• Humlan88

Trump som president :( vad händer nu?

Verkar ju tyvärr som Att Trump blir president. Hur kommer detta påverka världen och Sverige?

• Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?
  • Konstatera
    nihka skrev 2017-06-15 22:53:50 följande:
    Om man tar emot ersättningar från utländska regeringar utan att inhämta kongressens godkännande lägger man sig öppen för korruptionsmisstankar.

Trump fär vänja sig vid att en president inte står ovanför lagen och har sig själv att skylla.
    Om man tar emot ersättningar får man utstå korruptionsmisstankar? Självklart är det så. Låt saken utredas. Skulle det visa sig att Trump är uppbackad av ryssarna så kommer jag kritisera honom. Stenhårt!

Men poäng var den att varje intelligent person måste se hyckleriet i detta. Demokraterna hade ställde upp med den MEST utländskt sponsrade presidentkandidaten i amerikansk historia. 

Inte såg jag dessa 190 demokrater gnälla på detta faktum. 

Till skillnad från dig faller jag inte för ett så pass simplictiskt politiskt spel som vi nu ser demokraterna utspela.
  • klyban
    Konstatera skrev 2017-06-21 19:42:40 följande:
    Om man tar emot ersättningar får man utstå korruptionsmisstankar? Självklart är det så. Låt saken utredas. Skulle det visa sig att Trump är uppbackad av ryssarna så kommer jag kritisera honom. Stenhårt!

Men poäng var den att varje intelligent person måste se hyckleriet i detta. Demokraterna hade ställde upp med den MEST utländskt sponsrade presidentkandidaten i amerikansk historia. 

Inte såg jag dessa 190 demokrater gnälla på detta faktum. 

Till skillnad från dig faller jag inte för ett så pass simplictiskt politiskt spel som vi nu ser demokraterna utspela.

I denna fråga är det helt ointressant om det är Ryssar eller inte.
    Kan du berätta hur detta utländska valbidrag gick till, och här accepteras bara källor som svar.
    Och sen får vi se hur bra källor dessa i sin tur har.

En annan intressant sak, det var när Obamacare lades fram som förslag.
    Och den retorik man använde då ifrån R, Där de sa att män satt i mörka rum och bestämde utan någon visste nått.
    Och de sa att stressades fram.
    De hade 12st öppna "förhör"(kommer inte ihåg vad man kallar dessa möten".
    Då höll på i 11månader, vilken stress :p

Och under tiden har R sagt hela tiden att man ska ERSÄTTA Obamacare(7år).
    Men när det kom till kritan och de vann presidentvalet, då hade man inte ens en ram till ett förslag.
    Och nu vägrar man ens diskutera fråga offentligt(Senaten ENS EN GÅNG(hitintills).
    Och Mitch Mcconnell säger vi ska göra detta så snabbt det någonsin går.

WHAT???????????
    Har du glömt vad du sa innan?
    När man hade 12 möten och 11månader.

• Mirja von Beau

Seriöst alltså? Någon här skrev att Trump i enbart några veckor har åstadkommit mer än andra i 4 år.

Vad har Trump hittills åstadkommit med? Huruvida påverkar hans agerande den svenska politiken? 

• Mirja von Beau

Att skriva på diverse dekreter som tydligen inte ens godkännas av US- justisen? Att vilja bygga en mur till Mexiko som Mexiko ska betala? Att uttala sig om att klimat problematiken är ett chinesiskt påhitt och säga upp Klimatkonventionen som tidigast slutar om 3 år? Och då vill jag inte ens prata om diverse CIA resp FBI utredningar.

Seriöst. Vad har den mäktigaste mannen i världen gjort för att kunna den svenska politiken?

