Inlägg från: Angel in sight |Visa alla inlägg
  • Angel in sight

BF Augusti 2017

Annikatt skrev 2016-12-15 00:04:07 följande:

Jag bor i Stockholm, i söderort. Fler från Stockholm här? Väntar 3:e barnet.

Jag bor i Hässelby (västerort). :)
  • Angel in sight
    Misscaswell skrev 2016-12-16 12:37:07 följande:

Fundering: har ni märkt några cravings eller förändrad aptit än? Jag kan dricka kaffe som tur är (det klarade jag inte förra graviditeten) men har gått från att vara ett jäkla sockertroll till att inte vara ett dugg sugen på sött. Vill bara ha salta grejer.

Jag är också en sockergalning i vanliga fall. Nu vill jag ha salt! Brukar älska choklad. Nu känner jag typ avsmak när jag tänker på choklad. Måste äta mindre portioner oftare för jag mår illa främst på morgon/förmiddag. Är generellt inte lika sugen på saker.
  • Angel in sight
    pelleandersson skrev 2016-12-16 09:26:20 följande:

Men gud vad kul! Det var som att läsa om sig själv! Vi går i Linköping på RMC och ska på första UL den 2 januari... det känns så himla långt bort! Hur går det för er? När ska ni på UL??

Åh! Vill också gärna få tidigt ultraljud. Bor i Stockholm och här får man bara det vanliga i v 18-20. Om man inte har en riskgraviditet. Funderar på att betala själv gör att göra ul innan.
  • Angel in sight
    pelleandersson skrev 2016-12-18 10:40:26 följande:

Om du känner dig orolig så kan du ju alltid få gå till gynjouren. Annars tycker jag v 18 låter jäkligt sent! Förstår att du tycker det blir en jobbig väntan!

Ja det är lite märkligt tycker jag när många andra kommuner verkar ha andra regler. Får se hur jag gör. Just nu är jag inte så orolig. Dessa känslor pendlar verkligen. Jag vill bara gärna veta att den faktiskt lever innan vi berättar för våra barn.
  • Angel in sight

Hur mår ni? Vecka 7 började för oss igår och då började illamåendet pågå hela dagen. Innan var det lite och mest morgonen men igår var det konstant hela dagen. Kan äta och spyr inte i alla fall. Brösten ömmar fortfarande och jag är trött. Passande dagar att vabba lite med ena dottern som är förkyld.

• Angel in sight
    Januari2016 skrev 2016-12-20 11:55:14 följande:

Jag mår illa mest hela tiden, har ännu inte spytt men går omkring med ett konstant illamående dygnet runt :( är idag 6+5, idag kände jag mig tvungen att berätta till min chef o förklara mig. Känns dumt när jag inte riktigt orkar jobba som tidigare, men att va illamående o yr o jobba dom städare på ålderdomshem är inte det enklaste. Är superstressad att jag ska börja spy inne på rummen hos de boende..

Om detta illamående fortsätter måste jag ju också berätta för min chef. Jobbar som sjuksköterska. Vill helst inte berätta för chefen eller folk på jobbet än när det är så tidigt. Jag mår också halvrisigt generellt. Typ frossa. Läst att det också kan vara symtom.
  • Angel in sight
    Misscaswell skrev 2016-12-20 16:09:32 följande:

Närmar mig slutet av v 7. Mår småilla hela tiden. Spyr inte och kan äta, men tycker det mesta är illaluktande och oaptitligt... var tvungen att lämna ett möte idag för att jag inte stod ut med den intensiva kaffedoften där inne :/ Var inte alls så doftkänslig förra gången!

Jag känner igen det där. Är mycket känslig för olika lukter. Fet mat luktar illa och söta saker och banan.
  • Angel in sight
    Ia82F skrev 2016-12-20 17:47:22 följande:

Ja verkligen välbehövligt! Vet inte riktigt när jag tänkte berätta, det beror nog på när det börjar synas. Iallafall inte före vecka 12

Just nu på eftermiddag drog illamåendet igång rejält! Några bra tips eller råd?

Kram

Jag försöker hålla mig sysselsatt för då fokuserar jag på nåt annat än illamåendet. Sen äter jag mindre portioner oftare. Det hjälper lite.
  • Angel in sight
    NillaGreve skrev 2016-12-22 10:15:42 följande:

Hejsan alla!

Jag hoppar gärna in här. Är gravid igen efter flera MA i rad. Detta blir mitt tredje barn och hoppas verkligen att det går vägen denna gång.

Jag har idag fått vara på ett tidigt VUL för att minska oron lite, och det visade ett (såg inga fler iaf) foster med fina hjärtslag <3. Fick samma vecka som jag själv räknade, dvs 7+4.

Själv mår jag skit, mkt illamående och väldigt ömma bröst. Dessutom svullen mage så får bara på mej mkt lösa leggings.

Välkommen! Jag väntar också tredje barnet och jag tror detta är en blandad grupp med både förstföderskor och de som redan har barn.

Mysigt att få se bebis i magen. Beklagar att du behövt vara med om MA. Jag har inte haft något missfall men vi har försökt ett år innan det tog sig så jag känner stort behov av att få se att det är ett foster och att det lever så jag kan slappna av mer. Googlar för mycket och har läst om alla sorters hemska upplevelser.

Jag har mått superilla från och med v 7, alltså 6+0. Nu är det 6+3 och det är riktigt tufft. Vet att jag mådde illa fram till v 14 med min andra dotter men då var det överkomligt på nåt sätt. Nu är det konstant förutom när jag sover. Har också nästäppa och nyser flera gånger per dag och känner mig frusen.
  • Angel in sight
    Januari2016 skrev 2016-12-27 12:03:16 följande:

Ska snart till läkare, var i torsdags o fick då medicin utskrivet mot illamåendet. När jag kom tillbaks till jobbet såg jag att det dels står att man inte får köra bil (hur ja nu då ska komma till o från jobbet när det inte finns nån kollektivtrafik vet jag inte..) sen var biverkningarna trötthet. Hela julhelgen har jag antingen varit fem före att spy eller legat och halvsovit på soffan...

idag tvingade jag mig på jobb, första två timmarna gick åt att springa till toaletten då jag trodde jag sku kräkas. Fy fan.. tog sen en tablett, hjälpte mot den mest akuta illamående men nu är jag totalt slut o trött.

Ringde vårdcentralen och nästan grät i telefon så fick en ny läkartid idag. Vet inte hur de ska kunna hjälpa mig, men som det är nu känns ohållbart.. ska ju även försöka orka med de tre barnen o hemma har jag en make som idag tydligen har feber....

Försöker tänka positivt,att vi får en bebis till hösten, men efter 3 veckor av illamående så börjar det va väldigt svårt

Förstår dig helt och hållet! Illamåendet är verkligen skit! Fy så jobbigt det är. Hela mina dagar går åt till att parera illamåendet. Det är så jobbigt! Är jätteglad över bebis men det betyder ju inte att man måste vara glad över symtomen. Vad för tablett fick du? Hur gick läkarbesöket? Jag vet inte hur länge jag orkar utan att kontakta läkare. Äter just nu b6-vitamin och äter varannan timme för att bryta värsta illamåendet. Det funkar väl inte optimalt men typ hanterbart. Men det sliter på mig. Jag mår allmänt dåligt, känner mig hängig, trött och småsjuk. Ingen dans på rosor för tillfället.
Svar på tråden BF Augusti 2017