. Fick mf i juni och nu är jag gravid igen, har en dotter på 5,5 år. 4+5 idag så väldigt tidigt.

Vid graviditet får jag alltid stora ömma bröst. Ömmandet har varierat och är värst på nätter så de bränner rejält i dem när jag rör mig. Dock vaknade jag imorse och vara bara lite öm i höger. Nu är det knappt något i något bröst :( Nojjar upp mig direkt och förbereder mig på det värsta. Men jag fick iaf ett mycket starkare test idag än för 2 dagar sedan. Och har som hugg och lite molvärk till och från.

Någon som känner igen sig?

Grattis! :) Som jag förstår det så kan symtomen pendla så det säger egentligen inte så mycket om själva graviditeten. Positivt att testet var starkare! Jag förstår och känner igen mig i din oro. Jag har också en del oro som du kan läsa lite längre upp i tråden.. Dock har jag ingen erfarenhet av missfall så jag förstår om det blir extra jobbigt för er som varit med om en sådan hemsk upplevelse.

Molande och stickningar i magen har jag som varierar från höger och vänster och mitten och diffus överallt.

Kul att följas åt här!
Svar på tråden BF Augusti 2017