• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-06-15 11:40:02 följande:
    Fakenews/skröna:

www.snopes.com/covfefe-arabic-antediluvian/
    Som du kan läsa i texten bekräftas precis den förklaring jag visat på.

Det handlar om google translate och vad man får fram om man lägger in ordet där. Med eller utan apostrof.

Att sedan google translate eventuellt, enligt en lingvist, gjort en miss i sitt översättningsprogram är visserligen anledningen till att de (eventuellt) ändrat på det nu (vilket jag skrivit om) nu men det förändrar inte hur det gått till.

Och det intressanta är egentligen inte om covfefe exakt på bokstaven översätts till "I will stand up" utan hur Trumphatarna reagerat på det.
  • Flash Gordon
    klyban skrev 2017-06-15 16:05:59 följande:

Hade som slutat och kolla på det, så skulle jag klara av och säga det är över.
    Men dom har inte ens börjat skrapa på ytan.
    Såna här saker tar evigheter innan man är klara med.
    Men det är lite lustigt att R började med detta och anklaga til höger och vänster, men sen när de utsätts för det själva.
    Då verkar det inte lika roligt längre, varför denna dubbla standard?

"Who knew healthcare was extremly complicated, noone knew...".
    Detta har USA som president.

Detta har hålit på i 11 månader och alla huvudpersoner är hörda. Vissa flera gånger.

Det har kommit fram exakt noll.

Det finns ingen story.

Demokraterna vill förstås hålla i det så länge som möjligt men till och med de börjar istället hitta på andra historier att försöka störa POTUS och Republikanerna med. För att hålla igång motståndet med. Som denna stämning.
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-06-15 17:11:06 följande:
    De med lite humor och distans i alla fall.

Trumphatarna gjorde ju som vi såg här.

Höhö-ade att han var korkad och sedan fattade de inte att de blev trollade. Efteråt mest klädsam tystnad från dem.

JA, man fick vänta på någon hottentott som ingen vet och berätta vad Trump tror sig ha sagt.
    Risken är väl stor Trump inte ens vet själv.
    Det finns säkert en del Trumphatare som hoppade på denna.
    Men resten då?
    Kan inte vi kräva att få svar på detta tycker du, utan andra, tredjehands uppgifter(i bästa fall).

Även så blir man ingen Trumphatare för man ifrågasätter nått.
    Men av någon anledning vill en del skapa ett vi-mot-dom, och vad man inbillar sig uppnå med detta vet jag inte.
    Då det ofta slutar i katastrof sådant beteende, som nu även smittat över till Demokraterna och detta beteende.

• Flash Gordon
    klyban skrev 2017-06-15 17:30:38 följande:

JA, man fick vänta på någon hottentott som ingen vet och berätta vad Trump tror sig ha sagt.
    Risken är väl stor Trump inte ens vet själv.
    Det finns säkert en del Trumphatare som hoppade på denna.
    Men resten då?
    Kan inte vi kräva att få svar på detta tycker du, utan andra, tredjehands uppgifter(i bästa fall).

Även så blir man ingen Trumphatare för man ifrågasätter nått.
    Men av någon anledning vill en del skapa ett vi-mot-dom, och vad man inbillar sig uppnå med detta vet jag inte.
    Då det ofta slutar i katastrof sådant beteende, som nu även smittat över till Demokraterna och detta beteende.

Kräva ett svar?

Är det en så viktig fråga?

Du tror inte att NAFTA och Sydkinesiska sjön är viktigare saker att få svar på.

Snacka om att detta har blivit uppblåst långt bortom proportioner.
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-06-15 17:14:38 följande:
    Hur ska det kunna vara något annat än en "efterhandkonstruktion"?

Det är ett skämt av en snubbe som trollar sina hatare. Likt Pavlovs hundar reagerar de på misnta grej han gör.

Det rä inte "nödvändigt" alls. Det var ett retsamt skämt.

Det handlade inte om något viktigt politiskt och hade egentligen aldrig behövt uppmärksammas alls. Om det inte vore för Trumphatarna som förstås triggade igång.

Vet du inte vad efterhandskonstruktion menas menar du?
    Det gör man när man inser det blivit fel, och sen hittar man på nått nytt för dölja detta.
    Jag ser det som nonsens innan jag fått ordet förklarat av vederbörande, ser det som obefintlig chans att detta ska ske.
    För det verkar inte ha skett, för annars skulle du inte plockat upp okänd författare på denna.

Ett skämt som inte går att förstå utan rätt gedigna språkkunskaper, och det saknar de flesta i USA.
    Så nej, detta "skämt" flyger inte.
    Men vore skoj och veta när du fattade skämtet, och i en diskussion på typ FL, så du kan verifiera det att det var så bra skämt och direkt utan leta som en tok på internet.

