• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • Flash Gordon
    Iarwain skrev 2017-06-17 15:32:57 följande:
    Så du vet hur mycket de dokument som läcktes strax innan val påverkade utgången?
    De dokument som gjorde att Comey såg sig tvingad att öppna utredningen kring Clinton igen.

Här är en intressant bok om hur Rysslands informationskrig påverkar i annat sammanhang.
    timbro.se/forlag/vilseledning-ukrainakriget-s...
    Utredningen öppnades igen för att man i samband med ett sexbrottsmål kring Huma Abedins make hittade en ditintills okänd del av Clintons e-post på hans dator, varav en del av dessa e-brev var säkerhetsklassade.

Huma Abedin var Hillarys medarbeterska.

Det är oklar vem som läckt emjlen till wikileaks. De kommer dessutom från flera olika hack, vad det verkar.

---

Det är för övrigt en rätt absurd försvarslinje:

"Folk fick via läckta mejl veta för mycket om vem Hillary är som person och hur hennes förehavanden och affärer ser ut. Då blev de negativt inställda till henne. Hade de bara inte vetat om allt detta om henne hade de röstat på henne istället."
  • sumot
    Iarwain skrev 2017-06-18 11:06:53 följande:

Så här kommer gallups siffror jämför med andra presidenter...

www.gallup.com/poll/203198/presidential-approval-ratings-donald-trump.aspx

Trump - average 37%

Medel - 53%

Sämst annan president - 41%

Så om du inte har några andra jämförande siffror, så tror jag detta är den bästa källan.

(För att förekomma dig; Nej, en siffra på 50% är inte jämförande. Du får leta reda på Rasmussens Reports jämförande siffror.)

Som sagt, har redan angett källa men det var viktigare för dig att snacka bort det. Nu flera dagar senare samt många inlägg senare så är det dags att diskutera? Ähh nä skulle inte tro det. Skulle aldrig falla mig in att seriöst bemöta ett inlägg från någon som ägnat största delen till att förstöra och tramsa bort debatten. Är på högre nivå än så. Tack och hej!
  • Flash Gordon
    Iarwain skrev 2017-06-18 11:33:25 följande:
    Var har du belägg för att FBI bekräftat detta?
    Ja, det var en annan sak Comey sa.
  • sumot
    Iarwain skrev 2017-06-18 11:09:37 följande:

Är du intresserad av att diskutera fakta, eller diskutera diskussionen.

Du har presenterat en siffra på 50%, som du uppenbarligen inte förstår. Enbart baserat på Trumps twitter, utan någon som helst källkritik.

Dina kommentarer kring den har visat sig felaktig. Allt du skrivit i form av faktapresentation har visat sig vara felaktig.

Du presenterar "snömos".

No further comments. Se inlägg ovan.
  • Iarwain
    sumot skrev 2017-06-18 11:40:08 följande:
    Som sagt, har redan angett källa men det var viktigare för dig att snacka bort det. Nu flera dagar senare samt många inlägg senare så är det dags att diskutera? Ähh nä skulle inte tro det. Skulle aldrig falla mig in att seriöst bemöta ett inlägg från någon som ägnat största delen till att förstöra och tramsa bort debatten. Är på högre nivå än så. Tack och hej!
    Jag har inga invändningar mot Rasmussen Reports.
    Jag har inga invändningar mot siffran 50%.
    Jag har invändningar mot hur du hanterar källor.

Men för att gå till Rasmussen Reports. Trump har deras genom tidernas lägsta approval rate den 16 juni året efter valet. (Källa Rasmussen Reports. Om du är missnöjd med denna källhänvisning, som faktist är bättre än din, så säg till så kan du få direktlänkar.)

Exempel:
    Trump Index 16 juni 2017: -11
    Obama Index 16 juni 2009: +4

Snacka bort den om du kan.
  • Iarwain
    Flash Gordon skrev 2017-06-18 11:39:32 följande:
    Utredningen öppnades igen för att man i samband med ett sexbrottsmål kring Huma Abedins make hittade en ditintills okänd del av Clintons e-post på hans dator, varav en del av dessa e-brev var säkerhetsklassade.

Huma Abedin var Hillarys medarbeterska.

Det är oklar vem som läckt emjlen till wikileaks. De kommer dessutom från flera olika hack, vad det verkar.

---

Det är för övrigt en rätt absurd försvarslinje:

"Folk fick via läckta mejl veta för mycket om vem Hillary är som person och hur hennes förehavanden och affärer ser ut. Då blev de negativt inställda till henne. Hade de bara inte vetat om allt detta om henne hade de röstat på henne istället."

Jag håller med om att det oklart hur mailen läkte.
    Generellt tycker jag att denna typ av läckor är bra.

Men detta visar att:

Vi vet inte om det var Ryssland eller inte som påverkade, det bör utredas om det går.

Vi vet inte hur detta påverkade valet.

Så slutsatsen, bör inte den bli, vi kan inte säga om Ryssland påverkade utgången av valet eller inte, eller?

• sumot
    Iarwain skrev 2017-06-18 11:44:33 följande:

Jag har inga invändningar mot Rasmussen Reports.

Jag har inga invändningar mot siffran 50%.

Jag har invändningar mot hur du hanterar källor.

Men för att gå till Rasmussen Reports. Trump har deras genom tidernas lägsta approval rate den 16 juni året efter valet. (Källa Rasmussen Reports. Om du är missnöjd med denna källhänvisning, som faktist är bättre än din, så säg till så kan du få direktlänkar.)

Exempel:

Trump Index 16 juni 2017: -11

Obama Index 16 juni 2009: +4

Snacka bort den om du kan.

Detta är bara ytterligare ett tecken på att du inte läser det man skriver till dig. Snacka bort det om du kan...
  • Iarwain

Men det har jag skrivit tidigare, det måste vara ett annat utskottsförhör än det jag lyssnade på.

Ingenstans hörde jag Comey säga något som gav denna slutsats:
    "Ingen med en funkande hjärna tror att Trump vann valet på grund av Rysk inblandning, det handlar bara om att försöka kasta skit på Trump."

Kan ge en länk till det citatet/citaten eller en tidsangivelse så kan jag lyssna igen?

• Iarwain
    sumot skrev 2017-06-18 11:49:27 följande:
    Detta är bara ytterligare ett tecken på att du inte läser det man skriver till dig. Snacka bort det om du kan...
    Jag förstår varför du är så ovillig att diskutera fakta, du har ju ingen alls att presentera.

Vad anser du vara en bra källa?
    Är det bara Trumps twitter?
  • nihka
    sumot skrev 2017-06-18 11:27:02 följande:
    Du skulle också ha mer trovärdighet om du var lite mindre neutral i frågan, för det märks ju att dina personliga åsikter om Trump inte färgar ditt val av källor.... ;D

Oavsett hur höger du anser dig vara eller inte, så klarar du inte av att förhålla dig opartiskt. Varför ska man lita på dig då? Hahaha..
    Du tänker fel. Det är inte mig du ska "lita på" eller inte utan på de undersökningar jag hänvisar till som är ett urval av alla som säger samma sak: Trump har historiskt låga siffror när det gäller förtroendet för honom:

Även om du ger honom 50% så ligger han fortfarande på jumboplats.

http://edition.cnn.com/2017/02/03/politics/donald-trump-approval-rating/index.html
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?