BF Augusti 2017
Jag bor i Stockholm, i söderort. Fler från Stockholm här? Väntar 3:e barnet.
Jag bor i Stockholm, i söderort. Fler från Stockholm här? Väntar 3:e barnet.
Fundering: har ni märkt några cravings eller förändrad aptit än? Jag kan dricka kaffe som tur är (det klarade jag inte förra graviditeten) men har gått från att vara ett jäkla sockertroll till att inte vara ett dugg sugen på sött. Vill bara ha salta grejer.
Men gud vad kul! Det var som att läsa om sig själv! Vi går i Linköping på RMC och ska på första UL den 2 januari... det känns så himla långt bort! Hur går det för er? När ska ni på UL??
Om du känner dig orolig så kan du ju alltid få gå till gynjouren. Annars tycker jag v 18 låter jäkligt sent! Förstår att du tycker det blir en jobbig väntan!
Hur mår ni? Vecka 7 började för oss igår och då började illamåendet pågå hela dagen. Innan var det lite och mest morgonen men igår var det konstant hela dagen. Kan äta och spyr inte i alla fall. Brösten ömmar fortfarande och jag är trött. Passande dagar att vabba lite med ena dottern som är förkyld.
Jag mår illa mest hela tiden, har ännu inte spytt men går omkring med ett konstant illamående dygnet runt :( är idag 6+5, idag kände jag mig tvungen att berätta till min chef o förklara mig. Känns dumt när jag inte riktigt orkar jobba som tidigare, men att va illamående o yr o jobba dom städare på ålderdomshem är inte det enklaste. Är superstressad att jag ska börja spy inne på rummen hos de boende..
Närmar mig slutet av v 7. Mår småilla hela tiden. Spyr inte och kan äta, men tycker det mesta är illaluktande och oaptitligt... var tvungen att lämna ett möte idag för att jag inte stod ut med den intensiva kaffedoften där inne :/ Var inte alls så doftkänslig förra gången!
Ja verkligen välbehövligt! Vet inte riktigt när jag tänkte berätta, det beror nog på när det börjar synas. Iallafall inte före vecka 12
Just nu på eftermiddag drog illamåendet igång rejält! Några bra tips eller råd?
Kram
Hejsan alla!
Jag hoppar gärna in här. Är gravid igen efter flera MA i rad. Detta blir mitt tredje barn och hoppas verkligen att det går vägen denna gång.
Jag har idag fått vara på ett tidigt VUL för att minska oron lite, och det visade ett (såg inga fler iaf) foster med fina hjärtslag <3. Fick samma vecka som jag själv räknade, dvs 7+4.
Själv mår jag skit, mkt illamående och väldigt ömma bröst. Dessutom svullen mage så får bara på mej mkt lösa leggings.
Ska snart till läkare, var i torsdags o fick då medicin utskrivet mot illamåendet. När jag kom tillbaks till jobbet såg jag att det dels står att man inte får köra bil (hur ja nu då ska komma till o från jobbet när det inte finns nån kollektivtrafik vet jag inte..) sen var biverkningarna trötthet. Hela julhelgen har jag antingen varit fem före att spy eller legat och halvsovit på soffan...
idag tvingade jag mig på jobb, första två timmarna gick åt att springa till toaletten då jag trodde jag sku kräkas. Fy fan.. tog sen en tablett, hjälpte mot den mest akuta illamående men nu är jag totalt slut o trött.
Ringde vårdcentralen och nästan grät i telefon så fick en ny läkartid idag. Vet inte hur de ska kunna hjälpa mig, men som det är nu känns ohållbart.. ska ju även försöka orka med de tre barnen o hemma har jag en make som idag tydligen har feber....
Försöker tänka positivt,att vi får en bebis till hösten, men efter 3 veckor av illamående så börjar det va väldigt svårt