• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 11:42:30 följande:
    Nä, men det har jag redan postat i ett annat inlägg.

Tar du intryck från fler ställen borde du redan veta vad som sagts - exempelvis att det inte finns något - och inte agera så upprört kring detta faktum..

Gud sa 7 månader, och gud ska vi lita på eller.
    Eller menar du Trump ljuger i sina twitter?

FBI gör ingen offentliga utredningar här, men man vet ändå Förvånad
    Hur får man ihop detta och innan man ens avslutat den ICKE offentliga utredningen.
    Och märk väl, jag lägger NOLL vikt på skuld här, utan det är bara att vi har inte den insynen som krävs för VERKLIGEN veta.

• Iarwain
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 11:39:54 följande:

Fler exempel på det hatiska klimat som Trumphatarna har skapat och som givit en av deras egna den moraliska styrkan att ta till terror och vapen:

www.local10.com/news/weird-news/teacher-who-s...

www.aol.com/article/news/2017/05/10/colorado-.../

www.dailymail.co.uk/news/article-4609508/Woma...

I skolor. På caféer. Överallt i samhället tar sig Trumphatarna friheten att trakassera och sprida sitt hat. En rätt de upplever sig.

Bland annat på-eldade av kändisar, media och politiker som ?förebilder?

www.theguardian.com/global/video/2016/oct/08/...

nypost.com/2017/05/30/kathy-griffin-photograp.../

www.cosmopolitan.com/politics/a6129330/celebr.../

Även här i Sverige ser vi individer som sprider detta hat. Över hela världen faktiskt, finns de. De som skapar den atmosfär där en vänsterextremist finner stöd för att ta till en M4:a för att ?wipe out the republicans?.

Frågan är om det kommer att lugna ned sig nu efter detta attentat?

Det verkar kanske inte riktigt så. Tyvärr.

Istället för att sansa sig, ta ett brejk och backa verkar en del av hatarna istället gå till ännu hårdare motangrepp.

Det lär nog komma ett attentat till.

Många kommer att hoppas att det lyckas.

Men varför byter du ämne?
    Vad har detta att göra med en eventuell FBI-utredning?
  • Flash Gordon
    Iarwain skrev 2017-06-17 11:58:21 följande:
    Men varför byter du ämne?
    Vad har detta att göra med en eventuell FBI-utredning?
    Trådens ämne är Trump - vad händer nu.

Det har ingeting med alla diverse utredningar som pågår att göra men håller sig till tråden ämne.

Mer här:

http://www.washingtontimes.com/news/2017/jun/15/congressional-staffers-boo-trump-unity-baseball-ga/

Alltså, inte ens vid minnsestunden för offren för attacken - på den baseballmatch det ahndlade om - kan vissa låta bli att sprida sitt hat. Till och med medarbetare i kongressen alltså. Som jobbar i samma korridorer som de skjutna.

Demokraterna som parti, och vänstern som rörelse, har en hel de att jobba med här.
  • Flash Gordon
    klyban skrev 2017-06-17 11:55:50 följande:

Gud sa 7 månader, och gud ska vi lita på eller.
    Eller menar du Trump ljuger i sina twitter?

FBI gör ingen offentliga utredningar här, men man vet ändå Förvånad
    Hur får man ihop detta och innan man ens avslutat den ICKE offentliga utredningen.
    Och märk väl, jag lägger NOLL vikt på skuld här, utan det är bara att vi har inte den insynen som krävs för VERKLIGEN veta.

Jag tror vi har nått så långt vi kan komma här.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 11:39:54 följande:

Fler exempel på det hatiska klimat som Trumphatarna har skapat och som givit en av deras egna den moraliska styrkan att ta till terror och vapen:

https://www.local10.com/news/weird-news/teacher-who-shot-water-gun-at-video-of-trump-gets-suspended

https://www.aol.com/article/news/2017/05/10/colorado-teacher-on-leave-after-trump-pinata-goes-viral/22079168/

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4609508/Woman-wearing-Trump-t-shirt-bullied-Starbucks-barista.html

I skolor. På caféer. Överallt i samhället tar sig Trumphatarna friheten att trakassera och sprida sitt hat. En rätt de upplever sig.

