Inlägg från: idahen |Visa alla inlägg
  • idahen

BF Augusti 2017

Varmt grattis till alla som plussat ????

Jag och min sambo har försökt länge och till sist fick vi göra IVF nu i November. Jag har egentligen test dag nu på Söndag men är så nyfiken och har så mycket "symtom" -att jag inte kunde låta bli att testa i Måndags och det blev ett super tydligt plus på direkten! ????

Det är väldigt tidigt ännu, idag är jag i v. 5 (4+5), men känns så kul att vi är flera i samma tid ????

• idahen

Oj förlåt, de där frågetecknen är smilisar som tydligen inte fungerar.. är lite ovan i detta forum än !

• idahen
    Clefairy skrev 2016-12-07 18:18:27 följande:

Hej alla blivande mammor! Jag har också plussar i förrgår, är i vecka 4+4 idag! :) trots tre test fattar jag inte det. Är otroligt rädd för missfall. Detta är min första graviditet, jag var tidigare säker på att jag aldrig kunde bli gravid, haha.

Jag har noll och inga symtom, annat än lite konstig mage.

Nån mer som är jätteorolig för missfall?

Jag är också jätte nervös för missfall och är små nojig varje gång jag ska gå på toaletten att det ska komma blod. Men samtidigt försöker jag hålla positivt tänkande ! Precis som dig trodde jag aldrig att jag skulle kunna bli gravid och vill verkligen att detta ska fungera Glad
  • idahen
    CamillA_S skrev 2016-12-07 18:56:14 följande:
    Väntar ni också ert första ska det stå? ????
    Ja grattis till er också ! Så fantastiskt!

Ja precis, det är vårt första barn. Så efterlängtad! Efter en operation, en lång utredning, en insemination och på första IVF försöket. Men jag ska inte ropa hej än.. Som sagt är väldigt nervös! Hur har det gått för er? 
  • idahen

Det här kanske är en dum fråga.. Men jag är nyinflyttad i Sverige (från Finland) och är lite osäker på hur systemet fungerar. Men när ska man kontakta MVC? På vissa ställen står det att det är bra att göra det med en gång för att skapa en bra kontakt med sin barnmorska medan på andra ställen står det att man gärna ska vänta till typ vecka 8 eller 9 för då kan man också skriva in sig. Jag känner mig lite osäker nu...

• idahen
    pigne skrev 2016-12-07 19:41:08 följande:
    Jag ringde dem i förra veckan och frågade, hon jag pratade med tyckte bara att det var bra om man kontaktade dem tidigt (är i v 5+0) så ring du och kolla med dem :)
    Tack så jätte mycket, då ska jag ringa dem i morgon Glad
  • idahen
    pelleandersson skrev 2016-12-13 16:32:33 följande:

Hej!

Gjorde ivf i november och plussade 6 december. Det var första ivf försöket så vi är överlyckliga! Hoppas att den vill stanna. Enligt mina beräkningar är jag i v.5 så det är tidigt. Hoppas verkligen den vill stanna! Vi har försökt i 2 år och har aldrig någonsin plussat innan. Så det här är sjukt spännande!

• idahen
    pelleandersson skrev 2016-12-13 16:32:33 följande:

Hej!

Gjorde ivf i november och plussade 6 december. Det var första ivf försöket så vi är överlyckliga! Hoppas att den vill stanna. Enligt mina beräkningar är jag i v.5 så det är tidigt. Hoppas verkligen den vill stanna! Vi har försökt i 2 år och har aldrig någonsin plussat innan. Så det här är sjukt spännande!

Grattis till er och gu va spännande ! Jag och min sambo har också försökt i 2 år, gjorde vårt första IVF försök i November. Vi plussade den 5 december och nu är vi i vecka 6. Lite tidigt och vi vågar knappt tro att det ska gå vägen men det känns så spännande och jag har verkligen massor med gravid symtom ! Vi har heller aldrig plussat tidigare ! Jag håller tummarna för er ???? När har ni återbesök på kliniken för UL ?
  • idahen
    pelleandersson skrev 2016-12-16 09:26:20 följande:

Men gud vad kul! Det var som att läsa om sig själv! Vi går i Linköping på RMC och ska på första UL den 2 januari... det känns så himla långt bort! Hur går det för er? När ska ni på UL??

Haha ja men eller hur!! Vi går på RMC i Uppsala dit vi ska på vårt första UL den 4 januari. Jag håller med dig, det känns som en evighet dit !! Det går bra för oss, har alla möjliga graviditets symtom och bara njuuter av dem! Till och med illamåendet ! Det känns så fantastiskt! Samtidigt som vi är lite oroliga ovh inte tar något föregivet. Vi håller tummarna för att allt ser bra ut den 4/1. Hur går det för er ? Jag håller tummarna !
  • idahen

Hej alla blivande föräldrar :)

Jag undrar hur ni tänker kring gravidförsäkringar? Det börjar ju bli dags att bestämma sig småningom och jag har lus läst alla försäkringsbolags kriterier och tycker personligen att Länsförsäkringar erbjuder mest för både barnet, den blivande mamman och partnern. Men hur tänker ni andra? 

Svar på tråden BF Augusti 2017