• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 12:29:35 följande:
    Glad

Ingen aning vad detta betyder.
    Men antar du ser det som en exit i att inte berätta om det är Trump som ljuger eller inte.

• sumot
    nihka skrev 2017-06-17 12:14:53 följande:

Trump är president och därtill i USA, och som sådan är han en ständig måltavla. Det kommer med jobbet. Varför tror du annars att det permanent är ett så stort säkerhetspådrag kring presidenten? För att det egentligen inte behövs?

Trumps och Clintons presidentkampanj var den kanske smutsigaste i amerikansk historia. Vad trodde du skulle hända sen? Alla skulle plötsligt älska vinnaren? Trump är alltjämt enormt illa omtyckt av sina motståndare och även en del av hans supporters har börjat dra öronen åt sig. Han har misslyckats med att ena landet. Han har misslyckats med att ena sitt eget parti.

När en president därtill gör ett dåligt jobb är det fult att beskylla sina motståndare kollektivt för vad enstaka galningar gör.

Gör ett dåligt jobb? Enligt senaste undersökningen angående president Trumps popularitet så visade den 50% som tyckte han gjorde ett bra jobb. Majoriteten tycker alltså han sköter sig bra, eftersom under själva valet så var det ett bortfall med personer som inte rösta (han hade mindre än 50% som rösta på han). Så detta är ju verkligen positivt. Denna siffra har pendlat mellan ca 40-60 procent sedan han tillträdde som president. (källa Trumps Twitter).
  • Flash Gordon
    Iarwain skrev 2017-06-17 12:19:34 följande:
    Jag tänkte mest på att du bytte spår i vad som diskuterades för tillfället.

Jag vill gärna ha svar på mina frågor ovan innan jag går in och bemöter något annat;

Vilka två chefer från vilka två byråer är det som säger "att det inte finns något".
    Var i utskottförhöret säger Comey "att det inte finns något"?

Hur ser du på detta gentemot utskottsförhören med Bill Clinton?
    Vilket har/hade mer berättigande och varför?
    Jag diskuterar väl inte med dig exclusivt?

Normalt diskuterar jag inte med någon överhuvudtaget utan brukar mest lägga in nyheter och upplysningar.

Det är i bara klyban och KB som svarar på mina inlägg i dessa trådar. Och nu du i ett par inlägg.

Comey sa ett antal saker av vikt:

- Ryssland hade försökt störa valet.
    - Ryssland hade inte lyckats störa valet
    - Artikeln i NYT om samarbete Trump/Ryssland var felaktig "in main".
    - Trump var inte själv under utredning.

Så när vi talar moa tt det inte finns något så handlar det om "något" som är felaktigt. ATT det ahr funnits kontakter. Det är öppet.

Men de kontakter som HAR funnits mellan Trumps medarbetare och ryssar har alla varit av normal natur och inget man kunnat bygga ett fall på. Exempelvis ett ryskt besök i senaten där en av Trumps kommande medarbetare deltog i mottagningen. Eller Trumps försäljning av bostadrätter till ryska medborgare.

Vilke de två andra byråerna var kommer jag inte ihåg ocens h jag tänker ärligt talat inte föröka googla fam artikeln. Du får tro på det elle rinte. Det var vid någon typ av hearing eller intevju som gått lite under radarn för Comey/Sesssion-hearingen. Jag tror artikeln fanns i WT om du är intresserad.

I sak är det inget märkvärdigt.

Man hittar inget och Dems går vidare till nästa sak att försöka störa POTUS med.

Detta specifika ärende kommer att pågå till special-utredaren har utrett utredningen klart och då är det med all sannolikhet över. 
  • FDFMGA
    nihka skrev 2017-06-17 10:56:24 följande:
    Jepp. Trakasserierna i inboxen fortsätter.
    Testa att blocka och försegla blockeringen med Confefe. Skadar heller inte om du säger Hokus Potus Filiokus i samband med dettaSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • sumot
    klyban skrev 2017-06-16 15:20:23 följande:

Du valde dock citera mig, och sen skrev ditt innehållslösa, "uttömmande" "svar".

Och om vi ska börja diskutera dravel och slöseri(?), så göra en höna av en fjäder är inget mer en oneliner utan innehåll.

Och reflektera INGET i vad som skrevs, eller vad du inbilla dig.

Nä utan om man hävdar att en president överlag bör ifrågasättas pga ett enskilt uttalande, då är det definitivt att skapa en höna utav en fjäder. Du ställde dessutom frågan om han inte bör ifrågasättas pga den anledningen, som det vore självklart (visserligen inte till mig, men vi är på ett forum så alla får svara).

Sedan bytte du ämne och har snackat allmänt trams efter det?! Om du inte har något att kommentera angående det jag skrev, så varför kommentera. Åtminstone svara jag på din fråga och svaret behövde inte utvecklas mer än så (egentligen, men blev ju tvungen till det nu..).