Bland annat på-eldade av kändisar, media och politiker som ?förebilder?

https://www.theguardian.com/global/video/2016/oct/08/robert-de-niro-id-like-to-punch-donald-trump-in-the-face-video

http://nypost.com/2017/05/30/kathy-griffin-photographed-with-beheaded-trump/

http://www.cosmopolitan.com/politics/a6129330/celebrities-react-hate-tweets-donald-trump/

Även här i Sverige ser vi individer som sprider detta hat. Över hela världen faktiskt, finns de. De som skapar den atmosfär där en vänsterextremist finner stöd för att ta till en M4:a för att ?wipe out the republicans?.

Frågan är om det kommer att lugna ned sig nu efter detta attentat?

Det verkar kanske inte riktigt så. Tyvärr.

Istället för att sansa sig, ta ett brejk och backa verkar en del av hatarna istället gå till ännu hårdare motangrepp.

Det lär nog komma ett attentat till.

Många kommer att hoppas att det lyckas.

Trump är president och därtill i USA, och som sådan är han en ständig måltavla. Det kommer med jobbet. Varför tror du annars att det permanent är ett så stort säkerhetspådrag kring presidenten? För att det egentligen inte behövs?

Trumps och Clintons presidentkampanj var den kanske smutsigaste i amerikansk historia. Vad trodde du skulle hända sen? Alla skulle plötsligt älska vinnaren? Trump är alltjämt enormt illa omtyckt av sina motståndare och även en del av hans supporters har börjat dra öronen åt sig. Han har misslyckats med att ena landet. Han har misslyckats med att ena sitt eget parti.

När en president därtill gör ett dåligt jobb är det fult att beskylla sina motståndare kollektivt för vad enstaka galningar gör.
  • Iarwain
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 12:10:52 följande:
    Trådens ämne är Trump - vad händer nu.

Det har ingeting med alla diverse utredningar som pågår att göra men håller sig till tråden ämne.

Mer här:

www.washingtontimes.com/news/2017/jun/15/cong.../

Alltså, inte ens vid minnsestunden för offren för attacken - på den baseballmatch det ahndlade om - kan vissa låta bli att sprida sitt hat. Till och med medarbetare i kongressen alltså. Som jobbar i samma korridorer som de skjutna.

Demokraterna som parti, och vänstern som rörelse, har en hel de att jobba med här.
    Jag tänkte mest på att du bytte spår i vad som diskuterades för tillfället.

Jag vill gärna ha svar på mina frågor ovan innan jag går in och bemöter något annat;

Vilka två chefer från vilka två byråer är det som säger "att det inte finns något".
    Var i utskottförhöret säger Comey "att det inte finns något"?

Hur ser du på detta gentemot utskottsförhören med Bill Clinton?
    Vilket har/hade mer berättigande och varför?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 12:10:52 följande:
    Tröttnar du aldrig på att helgonförklara Donald Trump? Är det bara för att han är höger? Jag är också höger. Tycker han sköter sitt ämbete dåligt och har en negativ verkan på USA och världen. Jag skulle lätt kunna dumpa honom på en ensam fråga som klimatfrågan, men han kladdar till det på många fler områden.
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2017-06-17 12:11:32 följande:
    Jag tror vi har nått så långt vi kan komma här.

Ja, om detta betyder du vägrar berätta vart i den texten det stod 11 månader, så finns det inget att diskutera mer.

Även så har du ett stort problem, och det är antingen ljuger du eller president Trump, kan förstå det är ett svårt val för dig.

Så även jag förstår att frågor och argument är för svåra för dig på denna(Tid och att utredningar inte är offentliga...), då du stoppar huvudet sanden och börjar prata om annat.
    Och säger dig inte vill svara mer, då du inte kan gå längre säger du.
    Jag har inga problem med botten med detta, har heller inga problem med att ha fel(om nu det råkar bli så).
    Men dock så finns inget av det du påstår och inte ens presidenten håller med dig.

• Flash Gordon
    klyban skrev 2017-06-17 12:24:19 följande:

Ja, om detta betyder du vägrar berätta vart i den texten det stod 11 månader, så finns det inget att diskutera mer.

Även så har du ett stort problem, och det är antingen ljuger du eller president Trump, kan förstå det är ett svårt val för dig.

Så även jag förstår att frågor och argument är för svåra för dig på denna(Tid och att utredningar inte är offentliga...), då du stoppar huvudet sanden och börjar prata om annat.
    Och säger dig inte vill svara mer, då du inte kan gå längre säger du.
    Jag har inga problem med botten med detta, har heller inga problem med att ha fel(om nu det råkar bli så).
    Men dock så finns inget av det du påstår och inte ens presidenten håller med dig.

Glad
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?