• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2017-06-15 07:12:07 följande:
    Ett typexempel på näthatet mot Trump.

Trump skriver en sak, hatarna reagerar med ryggmärgen och börjar håna - menar att killen är inte klok. Hahaha!

I själva verket var det ganska enkelt att få fram innebörden i "ordgåtan". För den som hade ett öppet och vänligt sinne. Men sådant har inte hatare. Mobbare. de utgick från sin egen världsbild när de spred sitt hån och väntade på sina ryggdunkar.

Trump skrev att de som behövde veta, visste. Vilket förmodligen stämmer.

Det var nämligen en utskift av ett arabiskt uttryck som betyde nåt i stil med "We stand firm", eller något sådant.
    Flash Gordon skrev 2017-06-15 07:32:45 följande:

Och fr den som vill ah en mer exakt förklaring till skämet (snubben har humor) så involverar det google translate:

"Its a JOKE you see. It is absolutely true that if you type cov 'fe fe into google translate arabic to english you get "I will stand up".

If you do "I will stand up" from english to arabic, you get You get ??? ??? sawf 'aqaf. When you hit the play audio button, you get "So f*ck off""

Hahahahaha! Tror du på allt galet någon snyter ut och kallar information?
  • Iarwain
    Flash Gordon skrev 2017-06-15 17:21:51 följande:
    Som du kan läsa i texten bekräftas precis den förklaring jag visat på.

Det handlar om google translate och vad man får fram om man lägger in ordet där. Med eller utan apostrof.

Att sedan google translate eventuellt, enligt en lingvist, gjort en miss i sitt översättningsprogram är visserligen anledningen till att de (eventuellt) ändrat på det nu (vilket jag skrivit om) nu men det förändrar inte hur det gått till.

Och det intressanta är egentligen inte om covfefe exakt på bokstaven översätts till "I will stand up" utan hur Trumphatarna reagerat på det.
    Tror du verkligen på det där själv?
  • sumot
    klyban skrev 2017-06-14 22:30:24 följande:

Dock såg vi en klar skillnad i klimatet och hur man pratar om presidenten efter Obama blev vald.

Och detta har fortsatt in med Trump, och kommer fortsätta efteråt också.

Ditt påstående om att det är en höna av en fjäder, innebär väl bara att du inte medveten om förändringen som skedde när USA fick en svart president.

Och den respekt man hade alltid för presidenten innan, var som bortblåst en bit in i hans period.

Och fortsätter vara som bortblåst med Trump.

Men bra konstruktiv kritik du hade

Det där hade inget att göra med det jag kommentera på. Vem sa att jag ville ge konstruktiv kritik.
  • Moderno
    Flash Gordon skrev 2017-06-15 10:35:53 följande:

Bisarrt och bissart. Jag tycker det är genialiskt. Dels ordlekar i två lager. Dels trolla hatarna utan att de ens fattar det.

Vem som löste gåtan vet jag inte men det låg ute på diverse forum. Det har väl kopierats från den ena till den andra.

Du kan googla den engelska text jag lagt in om du vill efterforska ursprunget.

Obekräftat så har ev google translate nu gjort om översättningen efter uppmärksamheten coh påpekandet att det möjligen inte var bokstavligt korrekt.

Jag har inte provat själv.

Det bisarra skulle ligga i att USAs konservative (?) president mitt i natten skulle skriva grova, runda ord i någon slags kodspråk på arabiska riktat till pressen...

Om jag inte trodde att det finns en annan förklaring (även om just den här var ganska festlig) skulla jag nog ändå säga att detta vore helt galet.
  • klyban
    sumot skrev 2017-06-15 23:17:03 följande:
    Det där hade inget att göra med det jag kommentera på. Vem sa att jag ville ge konstruktiv kritik.

