Inlägg från: Iarwain |Visa alla inlägg
  • Iarwain

Trump som president :( vad händer nu?

Flash Gordon skrev 2017-06-15 17:21:51 följande:
    Som du kan läsa i texten bekräftas precis den förklaring jag visat på.

Det handlar om google translate och vad man får fram om man lägger in ordet där. Med eller utan apostrof.

Att sedan google translate eventuellt, enligt en lingvist, gjort en miss i sitt översättningsprogram är visserligen anledningen till att de (eventuellt) ändrat på det nu (vilket jag skrivit om) nu men det förändrar inte hur det gått till.

Och det intressanta är egentligen inte om covfefe exakt på bokstaven översätts till "I will stand up" utan hur Trumphatarna reagerat på det.
    Tror du verkligen på det där själv?
  • Iarwain
    Flash Gordon skrev 2017-06-16 23:22:22 följande:
    Jag tror du skulle bli visare av att bredda ditt intag av information med öppet sinne. Få lite mer influenser att fundera över.

Det är inte jag som är "clueless". Det är bland annat tre chefer för varsin byrå som sagt att det inte finns något.
    Så tre chefer, (vilka?), på byråer som inte har med saken att göra eller har utrett detta, säger "att det inte finns något".

Så om jag får tre poliser att säga, "Nej, Iarwain är en hyvens kille, han har inte gjort något." Så ska polisen lägga ned alla utredningar kring mig.
    Eller hur menar du egentligen?
  • Iarwain
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 11:19:28 följande:
    FBI-chefen Comey i utskottsförhöret nyss. Plus två byråer till som jag inte kommer ihåg på rak arm. Finns i någon artikel.

Det enda jag menar att att Trumphatarna måste hitta på nya historier att hänga upp sitt motstånd på. För att driva det vidare. För att störa POTUS.

Inte för att de räknar med att få honom avsatt eller nåt utan just bara för att hålla kaoset igång och försöka förstöra presidentskapet.

Då lyssnade du på ett annat utskottsförhör än jag.

Så du kan inte ens namnge dessa två byråer, eller länka till "någon artikel"?
    Du verkar vara "fylld av luft" och brista en del i din källkritik.

Hur ser du på detta gentemot utskottsförhören med Bill Clinton?
    Vilket har/hade mer berättigande och varför?
  • Iarwain
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 11:39:54 följande:

Fler exempel på det hatiska klimat som Trumphatarna har skapat och som givit en av deras egna den moraliska styrkan att ta till terror och vapen:

www.local10.com/news/weird-news/teacher-who-s...

www.aol.com/article/news/2017/05/10/colorado-.../

www.dailymail.co.uk/news/article-4609508/Woma...

I skolor. På caféer. Överallt i samhället tar sig Trumphatarna friheten att trakassera och sprida sitt hat. En rätt de upplever sig.

Bland annat på-eldade av kändisar, media och politiker som ?förebilder?

www.theguardian.com/global/video/2016/oct/08/...

nypost.com/2017/05/30/kathy-griffin-photograp.../

www.cosmopolitan.com/politics/a6129330/celebr.../

Även här i Sverige ser vi individer som sprider detta hat. Över hela världen faktiskt, finns de. De som skapar den atmosfär där en vänsterextremist finner stöd för att ta till en M4:a för att ?wipe out the republicans?.

Frågan är om det kommer att lugna ned sig nu efter detta attentat?

Det verkar kanske inte riktigt så. Tyvärr.

Istället för att sansa sig, ta ett brejk och backa verkar en del av hatarna istället gå till ännu hårdare motangrepp.

Det lär nog komma ett attentat till.

Många kommer att hoppas att det lyckas.

Men varför byter du ämne?
    Vad har detta att göra med en eventuell FBI-utredning?
  • Iarwain
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 12:10:52 följande:
    Trådens ämne är Trump - vad händer nu.

Det har ingeting med alla diverse utredningar som pågår att göra men håller sig till tråden ämne.

Mer här:

www.washingtontimes.com/news/2017/jun/15/cong.../

Alltså, inte ens vid minnsestunden för offren för attacken - på den baseballmatch det ahndlade om - kan vissa låta bli att sprida sitt hat. Till och med medarbetare i kongressen alltså. Som jobbar i samma korridorer som de skjutna.

Demokraterna som parti, och vänstern som rörelse, har en hel de att jobba med här.
    Jag tänkte mest på att du bytte spår i vad som diskuterades för tillfället.

Jag vill gärna ha svar på mina frågor ovan innan jag går in och bemöter något annat;

Vilka två chefer från vilka två byråer är det som säger "att det inte finns något".
    Var i utskottförhöret säger Comey "att det inte finns något"?