• klyban
    Flash Gordon skrev 2017-06-15 17:21:51 följande:
    Som du kan läsa i texten bekräftas precis den förklaring jag visat på.

Det handlar om google translate och vad man får fram om man lägger in ordet där. Med eller utan apostrof.

Att sedan google translate eventuellt, enligt en lingvist, gjort en miss i sitt översättningsprogram är visserligen anledningen till att de (eventuellt) ändrat på det nu (vilket jag skrivit om) nu men det förändrar inte hur det gått till.

Och det intressanta är egentligen inte om covfefe exakt på bokstaven översätts till "I will stand up" utan hur Trumphatarna reagerat på det.

Jag kan skriva en text på internet och hävda han fick en hjärnblödning och Trump skulle ropa efter korv, men klarade inte av att stava.
    Och skrev detta, och sen påstår jag samma sak som du, vem har då rätt menar du?

Jag har lärt mig i Trump diskussioner, att Trump alltid har rätt, även när han har fel.
    Och här visar du detta med all tydlighet.
    Och ditt polariserande i att alla som ifrågasätter Trump´s beteende, och dessa är Trumphatare.
    Svårt och greppa vad du inbillar dig att uppnå med detta polariserande och vi-mot-dom retorik.
    Verkar som att idag så tänker man inget på R sidan, utan man bara agerar automatiskt.
    Och ifrån den grund man agerar är att Trump alltid har rätt, även när han har fel.

Och här är vi nu Skål

• klyban
    Flash Gordon skrev 2017-06-15 17:33:56 följande:
    Kräva ett svar?

Det blir det när du plockar upp fabulerade svar utan förankring.
    Trump satt denna nivå, så varför ska vi tänka på Sydkinesiska sjön då?
    Nej, hans narcissism är ju viktigare.
    Och sen sa han samma om Nordkorea, "Who knew it was complicated, noone knew...", är detta en president som har koll tycker du?
    och vi ska ha i åtanke att han pratat om Kim och Nordkorea ett antal ggr innan den kom.
    Men inte så illa som på Obamacare, där han lagt sig i detta i många år före.
    Men sen när det kommer till kritan, så vet han inte mycket om Obamacare.Detta återkommer i de flesta frågor har jag märkt, han har inte kompetens för posten.
    Och sen gör han misstaget att ha för många som inte har en aning om vad de håller på med i administrationen också.

Kommer bara acceptera förstahandsuppgifter på detta, och en som twittrar hela nätterna borde klara av och skriva xxx = yyy.
    Och ändå hinna med och prata om sydkineskiska sjön.
    Men vad det ska fylla för funktion vet jag inte, för han säger väl bara igen"...., noone knew it was complicated.".

• klyban
    Flash Gordon skrev 2017-06-15 17:26:00 följande:
    Detta har hålit på i 11 månader och alla huvudpersoner är hörda. Vissa flera gånger.

Det har kommit fram exakt noll.

Det finns ingen story.

Demokraterna vill förstås hålla i det så länge som möjligt men till och med de börjar istället hitta på andra historier att försöka störa POTUS och Republikanerna med. För att hålla igång motståndet med. Som denna stämning.

Hur ska man hållit på i 11 månader, när valpåverkan var för 7 månader sedan?
    Och att flertal av det man går över nu, först startades för i år.

Inte ens när man mer eller mindre tog Nixon med handen i kakburken, så tog det ett helt år innan Nixon insåg det var kört.
    Tänk då om han inte hade tagit detta beslut och avgå?
    Då hade det säkert tagit ett antal månader till om inte år.

Och sen har vi detta lilla aber också, man har ju inte sagt det är avslutat än.
    Och ryskt valpåverkan råder det noll tvivel om.

Men sen har vi andra lögner som att 3-5 miljoner utlänningar har lyckats registrera sig utan ens vara medborgare.
    Och sen alla dessa skulle ha röstat på demokrater.
    Och detta säger han för han inte vann popular vote.
    Här kan vi prata om humor, men såklart det är så en narcissist fungerar, så ingen humor alls faktiskt.
    Vad mer i den vevan, jo, det var mest besökande installationen någonsin när han man svor in han.
    Visade sig vara en av de sämre.

• klyban
    Flash Gordon skrev 2017-06-15 17:33:56 följande:
    Kräva ett svar?

Jo, lite, men ändrar inget.
  • nihka
    Konstatera skrev 2017-06-15 04:21:40 följande:
    Töntar
    Om man tar emot ersättningar från utländska regeringar utan att inhämta kongressens godkännande lägger man sig öppen för korruptionsmisstankar.

Trump fär vänja sig vid att en president inte står ovanför lagen och har sig själv att skylla.
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?