Det är inte riktigt mitt problem att du inte har koll på vad du skriver och inte kan förstå en så pass enkelt kommentar som jag skrev till dig.
  • klyban
    sumot skrev 2017-06-17 12:41:54 följande:
    Gör ett dåligt jobb? Enligt senaste undersökningen angående president Trumps popularitet så visade den 50% som tyckte han gjorde ett bra jobb. Majoriteten tycker alltså han sköter sig bra, eftersom under själva valet så var det ett bortfall med personer som inte rösta (han hade mindre än 50% som rösta på han). Så detta är ju verkligen positivt. Denna siffra har pendlat mellan ca 40-60 procent sedan han tillträdde som president. (källa Trumps Twitter).

Twitter är ingen källa på såna här saker.

• klyban
    sumot skrev 2017-06-17 12:50:26 följande:
    Nä utan om man hävdar att en president överlag bör ifrågasättas pga ett enskilt uttalande, då är det definitivt att skapa en höna utav en fjäder. Du ställde dessutom frågan om han inte bör ifrågasättas pga den anledningen, som det vore självklart (visserligen inte till mig, men vi är på ett forum så alla får svara).

Sedan bytte du ämne och har snackat allmänt trams efter det?! Om du inte har något att kommentera angående det jag skrev, så varför kommentera. Åtminstone svara jag på din fråga och svaret behövde inte utvecklas mer än så (egentligen, men blev ju tvungen till det nu..).

Det är inte riktigt mitt problem att du inte har koll på vad du skriver och inte kan förstå en så pass enkelt kommentar som jag skrev till dig.

Vart skriver jag att jag hävdar detta?

Men nu när vi väl har den här, så är svaret att en president ska ifrågasättas oavsett om man heter Obama eller Trump.
    Varför någon ens inbillar sig nått annat vet jag inte.
    Dock ser vi detta med Trump så måste man klappa medhårs, både han själv och hans fans.

Såklart jag har koll på det jag skriver, och det bevisar du genom att vi saknar någon som helst argumentation om sak av dig.

• Iarwain
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 12:42:00 följande:

Flash Gordon skrev 2017-06-17 12:42:00 följande:
    Jag diskuterar väl inte med dig exclusivt?

Normalt diskuterar jag inte med någon överhuvudtaget utan brukar mest lägga in nyheter och upplysningar.

Det är i bara klyban och KB som svarar på mina inlägg i dessa trådar. Och nu du i ett par inlägg.

Så när vi talar moa tt det inte finns något så handlar det om "något" som är felaktigt. ATT det ahr funnits kontakter. Det är öppet.

Men de kontakter som HAR funnits mellan Trumps medarbetare och ryssar har alla varit av normal natur och inget man kunnat bygga ett fall på. Exempelvis ett ryskt besök i senaten där en av Trumps kommande medarbetare deltog i mottagningen. Eller Trumps försäljning av bostadrätter till ryska medborgare.

Vilke de två andra byråerna var kommer jag inte ihåg ocens h jag tänker ärligt talat inte föröka googla fam artikeln. Du får tro på det elle rinte. Det var vid någon typ av hearing eller intevju som gått lite under radarn för Comey/Sesssion-hearingen. Jag tror artikeln fanns i WT om du är intresserad.

I sak är det inget märkvärdigt.

Man hittar inget och Dems går vidare till nästa sak att försöka störa POTUS med.

Detta specifika ärende kommer att pågå till special-utredaren har utrett utredningen klart och då är det med all sannolikhet över. 

Hur får du det till "att det inte finns något"?
    Så det om två andra chefer i andra byråer är bara "snömos", eller?
    Då finns det inget att bemöta där.

Att specialutredaren snart lägger ner må vara hänt, men nu verkar han ju intresserad av att utreda Trump för möjligt övergrepp i rättssak.
    www.nytimes.com/2017/06/14/us/politics/mueller-trump-special-counsel-investigation.html

När vi nu rätt ut att du inte hade något på fötterna för dina uttalanden om utredningen så kan vi ta andra delen då:
    Hur ser du på detta gentemot utskottsförhören med Bill Clinton?
    Vilket har/hade mer berättigande och varför?
  • RMC

Ingen med en funkande hjärna tror att Trump vann valet på grund av Rysk inblandning, det handlar bara om att försöka kasta skit på Trump.

• Iarwain
    sumot skrev 2017-06-17 12:41:54 följande:
    Nja...

www.realclearpolitics.com/epolls/other/president_trump_job_approval-6179.html

34-50% approval i senaste mätningarna.

Den som säger 50% säger också 50% disapproval, så inte en enda visar på att "Majoriteten tycker ... han sköter sig bra"
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?