• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (Smurfwen)
    UndrandeSökare skrev 2019-03-28 07:54:35 följande:
    För de som vill få tag på Donaferty:

Kronans Apotek ska sluta sälja Donaferty så varan är borttagen från deras hemsida, men det finns fortfarande några Apotek som går det kvar. Man får ringa deras kundtjänst för att få veta på vilka Apotek man fortfarande kan hitta det på.

Apotea.se och Meds.se säljer också Donaferty, tryck på Bevakaknappen och skriv in din e-postadress så får du e-post när de har varan inne igen.

Annars kan man köpa den Engelska motsvarigheten till Donaferty som heter inofolic på nätet, googla på inofolic så hittar du !
    Kanon! Tack för all info!

Kollade den engelska varianten, den verkade sakna vissa beståndsdelar som fanns i Donaferty dock. Kan det stämma?
  • UndrandeSökare
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-03-28 21:21:10 följande:
    Kanon! Tack för all info!

Kollade den engelska varianten, den verkade sakna vissa beståndsdelar som fanns i Donaferty dock. Kan det stämma?
    Är det den engelska sorten du ska köpa, så är det denna du ska beställa, det är dospåsar som löses upp i vatten, 1 påse morgon och 1 påse på kvällen precis som man gör med Donaferty.

inofolic.org.uk/products/

Ska du beställa från England så snabba dig på bara, för när Brexit väl trätt i kraft så kommer det bli tullavgifter och sånt på det man beställer från England.
  • Anonym (Smurfwen)
    UndrandeSökare skrev 2019-03-28 22:02:26 följande:
    Är det den engelska sorten du ska köpa, så är det denna du ska beställa, det är dospåsar som löses upp i vatten, 1 påse morgon och 1 påse på kvällen precis som man gör med Donaferty.

inofolic.org.uk/products/

Ska du beställa från England så snabba dig på bara, för när Brexit väl trätt i kraft så kommer det bli tullavgifter och sånt på det man beställer från England.
    Jo men jag tänkte på innehållet av substanserna. Verkar inte vara exakt samma.

Det är dock ej jag som ska beställa.

Bra med länkar för folk som vill ha dock. 
  • Anonym (Sanna)

Är ni öppna mot andra om er barnlängtan och att ni försöker? Är det någon som har synpunkter pga er ålder?

Jag har inte berättat till mina vänner. De är för länge sedan färdiga med småbarnsåren och jag vill nog inte ha frågor om hur det går hela tiden.

Min syrra verkar inte särskilt intresserad. Berättade till henne först förra sommaren. Hon har fullt upp med egen bebis.

Känner att jag inte har någon att ventilera allt med, min förhoppningar och drömmar. Jag kanske borde blogga eller nåt. Det är ju bra med en tråd, men tyvärr är den ju inte så aktiv.

• Anonym (Smurfwen)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-03-30 06:59:00 följande:

Är ni öppna mot andra om er barnlängtan och att ni försöker? Är det någon som har synpunkter pga er ålder?

Jag har inte berättat till mina vänner. De är för länge sedan färdiga med småbarnsåren och jag vill nog inte ha frågor om hur det går hela tiden.

Min syrra verkar inte särskilt intresserad. Berättade till henne först förra sommaren. Hon har fullt upp med egen bebis.

Känner att jag inte har någon att ventilera allt med, min förhoppningar och drömmar. Jag kanske borde blogga eller nåt. Det är ju bra med en tråd, men tyvärr är den ju inte så aktiv.

Börja blogga! (tex här på familjeliv, så hittar du snabbt rätt målgrupp kanske?)

Dela det med omvärlden! Finns fler där ute! 

Sedan så tänker jag att om du är ledsen över din syrra, berätta det för henne. Om det känns lönlöst, testa ändå att berätta för en vän, man vet aldrig, du kanske får stöttning av dem. (Eller på oväntat håll!)
  • Anonym (Sanna)

Hur mår du Smurfwen?

Det är bra med mig. Lång väntan på bim bara.

• Anonym (Smurfwen)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-04-02 14:30:58 följande:

Hur mår du Smurfwen?

Det är bra med mig. Lång väntan på bim bara.

Jo då, går bra! Just nu är mina symton att brösten är ömma och att jag är typ "extra snygg" om jag får säga det själv, haha :-P

Men annars är jag så himla stressad på jobbet att jag inte hinner tänka på graviditet. Ska byta jobb snart. Hoppas jag inte stressar bort embryot.

När har du BIM?
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-04-03 07:19:52 följande:

Jo då, går bra! Just nu är mina symton att brösten är ömma och att jag är typ "extra snygg" om jag får säga det själv, haha :-P

Men annars är jag så himla stressad på jobbet att jag inte hinner tänka på graviditet. Ska byta jobb snart. Hoppas jag inte stressar bort embryot.

När har du BIM?

Härligt du känner dig extra snygg! Men trist med all stress just nu. Du får försöka återhämta dig på kvällarna.

11 dagar kvar till Bim.
  • Anonym (Smurfwen)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-04-03 08:15:47 följande:
    Härligt du känner dig extra snygg! Men trist med all stress just nu. Du får försöka återhämta dig på kvällarna.

11 dagar kvar till Bim.
    Keep me posted!

PS. Idag är jag extra orolig. Vet ej varför. Så stressad över jobbet. Hoppas inte den lilla far illa.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Smurfwen) skrev 2019-04-03 18:55:46 följande:

Keep me posted!

PS. Idag är jag extra orolig. Vet ej varför. Så stressad över jobbet. Hoppas inte den lilla far illa.

Har du kunnat koppla av lite i helgen? Hoppas det.

Bim om en vecka. Känner ingenting. Vad hade du för symtom innan bim?
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.