• Iarwain
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 12:42:00 följande:
    Comey sa ett antal saker av vikt:

- Ryssland hade försökt störa valet.
    - Ryssland hade inte lyckats störa valet
    - Artikeln i NYT om samarbete Trump/Ryssland var felaktig "in main".
    - Trump var inte själv under utredning.
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 12:42:00 följande:
    Jag diskuterar väl inte med dig exclusivt?

Normalt diskuterar jag inte med någon överhuvudtaget utan brukar mest lägga in nyheter och upplysningar.

Det är i bara klyban och KB som svarar på mina inlägg i dessa trådar. Och nu du i ett par inlägg.

Comey sa ett antal saker av vikt:

- Ryssland hade försökt störa valet.
    - Ryssland hade inte lyckats störa valet
    - Artikeln i NYT om samarbete Trump/Ryssland var felaktig "in main".
    - Trump var inte själv under utredning.

Så när vi talar moa tt det inte finns något så handlar det om "något" som är felaktigt. ATT det ahr funnits kontakter. Det är öppet.

Men de kontakter som HAR funnits mellan Trumps medarbetare och ryssar har alla varit av normal natur och inget man kunnat bygga ett fall på. Exempelvis ett ryskt besök i senaten där en av Trumps kommande medarbetare deltog i mottagningen. Eller Trumps försäljning av bostadrätter till ryska medborgare.

Vilke de två andra byråerna var kommer jag inte ihåg ocens h jag tänker ärligt talat inte föröka googla fam artikeln. Du får tro på det elle rinte. Det var vid någon typ av hearing eller intevju som gått lite under radarn för Comey/Sesssion-hearingen. Jag tror artikeln fanns i WT om du är intresserad.

I sak är det inget märkvärdigt.

Man hittar inget och Dems går vidare till nästa sak att försöka störa POTUS med.

Detta specifika ärende kommer att pågå till special-utredaren har utrett utredningen klart och då är det med all sannolikhet över. 

Hur får du det till "att det inte finns något"?
    Så det om två andra chefer i andra byråer är bara "snömos", eller?
    Då finns det inget att bemöta där.

Att specialutredaren snart lägger ner må vara hänt, men nu verkar han ju intresserad av att utreda Trump för möjligt övergrepp i rättssak.
    www.nytimes.com/2017/06/14/us/politics/mueller-trump-special-counsel-investigation.html

När vi nu rätt ut att du inte hade något på fötterna för dina uttalanden om utredningen så kan vi ta andra delen då:
  • Iarwain
    sumot skrev 2017-06-17 12:41:54 följande:
    Gör ett dåligt jobb? Enligt senaste undersökningen angående president Trumps popularitet så visade den 50% som tyckte han gjorde ett bra jobb. Majoriteten tycker alltså han sköter sig bra, eftersom under själva valet så var det ett bortfall med personer som inte rösta (han hade mindre än 50% som rösta på han). Så detta är ju verkligen positivt. Denna siffra har pendlat mellan ca 40-60 procent sedan han tillträdde som president. (källa Trumps Twitter).
    Nja...

www.realclearpolitics.com/epolls/other/president_trump_job_approval-6179.html

34-50% approval i senaste mätningarna.

Den som säger 50% säger också 50% disapproval, så inte en enda visar på att "Majoriteten tycker ... han sköter sig bra"
  • Iarwain
    RMC skrev 2017-06-17 15:24:02 följande:
    Ingen med en funkande hjärna tror att Trump vann valet på grund av Rysk inblandning, det handlar bara om att försöka kasta skit på Trump.
    Så du vet hur mycket de dokument som läcktes strax innan val påverkade utgången?
    De dokument som gjorde att Comey såg sig tvingad att öppna utredningen kring Clinton igen.

Här är en intressant bok om hur Rysslands informationskrig påverkar i annat sammanhang.
    timbro.se/forlag/vilseledning-ukrainakriget-svenska-medier/ 
  • Iarwain
    RMC skrev 2017-06-17 15:41:11 följande:
    Rysslands eventuella "inblandning" i USA valet är en fjärt i jämförelse med USAs inblandning i andra länders val världen runt, för att inte tala om USAs inblandning i Rysslands affärer efter det kalla krigets slut.

Ukraina är en helt annan fråga.
    Anser du att två fel blir ett rätt?
    Anser du att så länge man påverkar någon massor kan man påverka lite smått på andra ställen?

Varför tar du annars upp detta?
  • Iarwain
    sumot skrev 2017-06-17 18:14:03 följande:
    Stämmer inte, fel siffror och för negativa. Tydlig vad du har för agenda när du inte ens kan redovisat korrekta siffror.
    Jag har i alla fall visat min källa, vilket är mer än vad du har.
    Har du någon annan länk till någon undersökning?

Menar du att dina 50% kommer från en annan undersökning än den gallup som fanns i min länk?
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?