• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Nykär15
    nypan78 skrev 2019-05-02 14:15:19 följande:

Jag har 0.8 men man kollar alltid med UL också. Nu fick jag positivt på digitala också så man ska aldrig ge upp. 20:e maj vet jag mer

Stort grattis!!
  • Babycakes79

Fick mensen igår så känner mig nedstämd som sjutton.

Fyller 40 i år och sambon är 35, har två barn sen innan och min sambo har inga. Stora drömmar om ett gemensamt.

Det här blir tredje försöket.

Nästa BIM 1/6

• Anonym (Sanna)
    Babycakes79 skrev 2019-05-05 12:18:21 följande:

Fyller 40 i år och sambon är 35, har två barn sen innan och min sambo har inga. Stora drömmar om ett gemensamt.

Nästa BIM 1/6

Kram. Det är så trist när mensen kommer. Hoppas maj blir er månad istället.

Själv inväntar jag (inte) bim. Tror inte det här tagit dig denna gång.
  • nypan78
    Anonym (Sanna) skrev 2019-05-02 14:19:08 följande:

Grattis!

Har ni försökt länge nu?

Gjort 2 ivf och en insättning sedan dec 18. Idag är officiell testdag och jag testade igen. Klinikens test bara svaaagt positiv. Orolig att det förshinner...
  • Babycakes79
    Anonym (Sanna) skrev 2019-05-05 17:16:25 följande:

Kram. Det är så trist när mensen kommer. Hoppas maj blir er månad istället.

Själv inväntar jag (inte) bim. Tror inte det här tagit dig denna gång.

Jag håller tummarna att det tagit sig för er! Hade glömt bort hur stressigt det här är, huvudet snurrar hela tiden. Dom andra två kom till på första försöket så blir lite nojig nu. Å andra sidan så är jag äldre och har en ny kille så man vet aldrig. Men det skulle vara en sån dröm.

Håller tummar o tur för er skull!!
  • nypan78
    Babycakes79 skrev 2019-05-05 20:02:26 följande:

Jag håller tummarna att det tagit sig för er! Hade glömt bort hur stressigt det här är, huvudet snurrar hela tiden. Dom andra två kom till på första försöket så blir lite nojig nu. Å andra sidan så är jag äldre och har en ny kille så man vet aldrig. Men det skulle vara en sån dröm.

Håller tummar o tur för er skull!!

Sjukt jobbigt. När man är 40 och inte har så bra odds...jämförde de två digitala också från i fredags och idag. Både visade 1-2 v

• Lindsey77
    Babycakes79 skrev 2019-05-05 12:18:21 följande:

Nästa BIM 1/6

Tråkigt, men men du kan ha många försök kvar. :) Jag blev gravid efter 14 månader. Under den tiden fick jag dessutom fyra tidiga missfall. Nu är jag gravid i vecka 29+3. Jag fyller snart 42 år. Så det var lite segt att bli gravid på äldre dagar, men det gick till slut.
  • Babycakes79
    Lindsey77 skrev 2019-05-06 09:52:17 följande:
    Tråkigt, men men du kan ha många försök kvar. :) Jag blev gravid efter 14 månader. Under den tiden fick jag dessutom fyra tidiga missfall. Nu är jag gravid i vecka 29+3. Jag fyller snart 42 år. Så det var lite segt att bli gravid på äldre dagar, men det gick till slut.
    Vad härligt att du är gravid! Jag förstår att det kan ta lite tid, hade glömt bort hur insnurrad man blir av allt det här. Önskar att man bara kunde "stänga av" och vara lite mer avslappnad och "ta det som det kommer", men halvt neurotisk som man är så är det svårt (: I alla fall mellan ÄL och mens.

Har du gjort nåt för att öka chanserna?

• Lindsey77
    Babycakes79 skrev 2019-05-06 13:23:35 följande:

Vad härligt att du är gravid! Jag förstår att det kan ta lite tid, hade glömt bort hur insnurrad man blir av allt det här. Önskar att man bara kunde "stänga av" och vara lite mer avslappnad och "ta det som det kommer", men halvt neurotisk som man är så är det svårt (: I alla fall mellan ÄL och mens.

Har du gjort nåt för att öka chanserna?

Jag har provat diverse saker. Men jag gjorde lite tester hos Werlabs och det visade sig att mitt TSH värde låg på 3,5. I fertilitetssammanhang ska det helst ligga under 2,0. Men enligt vårdcentral är 3,5 normalt. Läste då att man kan sänka det med zink. Blev gravid 6 mån efter att jag börjat med dem. Inga missfall efter jag började med dem. På inskrivningen hade jag ett värde på 1,9. Mitt största problem är inte att bli gravid, utan att inte få missfall. Jag provade även en massa progesteoronkräm. Vem vet om det har hjälpt eller om jag behållt denna grav ändå. Kan även berott att de andra äggen hade kromosomfel då äggen ska utvecklas vidare 10 dagar efter befruktningen, och de utvecklades inte i mitt fall. Har fått fyra missfall i exakt vecka 4+3. Till slut kom guldägget. :) Trots att det verkade hopplöst... efter de fyra missfallen trodde jag att det var kört. Men man ska veta att efter 40 slutar många graviditeter i missfall, så är ett av tio ägg bra är det ju bara att försöka om och om igen.

Så fortsätt bara, mycket som ska klaffa för att det ska bli ett barn. :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.