• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2017-06-16 23:22:22 följande:
    Jag tror du skulle bli visare av att bredda ditt intag av information med öppet sinne. Få lite mer influenser att fundera över.
    Istället är det du som ska fälla ihop din folieparabol och sluta lyssna på andra som får sin mottagning via TFH.
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 11:01:11 följande:
    Oavsett vilken  media du läser idag så skulle du bli klokare av att vidga dina intryck - jag tror nämligen att du är fullt kapabel att ta till dig och processa information - om du bara inte lter förutfattade meningar stå ivägen.

Varför reagerar du så hårt på att jag förklarar att inget hittats på elva månader och att flera chefer sagt att inget hittats? Läs artieln ovan så ser du att till och med demokraternas politiker erkänner samma sak.

Min poäng är att historien håller på att dö och därför behövs nya historier. Som den uppdiktade stämningen nu senast. Det är hat-månglarnas och mobbarnas nästa sak att länka och sprida. Eftersom denna är näst intill död.

Men du vidgar ju inte dina intryck, då vi får hantera fake news och användandet av mainstreammedia som ett svärord av flertal trumpisar.
    Att du ens diskuterar detta med din selektivitet här, där inte ens gud själv fungerar som källa ibland, allt för "rädda" ansikte.
    Och du läxar upp mig om att jag inte tar in intryck från flera ställen, nu har vi kommit till bisarr humor.

Du vet inte vad som hittats eller inte(Då vi inte har den insyn i ärendet som krävs, vilket de flesta inte har), då jag är rätt övertygad att du har NOLL insyn i utredningen.
    Så punkt slut där.

Och dra upp andra bokstavskombinationer i myndigheter som inte har en aning om vad som finns här, funkar liksom inte.
    Och för vara solklar, jag väntar till man ger besked och av enkla anledning jag kan inte veta och ingen annan mer än de iblandande verkligen vet vad som händer.
    Så blir inte lite konstigt när du är så övertygad om nått så du inte kan veta.
    Kan Trump vara oskyldig, visst kan han det.
    Men jag väntar till man gett besked än spekulera som du, och sen har vi detta lilla aber att det ska alltid försvaras Trump osett.

Och så har vi Flynn på detta.
    Men visst det kan vara inget, men som Flynn sa "den som vill ha åtalsfrihet, den är skyldig"
    Och vad gjorde Flynn? Skål

• Flash Gordon
    Iarwain skrev 2017-06-17 11:08:23 följande:
    Så tre chefer, (vilka?), på byråer som inte har med saken att göra eller har utrett detta, säger "att det inte finns något".

Så om jag får tre poliser att säga, "Nej, Iarwain är en hyvens kille, han har inte gjort något." Så ska polisen lägga ned alla utredningar kring mig.
    Eller hur menar du egentligen?
    FBI-chefen Comey i utskottsförhöret nyss. Plus två byråer till som jag inte kommer ihåg på rak arm. Finns i någon artikel.

Det enda jag menar att att Trumphatarna måste hitta på nya historier att hänga upp sitt motstånd på. För att driva det vidare. För att störa POTUS.

Inte för att de räknar med att få honom avsatt eller nåt utan just bara för att hålla kaoset igång och försöka förstöra presidentskapet.

• klyban
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 11:15:35 följande:
    Juli 2016 till juni 2017. Det går tolv månader på ett år.

Det finns inte i texten, det du påstår där.

Men gud himself säger ju 7 månader, ljuger Trump menar du?

• Flash Gordon
    klyban skrev 2017-06-17 11:18:36 följande:

Men du vidgar ju inte dina intryck,

Hur mycket mer åt den andra sidan än svensk media tycker du jag behöver gå för att få hela spektrat?

Jo, jag lysnar på SR och (skämskudde) läser ibland svenska kvällstidningar.

Jag vet vad bland anant FBI-chefen har sgt. Det är det jag återberättar. För de som eventuellt missat det.

Hans ord och många andras ord (eller snarare orsaken till deras ord) är också orsaken, menar jag, till att Trumphatarna nu börjar leta på andra ställen efter skandaler.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 11:23:40 följande:
    Hur mycket mer åt den andra sidan än svensk media tycker du jag behöver gå för att få hela spektrat?

