• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (stress)
    Babycakes79 skrev 2019-04-15 09:10:56 följande:

Kommer inte ihåg om jag skrivit här eller inte. Jag är 39 år (40 i juni!), och planerar ett tredje barn. Har två barn från ett tidigare förhållande och hade inga tankar på att skaffa fler. Sen blev jag blixtförälskad och nu vill vi inget hellre än att få ett barn ihop. Vi började försöka förra månaden och gör ett nytt försök nu. Jag vet att det kan ta lång tid men jag håller tummarna.
    Blev gravid lätt de andra gångerna men det var ju några år sen och med en annan man. Sen blir man ju livrädd när man läser all statistik!

Hoppas gör jag i alla fall!

Har precis samma historia som du, förutom att vi började försöka när jag var runt 37. Jag hade jättelätt att bli gravid innan men nu tog det en jäkla tid. Tänkte att jag nog började bli för gammal...min mamma kom i klimakteriet redan när hon var 43 så tänkte att det kanske var ärftligt och att jag var i nån slags förklimakterie...

Men efter 2 års försök så ringde vi fertilitetsenheten. Visade sig att jag var "friskt" och inte nära klimakteriet ännu. Jag hade normala äggreserver för min ålder osv. Det visade sig att mannen hade slöa och få spermier och vi blev godkända för IVF. Gjorde ett försök i höstas som sket sig.

Sedan blev jag naturligt gravid i december, fast vi inte trodde det skulle vara möjligt! :) Så allt GÅR. Kändes som om vi slappnade av då när vi skulle få hjälp liksom. Vi bara tänkte att ja ja, det kommer aldrig gå naturligt så vi kan lika gärna skita i det! Så försök om det går att slappna av och ta det för var det är :) Stort lycka till!

• Mawie

Fick en smiley äntligen i torsdags men bara den dagen, har haft som ilande hugg på höger sida i lördags och vänster sida i dag. Förra månaden hade jag en menscykel på 44 dagar och fick inget utslag på någon äl.

Blir fundersam om ägglossningen uteblev trots smiley, tempar också och tempen hade höjts från 36.6 till 37.1.

Hoppas inte på så här långa cyklar, det blir lååång väntan först till äl och sen till bim.

Har fått svar att vi inte kommer få någon hjälp från rmc att bli gravida. Känns tufft efter allt som hänt men man får inte ge upp om man verkligen vill något.

Ängeldotter 6/9-18
  • UndrandeSökare
    Mawie skrev 2019-04-15 16:40:28 följande:

Fick en smiley äntligen i torsdags men bara den dagen, har haft som ilande hugg på höger sida i lördags och vänster sida i dag. Förra månaden hade jag en menscykel på 44 dagar och fick inget utslag på någon äl.

Blir fundersam om ägglossningen uteblev trots smiley, tempar också och tempen hade höjts från 36.6 till 37.1.

Hoppas inte på så här långa cyklar, det blir lååång väntan först till äl och sen till bim.

Har fått svar att vi inte kommer få någon hjälp från rmc att bli gravida. Känns tufft efter allt som hänt men man får inte ge upp om man verkligen vill något.

Jag läste i en annan tråd för flera veckor sen att du inte får hjälp via RMC pgr att du fyllt 40 år.

Men ni kan ju fortfarande kontakta IvfFalun och Carl von Linnekliniken i Uppsala. Har du gjort det?

Du sa att du hade kontaktat Fertilitetplus i Stockholm, om jag tipsade dig om, har ni varit dit och pratat med Marie ang immunmediciner nu?
  • Mawie

Läste att på Carl von linne ska man inte fyllt 39 år.

Känner att pengarna måste finnas, behöver få med min man i detta, har precis grälat Vill att han ska läsa mer ta reda på mer saker vill känna att det sker mer tillsammans

Vi fixar varje helg i sommarstugan och renoverar upp den så vi kan sälja den till midsommar, behöver få ihop pengar till det här, gravsten till dottern och fiber som ska grävas för 25000kr,

En konsultation i Stockholm får det nog bli att börja med.

Ängeldotter 6/9-18
  • Anonym (Sanna)
    Mawie skrev 2019-04-15 19:36:45 följande:

Känner att pengarna måste finnas, behöver få med min man i detta, har precis grälat Vill att han ska läsa mer ta reda på mer saker vill känna att det sker mer tillsammans

Vi fixar varje helg i sommarstugan och renoverar upp den så vi kan sälja den till midsommar, behöver få ihop pengar till det här, gravsten till dottern och fiber som ska grävas för 25000kr,

Livet pågår och det behövs alltid pengar till annat. Känner själv att det är mycket pengar. Skulle bara tipsa dig om Livio ivf klinik som finns på flera olika ställen i Sverige och har åldersgräns 43. Kolla om det är samma på den i Stockholm. Jag blev så glad när jag upptäckte det för jag har trott att tex. ivf inte är ett alternativ pga min ålder. Jag fyller ju 42 i år.
  • Anonym (Sanna)
    Babycakes79 skrev 2019-04-15 09:10:56 följande:

Kommer inte ihåg om jag skrivit här eller inte. Jag är 39 år (40 i juni!), och planerar ett tredje barn. Har två barn från ett tidigare förhållande och hade inga tankar på att skaffa fler. Sen blev jag blixtförälskad och nu vill vi inget hellre än att få ett barn ihop. Vi började försöka förra månaden och gör ett nytt försök nu. Jag vet att det kan ta lång tid men jag håller tummarna.

Blev gravid lätt de andra gångerna men det var ju några år sen och med en annan man. Sen blir man ju livrädd när man läser all statistik!

Hoppas gör jag i alla fall!

Välkommen! Hoppas det går lika lätt som tidigare denna gång. Det kan ju gå.

För oss har det alltid tagit längre tid, det normala för oss liksom, men nu är vi snart uppe i tre år. Vet inte om vi missat ägglossningen många gånger, haft för lite sex eller om åldern tagit ut sin rätt. Jag har ägglossning och mens som en klocka, proverna ser bra ut, livmodern och äggstockarna likaså. Jag skulle behöva gå ner i vikt för att optimera chanserna. För oss gäller det att pricka in guldägget eller göra ivf. Jag slutar inte hoppas men det är tungt mellan varven.
  • UndrandeSökare

Om du vill att mannen ska få mer info.

Ett bra tips kan vara att köpa boken "is your body babyfriendly" av Alan E Beer på Bokus.

Jättebra att läsa själv och ge till mannen att läsa.

I dén kan du läsa om immunproblem och immunmediciner inkl Trombyl, Fragmin, kortison, dropp etc.

En immunutredning genom Dr Dimitri i Aten kostar ca 20.000kr. Du hittar mer info på www.fertilitetsguiden.com samt i Atentråden.

IvfFalun har max 42år som gräns.

Jag kan rekommendera att du köper boken "is your body babyfriendly" av Alan E Beer på Bokus.Bra att läsa själv och att ge till mannen att läsa. Berättar allt om immunproblem och vilka mediciner som kan hjälpa inkl Trombyl, Fragmin, kortison, dropp etc
  • Anonym (Sanna)

Här är det snart dags för äl. Håll tummarna april är vår lyckosamma månad.

Hur går det för andra?

• Anonym (43+ önskar sladdis)
    Mawie skrev 2019-04-26 22:54:13 följande:

Plussade nyss

Stort grattis!

Håller tummarna
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.