• pigne

BF Augusti 2017

Vi väntar också barn i augusti! Vi har pratat mycket om barn det senaste året och som det ser ut nu så plussade vi direkt efter att jag fått mens efter att tagit ut min spiral i slutet av oktober. Vågar knappt tro att det är sant än! Är så rädd att det ska gå åt skogen eller att gravtestet visat fel... men vi hoppas på det bästa såklart!

• pigne

De symptomen jag har i dagsläget (5+0) är i princip bara (väldigt) ömma bröst! Lite gasig också kanske, haha. Har även haft som mensvärk vilket jag läst till mig kan vara växtvärk i livmodern. Idag har jag känt av som spänningar i högra äggledaren och det oroar mig av någon anledning... Men inget illamående än som tur är!

• pigne
    CamillA_S skrev 2016-12-07 17:39:54 följande:

Kul att läsa om alla era plus! Jag och sambon pulsade för första gången i lördags. Det blir vårt första och väldigt efterlängtade barn. Men just nu är det både oro och glädje i kroppen. Vill ju bara att allt ska gå vägen :)

Åh vi plussade också i lördags! Är superorolig att det inte ska gå vägen... håller tummarna för dig!
  • pigne
    CamillA_S skrev 2016-12-07 18:22:21 följande:

Så häftig känsla! Läste att du också är gasig i magen, samma här ;) har även haft lite ont i magen från i lördags tills igår. Det var även så jag misstänkte att jag kanske vara gravid, plus utebliven mens. Men idag har jag inte känt något. Är även väldigt frusen, men vet inte om det beror på graviditeten. Blir det ert första barn?

Jag fryser också fruktansvärt mycket, kan det bero på detta tro?

Ja för oss är det första försöket med första barnet :)
  • pigne
    Clefairy skrev 2016-12-07 18:18:27 följande:

Hej alla blivande mammor! Jag har också plussar i förrgår, är i vecka 4+4 idag! :) trots tre test fattar jag inte det. Är otroligt rädd för missfall. Detta är min första graviditet, jag var tidigare säker på att jag aldrig kunde bli gravid, haha.

Jag har noll och inga symtom, annat än lite konstig mage.

Nån mer som är jätteorolig för missfall?

Jag är jätteorolig för missfall!! Synar varje liten känsla i magen och varje toalettbesök... vill att dessa första veckorna ska gå fort så man kan lugna ner sig lite iaf!
  • pigne
    idahen skrev 2016-12-07 19:13:49 följande:

Det här kanske är en dum fråga.. Men jag är nyinflyttad i Sverige (från Finland) och är lite osäker på hur systemet fungerar. Men när ska man kontakta MVC? På vissa ställen står det att det är bra att göra det med en gång för att skapa en bra kontakt med sin barnmorska medan på andra ställen står det att man gärna ska vänta till typ vecka 8 eller 9 för då kan man också skriva in sig. Jag känner mig lite osäker nu...

Jag ringde dem i förra veckan och frågade, hon jag pratade med tyckte bara att det var bra om man kontaktade dem tidigt (är i v 5+0) så ring du och kolla med dem :)
  • pigne
    Angel in sight skrev 2016-12-07 20:31:59 följande:

Idag tycker jag också jag känt spänningar i högra sidan av magen, möjligen äggledaren. Är orolig för utomkvedshavandeskap. Läste om ökade risken för detta om man tex har endometrios, gjort operation i buken, haft infektion i livmodern och haft brusten blindtarm. Allt detta har hänt i min kropp de senaste åren :(. Så nu är jag nojig. Usch vad man önskar man kunde slappna av mer.

Det är jag också orolig för trots att jag inte gått igenom det du har! Läste även någonstans att spänningarna i äggledaren inte behöver betyda något. Håller tummarna för oss!
  • pigne
    Clefairy skrev 2016-12-07 20:45:34 följande:

Jag funderar allvarligt på att köpa ett storpack med teststickor bara för att kunna testa varje vecka och se att jag fortfarande är gravid. Eller varför inte varje dag...!! Min största rädsla är att få en missed abortion :( tempar varje dag fortfarande trots också, bara för att kunna se en eventuell dip.

Tur att det är jul snart så att man kan tänka på annat!

Haha jag med nästan! Är fortfarande osäker på om testerna verkligen visade rätt... känns kanske mer "på riktigt" när man varit på MVC första gången!
  • pigne
    Mickiszz skrev 2016-12-08 15:28:20 följande:

Nån annan som har rätt ordentlig"mensvärk" alltså växtvärk?

Jag har haft det! Nu har det varit lugnt några dagar men kände verkligen av det ett tag!
  • pigne
    Mickiszz skrev 2016-12-08 16:22:38 följande:

Ja herregud har haft det i någon dag nu! Vilken vecka är du i?

Nu är jag i vecka 5+1 :) du då?
Svar på tråden BF Augusti 2017