• FDFMGA
    Mirja von Beau skrev 2017-06-22 10:50:50 följande:
    Att skriva på diverse dekreter som tydligen inte ens godkännas av US- justisen? Att vilja bygga en mur till Mexiko som Mexiko ska betala? Att uttala sig om att klimat problematiken är ett chinesiskt påhitt och säga upp Klimatkonventionen som tidigast slutar om 3 år? Och då vill jag inte ens prata om diverse CIA resp FBI utredningar.

Seriöst. Vad har den mäktigaste mannen i världen gjort för att kunna den svenska politiken?
    Trump är inget isolerat fenomen utan en del av global antiglobal trend. Man misstror medierna som är folkets eller nationens fiender, man misstror att klimatförändringarna orsakats av människan, skillnaden mellan sant och falskt är underordnat ändamålet, man betonar nationalismen men misstror internationellt samarbete. Invandringen/invandrarna i kombination med den pk-eliten kan förklara i stort sett alla samhällsproblem.

Det är ingen tillfällighet, tror jag, att högerpopulismens tillbakagång i Europa sammanfaller med Trumpepoken i USA. Vi sitter liksom på första parkett och kan se hur fullständigt gallet Trump beter sig och karikatyren på högerpopulism och narcissism han spelar upp blir till ett representativt exempel på högerpopulism.

Ibland är det inte fel att vi har en tendens att generalisera utifrån ett enskilt exempelSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Flash Gordon
    Iarwain skrev 2017-06-21 19:29:57 följande:
    Du har en vana att länka till "opinion pieces" och säger att "NYT kallar det" etc,

Det är inte New York times som kallar det något, det är författaren av artikeln.
    Källkritik...
    Det är nog rätt vanligt att man skriver saker osm att: "Aftonbladet påstår ..." och "SVT påstår ..." osv och de fletsa klarar av att förstå att det finns en person bakom texten.
  • Mirja von Beau
    FDFMGA skrev 2017-06-22 11:06:23 följande:
    Trump är inget isolerat fenomen utan en del av global antiglobal trend. Man misstror medierna som är folkets eller nationens fiender, man misstror att klimatförändringarna orsakats av människan, skillnaden mellan sant och falskt är underordnat ändamålet, man betonar nationalismen men misstror internationellt samarbete. Invandringen/invandrarna i kombination med den pk-eliten kan förklara i stort sett alla samhällsproblem.

Det är ingen tillfällighet, tror jag, att högerpopulismens tillbakagång i Europa sammanfaller med Trumpepoken i USA. Vi sitter liksom på första parkett och kan se hur fullständigt gallet Trump beter sig och karikatyren på högerpopulism och narcissism han spelar upp blir till ett representativt exempel på högerpopulism.

Ibland är det inte fel att vi har en tendens att generalisera utifrån ett enskilt exempelSolig
    Nja, vadå enskilt exempel. Pratar vi nu Trump eller ej?
  • FDFMGA
    Mirja von Beau skrev 2017-06-22 11:24:15 följande:
    Nja, vadå enskilt exempel. Pratar vi nu Trump eller ej?
    Ja, på sätt och vis är ju Trumps USA ett enskilt exempel.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • klyban
    Mirja von Beau skrev 2017-06-22 10:34:12 följande:
    Seriöst alltså? Någon här skrev att Trump i enbart några veckor har åstadkommit mer än andra i 4 år.

Vad har Trump hittills åstadkommit med? Huruvida påverkar hans agerande den svenska politiken? 

Inte mycket, det mesta har handlat och ta bort saker, och hur svårt är det emot göra nytt?
    Och sen Muslimbannet som ansågs olagligt, det gav dom upp.
    Får nog tillstå och säga det mycket prat, lite verkstad.

• klyban
    Flash Gordon skrev 2017-06-22 11:22:20 följande:
    Det är nog rätt vanligt att man skriver saker osm att: "Aftonbladet påstår ..." och "SVT påstår ..." osv och de fletsa klarar av att förstå att det finns en person bakom texten.

Det finns ofta källhänvisningar, så om du struntar i dessa.
    Så kan man påstå det du nu gör.

Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?