• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • Iarwain
    sumot skrev 2017-06-17 18:14:03 följande:
    Stämmer inte, fel siffror och för negativa. Tydlig vad du har för agenda när du inte ens kan redovisat korrekta siffror.
    Jag har i alla fall visat min källa, vilket är mer än vad du har.
    Har du någon annan länk till någon undersökning?

Menar du att dina 50% kommer från en annan undersökning än den gallup som fanns i min länk?
  • Iarwain
    Stämmer inte, fel siffror och för negativa. Tydlig vad du har för agenda när du inte ens kan redovisat korrekta siffror.
    Ser nu att det är Rasmussen Report som visat 50%, alltså den som redovisas i min länk ovan.
    Så vad menar du är felet med mina siffror?

Sammantaget visar dessa gallups på ett snitt på 39,9% approval siffror som sjunkit sedan valet. Även Rasmussen Report visar på sjunkande "approval".

Så vad i ditt inlägg var då egentligen riktigt, förutom just siffran 50%?
  • klyban
    RMC skrev 2017-06-17 16:56:07 följande:
    För att vara en som påstår att du inget  säger säger du mycket,.....

Låga kunskapsnivåer har du när du inte vet nåt m USAs påverkan och involvering i Ryssland under eftermälet till kalla kriget, likväl säger du en massa där också.

Hur vet du att jag inte vet nått?
    Jag fråga dig vilken du hade i åtanke, men inte ens detta klarar du svara på.

Vadå jag inte säger nått, vad menar du där?

• klyban
    sumot skrev 2017-06-17 18:06:54 följande:
    Haha, på såna här saker? Vilka saker? Det är en källa på det jag skrev. Rätt enkelt :)

Så du hänvisar till en poll om approval som twitter gjort?
    Om det är så så vill jag faktiskt ha länk på detta, då jag inte hittar nått.
    Är det så om någon randomsnubbe skrivit detta på twitter, så är det ingen källa, utan bara bokstäver på en rad.

Annars går man till respektive poll företag om man ska ha svar på dessa frågor.
    R älskar Rasmussen när dom ger bra approvals, sen när det är kassa siffror så säger man dom är köpa och och annat sånt trams.
    Så en tokig bergodalbana där.

Men vi kan ju säga att Trump har 34% approval, då ett av företaget har dessa siffror.
    Även så är alla medvetna om att Rasmussen lutar åt R hållet, och nått som man påpekat ett antal ggr genom åren.
    Det är liksom ingen tillfällighet att Rasmussen oftast har högs siffror på R
    Den bästa idé är att ta alla större polls och sen kör genomsnitt, så slipper man tänka på att det är en poll som favoriserar Republikaner eller demokrater.
    Men förstår du har inget intresse av detta, du vill bara ta den högsta siffran(Rassmussen) och tror detta blir rätt på nått sätt.

• klyban
    sumot skrev 2017-06-17 18:09:41 följande:
    Har redan förklarat när du skrivit, ser ingen anledning att agera papegoja för att du har svårt att hänga med. Så vi kan avsluta diskussionen, eller såg den som avslutad rättare sagt för länge sen eftersom du var mer intresserad av att tjaffsa/prata bort dig än att säga nåt vettigt.

Har du ens berört en enda av sakerna jag sa där innan?

Du började inte ens någon diskussion, så avsluta är galet svårt.

• klyban

Och vem avgör vad som är rätt siffror?
    Verkar finnas en agenda som styr vilket polling företag som gäller.
    Och varför tror jag detta undrar hela Universum nu, det kan nog vara för att man alltid tar den högsta siffran.
    Har också sett hur man sågat Rassmussen när de visat dåliga siffror, och detta tyder på en selektivitet.
    Och sånt hör inte hemma här och om man vill ha så verkliga siffror som möjligt.
    Men nått säger mig du inte är intresserad av detta.

• klyban
    Iarwain skrev 2017-06-17 18:32:20 följande:
    Jag har i alla fall visat min källa, vilket är mer än vad du har.
    Har du någon annan länk till någon undersökning?

Menar du att dina 50% kommer från en annan undersökning än den gallup som fanns i min länk?
    Rassmussen som är bias, brukar R-fansen plocka upp.
    Då den av någon underlig anledning ofta visar högre siffror än alla andra på R.
  • Iarwain
    klyban skrev 2017-06-17 19:17:44 följande:
    Rassmussen som är bias, brukar R-fansen plocka upp.
    Då den av någon underlig anledning ofta visar högre siffror än alla andra på R.
    Det finns en anledning till att den visar högre siffror.
    Sättet dom gör sin undersökning ger ett värde som snarare visar fördelning mellan R och andra, än en approval rate till presidenten.
  • nihka
    sumot skrev 2017-06-17 12:41:54 följande:
    Gör ett dåligt jobb? Enligt senaste undersökningen angående president Trumps popularitet så visade den 50% som tyckte han gjorde ett bra jobb. Majoriteten tycker alltså han sköter sig bra, eftersom under själva valet så var det ett bortfall med personer som inte rösta (han hade mindre än 50% som rösta på han). Så detta är ju verkligen positivt. Denna siffra har pendlat mellan ca 40-60 procent sedan han tillträdde som president. (källa Trumps Twitter).
    Källa: Trumps Twitter. *harkel*

"Donald Trumps popularitet historiskt låg":

http://www.di.se/nyheter/peter-fellman-100-dramatiska-trumpdagar/
  • sumot
    Iarwain skrev 2017-06-17 18:40:47 följande:

Ser nu att det är Rasmussen Report som visat 50%, alltså den som redovisas i min länk ovan.

Så vad menar du är felet med mina siffror?

Sammantaget visar dessa gallups på ett snitt på 39,9% approval siffror som sjunkit sedan valet. Även Rasmussen Report visar på sjunkande "approval".

Så vad i ditt inlägg var då egentligen riktigt, förutom just siffran 50%?

Hans högsta siffror har varit 59% och du angav en mycket lägre siffra, vilket är direkt felaktigt. Däremot så "missade" du inte att ta med den lägre siffran....
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?