Om du citerar ett inlägg av mig, och sen inbillar du dig att det inte det du kommentera, hur tänkte du där?
    Och nej, sarkasm inte din starka sida.
    Och varför postar du när du inte har nått och säga?
    Eller var det nått försök och få mig arg eller nått?
    I så fall har du kommit till fel person för sådana reaktioner.

• klyban
    Moderno skrev 2017-06-15 23:54:03 följande:
    Det bisarra skulle ligga i att USAs konservative (?) president mitt i natten skulle skriva grova, runda ord i någon slags kodspråk på arabiska riktat till pressen...

Om jag inte trodde att det finns en annan förklaring (även om just den här var ganska festlig) skulla jag nog ändå säga att detta vore helt galet.
    Haha, när man sätter det i den dagern, så blir ju det än mer bisarrare :p
  • Moderno
    klyban skrev 2017-06-16 00:10:42 följande:
    Haha, när man sätter det i den dagern, så blir ju det än mer bisarrare :p
    :)

När jag googlade hittade jag ett förslag från demokraterna att presidentens tweets borde sparas som offentliga kommunikationer (the "Covfefe Act"). Det är ett genialiskt förslag eftersom det bör leda till en något större eftertanke från presidenten i hur hen förhåller sig till sociala medier. Borde väl vara okontroversiellt även från republikanskt håll, kan man tycka.

I sammanhanget är det emellertid pressekreteraren Sean Spicer som bidrar till besynnerligheten. Uttrycket covfefe saknar uppenbart begriplig innebörd (det är helt enkelt en felskrivning). Det gjorde Trump klart på ett humoristiskt och självdistanserat sätt klart dagen efter ursprungstweetet. Spicer hade kunnat sagt att han inte hade mer information om detta, hellre än att virra in sig märkliga förklaringar och efterhandskonstruktioner om att det finns en hemlig innebörd som bara presidentens närmaste känner till. Inte undra på att händelsen fått sådan spridning.
  • Flash Gordon
    klyban skrev 2017-06-15 17:37:23 följande:

Vet du inte vad efterhandskonstruktion menas menar du?

Jo, emn "efterhandkonstuktion" kommer det att vara för dig oavsett vem som säger vad om det. Låtsas inte om annat. Det är din förutbestämda uppfattning. Utan nyans och reflektion.
    klyban skrev 2017-06-15 17:52:09 följande:

Nej, hans narcissism är ju viktigare.

Här har vi de där orvalen och  "argumentaionen" igen. Det som givit en miljö där en vänsterextremist finner stöd för att till slut gör verklighet av sitt löfte om att "wipe out the republicans".
    klyban skrev 2017-06-15 17:59:24 följande:

Hur ska man hållit på i 11 månader, när valpåverkan var för 7 månader sedan?

För att man började med dessa undersökningar i juli 2016.

Och nä, mnn har inte hittat något. Tre olika byråer (minst) har öppet sagt att det finns inget. Till och med Demokraterna börjar styra bort från frågan.

En extra-super-special-undersökare har nu tillsatts av kongressen för att grasnka granskningen. Han kommer att gå genom allt som man redan har gått genom och kommer med all sannolikhet att komma fram till samma resultat han också.

Allt detta hade du vetat om du hade informerat dig via andra källor än svenska media eller MSNBC/CNN/NYT/WP.

SEdan borde, i en normal värld, frågan vara död.

• Flash Gordon
    Moderno skrev 2017-06-15 23:54:03 följande:

Hela situationen är bisarr med ett Trump-hat coh en "rsist-movement" som för länge sedan spillt över alla anständighetens bräddar och nu till och med givit en (än så länge) nästan döds-skjutning av politiker.

Att i detta bisarra läge i en tweet driva med pressen och hatarna är förmodligen något som förnöjer Donald för stunden men som han sedan går vidare från.

Kvar står sedan hatarna och grubblar över vad som hände och kastar glåpord över POTUS.

Det var ett skämt. Killen har humor.

Men vissa fastnar på det.

Det är inte mer än så.
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?