Jag vet vad bland anant FBI-chefen har sgt. Det är det jag återberättar. För de som eventuellt missat det.

Hans ord och många andras ord (eller snarare orsaken till deras ord) är också orsaken, menar jag, till att Trumphatarna nu börjar leta på andra ställen efter skandaler.
    Ja, dumma, dumma demokrater som hela tiden klagar på hur Trump (miss)sköter sitt jobb. Borde vara förbjudet att kritisera en republikansk president
  • Iarwain
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 11:19:28 följande:
    FBI-chefen Comey i utskottsförhöret nyss. Plus två byråer till som jag inte kommer ihåg på rak arm. Finns i någon artikel.

Det enda jag menar att att Trumphatarna måste hitta på nya historier att hänga upp sitt motstånd på. För att driva det vidare. För att störa POTUS.

Inte för att de räknar med att få honom avsatt eller nåt utan just bara för att hålla kaoset igång och försöka förstöra presidentskapet.

Då lyssnade du på ett annat utskottsförhör än jag.

Så du kan inte ens namnge dessa två byråer, eller länka till "någon artikel"?
    Du verkar vara "fylld av luft" och brista en del i din källkritik.

Hur ser du på detta gentemot utskottsförhören med Bill Clinton?
    Vilket har/hade mer berättigande och varför?
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 11:23:40 följande:

Jag tittade igen, hittar inget om 11månader i den artikeln.

Ser inte det du påstår här, när man använder mainstreammedia som svärord, så har man begränsat sina intryck.
    Och så fake news på detta.
    Det blir extremt konstigt med dessa i åtanke och prata om vidga intryck.

Jag begränsar inte mina intryck.
    Låter lite som du inbillar dig att man kan bara komma till en enda slutsats, och det är att Trump måste vara gud.

Och när det kommer till Trump så har jag ingen slutsats om dessa utredningar, den får jag vackert vänta tills det är klart.
    Och nu är vi tillbaka att du inte förstår att såna här saker tar vansinnigt lång tid, se bara på Bill Clintons affär.
    Där fast med bandinspelningar inte palla med fortare än 12-14 månader.

• Flash Gordon

Fler exempel på det hatiska klimat som Trumphatarna har skapat och som givit en av deras egna den moraliska styrkan att ta till terror och vapen:

https://www.local10.com/news/weird-news/teacher-who-shot-water-gun-at-video-of-trump-gets-suspended

https://www.aol.com/article/news/2017/05/10/colorado-teacher-on-leave-after-trump-pinata-goes-viral/22079168/

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4609508/Woman-wearing-Trump-t-shirt-bullied-Starbucks-barista.html

I skolor. På caféer. Överallt i samhället tar sig Trumphatarna friheten att trakassera och sprida sitt hat. En rätt de upplever sig.

Bland annat på-eldade av kändisar, media och politiker som ”förebilder”

https://www.theguardian.com/global/video/2016/oct/08/robert-de-niro-id-like-to-punch-donald-trump-in-the-face-video

http://nypost.com/2017/05/30/kathy-griffin-photographed-with-beheaded-trump/

http://www.cosmopolitan.com/politics/a6129330/celebrities-react-hate-tweets-donald-trump/

Även här i Sverige ser vi individer som sprider detta hat. Över hela världen faktiskt, finns de. De som skapar den atmosfär där en vänsterextremist finner stöd för att ta till en M4:a för att ”wipe out the republicans”.

Frågan är om det kommer att lugna ned sig nu efter detta attentat?

Det verkar kanske inte riktigt så. Tyvärr.

Istället för att sansa sig, ta ett brejk och backa verkar en del av hatarna istället gå till ännu hårdare motangrepp.

Det lär nog komma ett attentat till.

Många kommer att hoppas att det lyckas.

• Flash Gordon
    klyban skrev 2017-06-17 11:35:38 följande:

Jag tittade igen, hittar inget om 11månader i den artikeln.

Nä, men det har jag redan postat i ett annat inlägg.

Tar du intryck från fler ställen borde du redan veta vad som sagts - exempelvis att det inte finns något - och inte agera så upprört kring detta faktum..
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?