• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • UndrandeSökare
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-03-08 08:12:31 följande:

Hej, varför är IVF inget alternativ? 

Förstår iaf PRECIS hur du känner. Frustrationen, att vara less på sex. Min sambo känner av den med. Vi har haft sex varje dag i en vecka och när glada gubben (ÄL-test) äntligen dök upp, så kunde han inte komma. Sista chansen idag och det går inte. (Skrev precis om detta i en annan tråd). Psykologisk blockering. Så jävla synd. Då missar vi chansen för psykologiska pressen. va fan.

Kan ni inte pröva igen ikväll?
  • Mumin4

Jag har börjat blöda lite idag. Men inte som vanligt. Annan känsla och först lite lite rosa och nu lite brunt/rostfärgat.

Illamående, yr, molvärk i två veckor ca...

Vad tror ni? Kan jag göra gravtest trots att jag blöder? Tacksam för svar

• UndrandeSökare
    Mumin4 skrev 2019-03-08 10:21:03 följande:

Jag har börjat blöda lite idag. Men inte som vanligt. Annan känsla och först lite lite rosa och nu lite brunt/rostfärgat.

Illamående, yr, molvärk i två veckor ca...

Vad tror ni? Kan jag göra gravtest trots att jag blöder? Tacksam för svar

Ja, du kan göra gravtest även om du blöder.

Eller ta blodprov och mät hcg via tex Werlabs.se eller Blodkollen.se
  • Mumin4
    UndrandeSökare skrev 2019-03-08 16:03:11 följande:

Ja, du kan göra gravtest även om du blöder.

Eller ta blodprov och mät hcg via tex Werlabs.se eller Blodkollen.se

Hur funkar det med blodprov?
  • UndrandeSökare
    Mumin4 skrev 2019-03-08 16:47:57 följande:

Hur funkar det med blodprov?

Man går in på www.werlabs.se eller Blodkollen.se och klickar i de prov man vill ta, väljer det provtagningsställe man vill ta provet på i listan på hemsidan. Sen betalar man via hemsidan och tidigast nästa vardag går du och tar blodprovet. Sen får du ett sms när provsvaret är klart. Du loggar då in på sidan ich läser provsvaret direkt på skärmen. Jättesmidigt.

Hcg ska dubblera sig varannan dag om det är normalt, så du får ta flera blodprov några dagar efter varandra så man ser hur det utvecklas.
  • Mumin4
    UndrandeSökare skrev 2019-03-08 17:03:01 följande:

Man går in på www.werlabs.se eller Blodkollen.se och klickar i de prov man vill ta, väljer det provtagningsställe man vill ta provet på i listan på hemsidan. Sen betalar man via hemsidan och tidigast nästa vardag går du och tar blodprovet. Sen får du ett sms när provsvaret är klart. Du loggar då in på sidan ich läser provsvaret direkt på skärmen. Jättesmidigt.

Hcg ska dubblera sig varannan dag om det är normalt, så du får ta flera blodprov några dagar efter varandra så man ser hur det utvecklas.

Okej, tack! Ska kanske testa det.
  • Anonym (Smurfwen)
    UndrandeSökare skrev 2019-03-08 08:48:40 följande:
    Kan ni inte pröva igen ikväll?
    Vi testade igen morgonen efter glada gubben, men det gick inte då heller för honom. Det var för mkt press sade han.

Mitt på dagen hade ägglossningstestet ingen glad gubbe längre (rund ring). Tror  jag har väldigt kort tid innan ägget släpper. På kvällen orkade vi inte.

Men jag känner att processen är en lärdom och jag inser att man kan inte pressa varandra för mkt i detta, man måste ta hand om varandra.
  • brallison
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-03-09 09:13:54 följande:
    Vi testade igen morgonen efter glada gubben, men det gick inte då heller för honom. Det var för mkt press sade han.

Mitt på dagen hade ägglossningstestet ingen glad gubbe längre (rund ring). Tror  jag har väldigt kort tid innan ägget släpper. På kvällen orkade vi inte.

Men jag känner att processen är en lärdom och jag inser att man kan inte pressa varandra för mkt i detta, man måste ta hand om varandra.
    Just av den anledning har jag aldrig berättat för min man när jag hade ÄL (testat bara med 1 förpackning egentligen bara för att ta reda på att jag har ÄL öht nu), utan förförde honom då jag tyckte det var dags
  • Anonym (Smurfwen)
    brallison skrev 2019-03-09 09:19:34 följande:
    Just av den anledning har jag aldrig berättat för min man när jag hade ÄL (testat bara med 1 förpackning egentligen bara för att ta reda på att jag har ÄL öht nu), utan förförde honom då jag tyckte det var dags
    Vad smart du är! Så ska jag också börja göra!  
  • brallison
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-03-09 09:33:06 följande:
    Vad smart du är! Så ska jag också börja göra!  
    Lycka till!Flört
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.