Trump som president :( vad händer nu?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?
Jag läste att Bidens totala röstandel just nu uppgår till 50,8 procent. Ingen utmanare till en sittande president har nått högre sedan Franklin D Roosevelt 1932. Det säger en del om Trumps stora misslyckande..
Fick ett meddelande från en bekant på FN uppdrag i Västsahara.
På ett ögonblick, utan förvarning, förändrades hela hotbilden och många års arbete raserades.
Man ska tusan inte sprida information som kan leda till krig via twitter...
Jag såg att Irans president delar er glädje över att Trump förlorade valet.
Förståeligt, då trumpens uppsägning av avtalet som gav en okey kontroll över anrikningen av kärnmaterial som kan leda till kärnvapen tillverkning försvann med uppsägningen.
Och vi vet alla varför trumpen attackerade Iran på det sättet och för att gynna egen olja över Irans, och fanns säkert någon mer agenda bakom.
Ett ologiskt uppsägande av avtalet var det helt klart.
Och hade detaljer varit problemet i avtalet, så hade det varit enklare och säga det och adressera dom problemen.
Det gjordes ju aldrig, och sen bli upprörd och gråtande man anrikar fel kärnmaterial är talande och hur ogenomtänkt det var.
Med tanke på att Trump hotade att bomba 50 kulturella världsarv i Iran så är det lätt att förstå deras glädje. Tyvärr tror jag inte något förändras med Biden. USA har överhuvudtaget inte förändrat sin politik de senaste 20 åren oavsett vem som varit president. Landet är i praktiken en militärdiktatur. Styret inte så olikt det man hade i Rom.
Uppgifter från insidan av White House gör gällande att Team Trump har uttryckt önskemål om att med militärens hjälp utlösa undantagstillstånd i stater där Trump förlorade valet.