• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (stress)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-04-13 18:16:51 följande:
    Tack!

Hur går det för dig?

Det går bra. Efter 3 år utan nåt, ett IVF försök så blev jag gravid naturligt trots att det inte skulle vara direkt möjligt. 

jag fyller 40 år i år och jag är nu i v 19...orolig som tusan eftersom jag typ "vet" att detta är vår enda och sista chans till en bebis, men jag hoppas och tror att det ska fortsätta gå bra.

Inväntar RUL om 1.5 v så då får vi se.

• Anonym (Sanna)
    Anonym (stress) skrev 2019-04-13 18:21:44 följande:

Det går bra. Efter 3 år utan nåt, ett IVF försök så blev jag gravid naturligt trots att det inte skulle vara direkt möjligt. 

jag fyller 40 år i år och jag är nu i v 19...orolig som tusan eftersom jag typ "vet" att detta är vår enda och sista chans till en bebis, men jag hoppas och tror att det ska fortsätta gå bra.

Så spännande med rul snart. Verkligen en lycka att ni lyckades naturligt trots alla odds emot er.
  • Anonym (Smurfwen)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-04-13 17:57:08 följande:
    Jag tog ett test - negativt! Och sen kom mensen.
    Nej vad trist! Stor kram. Hjärta

Men en kompis till mig har sagt att hon alltid blir gravid på när hon semester, det är som kroppen slappnar av mer då. 

Kanske din lycka är runt hörnet? I maj blir det fint och man är gladare.

Kramar
  • Anonym (Smurfwen)
    Anonym (stress) skrev 2019-04-13 18:21:44 följande:

Coolt! jag tror det kommer gå vägen!
  • UndrandeSökare
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-04-13 20:37:19 följande:

Nej vad trist! Stor kram. 

Men en kompis till mig har sagt att hon alltid blir gravid på när hon semester, det är som kroppen slappnar av mer då. 

Kanske din lycka är runt hörnet? I maj blir det fint och man är gladare.

Kramar

Att man blir gravid när man är på semester kan också bero på att man kan ha D-vitaminbrist. Ifall det är solsemester utomlands vi pratar om?
  • Anonym (Smurfwen)
    UndrandeSökare skrev 2019-04-13 21:43:21 följande:
    Att man blir gravid när man är på semester kan också bero på att man kan ha D-vitaminbrist. Ifall det är solsemester utomlands vi pratar om?
    När jag tänker efter tror jag det främst var när hon var ledig. Dvs ibland solsemester ibland i Sverige. 
  • Anonym (Sanna)

En läkare sa till mig en gång att man är som mest fertil på sommaren. Frågade inte desto mer, men tänker att allt är ju roligare på sommaren, och är man ledig har man ju oftast mer tid och lust för sex.

• Anonym (Smurfwen)

Ja precis! Loppet är inte kört. 

Sommaren är runt hörnet.

• Babycakes79

Kommer inte ihåg om jag skrivit här eller inte. Jag är 39 år (40 i juni!), och planerar ett tredje barn. Har två barn från ett tidigare förhållande och hade inga tankar på att skaffa fler. Sen blev jag blixtförälskad och nu vill vi inget hellre än att få ett barn ihop. Vi började försöka förra månaden och gör ett nytt försök nu. Jag vet att det kan ta lång tid men jag håller tummarna.
    Blev gravid lätt de andra gångerna men det var ju några år sen och med en annan man. Sen blir man ju livrädd när man läser all statistik!

Hoppas gör jag i alla fall!

• Babycakes79

Kommer inte ihåg om jag skrivit här eller inte. Jag är 39 år (40 i juni!), och planerar ett tredje barn. Har två barn från ett tidigare förhållande och hade inga tankar på att skaffa fler. Sen blev jag blixtförälskad och nu vill vi inget hellre än att få ett barn ihop. Vi började försöka förra månaden och gör ett nytt försök nu. Jag vet att det kan ta lång tid men jag håller tummarna.
    Blev gravid lätt de andra gångerna men det var ju några år sen och med en annan man. Sen blir man ju livrädd när man läser all statistik!

Hoppas gör jag i alla fall!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.